Backpacker Planet Backpacker Planet
Backpacker Planet
Magasin Rejseguide Køb rejser Min profil Rejsecafé Backpacker Planet COM
 Forsiden » Rejsecafé » Rejsesnak » Indlæg » Svar Svar
Tilbage | Rejsesnak forside  | Opret indlæg

Rejsesnak om Momondo er ikke længere billigst ....

Oprettet af:
Gitte1982

Oprettet:
14/5 - 2007

Svar: 29
Vist: 53755
IP: 89.221.163.???
Momondo er ikke længere billigst ....
Jeg har set en masse indlæg her på siden der skriver at Momondo.dk er det bedste sted at søge flybilletter.

Det var måske rigtigt en gang, men det passer ikke længere.

De har fjernet alle de billige rejsebureauer fra deres søgning - eks. supersaver.dk og flybillet.dk.

De har heller ikke BackpackerPlanet.dk med i deres søgning - Jeg fandt den billigste pris her, men måtte af mig selv tjekke 7 forskellige sider.

Mit gode råd: Tjek selv forskellige hjemmesider inden du bestiller flybillet.
Oprettet af:
Jimmi

Oprettet:
14/5 - 2007

IP: 89.236.3.???
Svar
Jeg var ikke klar over Momondo har fjernet supersaver.dk og andre.. det er lidt trist. Men jeg har personligt aldrig begrænset mig til den. Når jeg søger flybilletter bruger jeg typisk Momondo, supersaver.dk, expedia.com, expedia.co.uk, kayak.com, orbitz.com, travelmarket.dk og selve flyselskabernes hjemmesider.

Vedrørende Backpacker Planet, så er det "bare" travelmarket.dk de bruger til at tjekke flypriser.
Oprettet af:
.Signe.

Oprettet:
14/5 - 2007

IP: 83.73.164.???
Svar
tak for oplysningen :) det er sgu rigtig surt , det var så dejligt nemt! :-s
Oprettet af:
guest
(momondo)

Oprettet:
20/5 - 2007

IP: 87.51.246.???
Svar
Vores primære mål er at søge alle lavpris selskaber, som ikke er indeholdt i booking-portaler. Derudover søger vi også på tværs af en række rejsesider. Vi har netop tilføjet 53 nye lavprisselskaber. Årsagen til at vi har fjernet nogle af bookingsiderne er at vi har fået oplyst at de "sweeper". dvs oplyser billetpriser som det reelt ikke er muligt at booke. Nå siderne igen oplyser korrekt vil vi aktivere dem. Vi prøver at finde de billigste priser, men vi kan ikke garantere den billigste pris - og hvis der er nogen der lover dette skal man nok ikke tro dem - for der er rigtig mange sider og det er noget af en jungle, derfor er det eneste rigtige at gøre som Jimmi - sammenlign flere sites - og det er blot det, som gør lidt nemmere - ved at søge på tværs af sider samt søge de selskaber som andre ikke viser.
- men som sagt, hvis priserne blot for at lokke folk til, uden at man kan booke - så får man karantæne!
Oprettet af:
guest
(Allan)

Oprettet:
26/6 - 2007

IP: 87.49.114.???
Svar
Ja, søg mange sider, så mange som muligt!!

Et rigtig godt alternativ er her Onindo (www.onindo.com), der ikke kun søger efter billigste flybiletter blandt mange sites, men også pristjekker på hotel og billeje.
Onindo blev desuden igår anbetalet af Go'Morgen Danmark, i et indlæg med rejsesites, og sitet virker, det er let og effektivt at bruge.
Oprettet af:
guest
(Klaus)

Oprettet:
29/6 - 2007

IP: 87.51.246.???
Svar
Onindo sutter total røv. Momondo er danske og battler de store us-sites fucking cool. prøv at check dem mod kayak.
Oprettet af:
guest
(storm)

Oprettet:
29/6 - 2007

IP: 67.159.5.???
Svar
så så god tone...
jeg har prøvet flyrejsen, momondo, onindo. Jeg kender også kayak, skyscanner og sidestep. Jeg synes generelt at Momondo er rigtig god mht dækning og finder de laveste priser, men jeg savner lidt at kunne sortere på forskellige ting som jeg kan på onindo og kayak.
Oprettet af:
guest
(Jens Olsen)

Oprettet:
13/10 - 2007

IP: 90.184.93.???
Svar
att: momondo
Eller også belastede i de pågældende sider med unødig trafik.
Eller i cachede(gemmer) de priser i fandt, så kunder ikke finder det samme når de klikker videre.
Eller i krævede xxx kroner for at selskaberne stadig skulle komme frem på jeres site.

Det tror jeg nu mere på.
Så ja søg selv på alle mulige sites!!
Oprettet af:
guest
(Rasmus / Momondo)

Oprettet:
16/10 - 2007

IP: 80.161.65.???
Svar
Hej Jens

Vi er kede af hvis du har fået opfattelsen af at vi lægger noget ekstra oven i billetprisen, det gør vi ikke. Momondo tjener penge ved commision fees, dvs at nogle af flyselskaberne giver en del af deres profit til os, som tak for at vi henviser en kunde til dem. Det er noget mange flyselskaber gør som led i deres marketing.

Dvs. prisen er den SAMME om forbrugeren køber gennem os.

MEN bemærk: det er kun nogle af flyselskaberne der giver commision. Rater vi så disse højest, eller vælger andre fra?

Nej, vi vil gerne være en søgemaskine, og vi tror på at man i det lange løb vil miste kunderne, hvis man kun holder sig til de få flyselskaber der giver penge. Det ville svare til at Google kun skulle vise sponsorerede links.

Lige nu scanner vi lidt over 430 fly-sider alene.

Det er mere end de fleste vil vi påstå. Så må du selv verificere det hos de sider du bruger, men ofte vil de regne hotel og biludlejningssider med, så vær opmærksom.

Men hensyn til cache, kan du på momondo se hvor "gammel" prisen er, altså hvor lang tid siden vores robet var inde på flyselskabets hjemmeside. Du kan altid bede om en "ny" pris hvis du synes prisen er for gammel.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på momondo.team@gmail.com
Du kan også læse på
Hej Jens

Vi er kede af hvis du har fået opfattelsen af at vi lægger noget ekstra oven i billetprisen, det gør vi ikke. Momondo tjener penge ved commision fees, dvs at nogle af flyselskaberne giver en del af deres profit til os, som tak for at vi henviser en kunde til dem. Det er noget mange flyselskaber gør som led i deres marketing.

Dvs. prisen er den SAMME om forbrugeren køber gennem os.

MEN bemærk: det er kun nogle af flyselskaberne der giver commision. Rater vi så disse højest, eller vælger andre fra?

Nej, vi vil gerne være en søgemaskine, og vi tror på at man i det lange løb vil miste kunderne, hvis man kun holder sig til de få flyselskaber der giver penge. Det ville svare til at Google kun skulle vise sponsorerede links.

Lige nu scanner vi lidt over 430 fly-sider alene.

Det er mere end de fleste vil vi påstå. Så må du selv verificere det hos de sider du bruger, men ofte vil de regne hotel og biludlejningssider med, så vær opmærksom.

Men hensyn til cache, kan du på momondo se hvor "gammel" prisen er, altså hvor lang tid siden vores robet var inde på flyselskabets hjemmeside. Du kan altid bede om en "ny" pris hvis du synes prisen er for gammel.

Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at kontakte os på momondo.team@gmail.com
Du kan også læse på
http://tv2.momondo.com/About.aspx

Glæder os til at høre fra dig
Mvh Rasmus
Oprettet af:
guest
(Rejsefan (blog.rejsefan.dk))

Oprettet:
10/11 - 2007

IP: 85.81.47.???
Svar
Jeg har på min blog testet 13 forskellige websites med flybilletter til fem forskellige, typiske destinationer.

Resulatet blev, at Travelmarket gav de billigste billetter - skarpt forfulgt af Momondo.
Hvis I vil læse hele min test, kan i finde den på:
http://blog.rejsefan.dk/index.php/destinationer/de-billigste-flybilletter/
Oprettet af:
guest
(Ole)

Oprettet:
22/3 - 2008

IP: 80.161.180.???
Svar
Booke fra Orbitz.com?

Hej - jeg fandt for nylig en billig billet på Orbitz.com, men jeg turde ikke gennemføre den fordi jeg ikke kunne vælge en kreditkort-adresse i "Denmark" da jeg skulle gennemføre betalingen. Norge, Sverige, Belgien og UK optrådte f.eks. på listen - så spørgsmålet lyder: Er der nogen, der har prøvet at booke på Orbitz.com og er ovenstående overhovedet et problem - kan man f.eks. bare taste "sweden" og fortsætte bookingen, eller skal man have et credit card fra udlandet / = med udenlandsk adresse ??

Hej fra Ole
Oprettet af:
guest
(christina)

Oprettet:
29/3 - 2008

IP: 195.242.192.???
Svar
Hej Ole
Jeg har været udsat for samme problem på Orbitz.com og ringede til deres kundeservice i USA. De accepterer ikke kort som er udstedt i Danmark, kun fra de lande som er opført på listen. Eneste alternativ er at anskaffe et udenlandsk kredit kort, eller alliere sig med en bekendt i et af de accepterede lande.
Christina
Oprettet af:
guest
(MrFacts)

Oprettet:
26/4 - 2008

IP: 80.72.152.???
Svar
Det er utroligt at der ikke er nogle af Jer begavelser
der endnu har ikke har fundet ud af, at det i disse
tider er det ALTID er billigst at koebe direkte hos flyselskaberne. For nogle aar siden var det ikke
altid tilfaeldet, men nu om dage er online systemerne
og priser kommet helt med hos flyselskaberne. Og det
kommer fra en der flyver 2-3 om maaneden i hele
verdenen. Man kan selvfoelgelig bruge "lavpris soege maskinerne" som ledetraad, hvis man ikke ved hvad
flyselskab man skal starte med at besoege paa
internettet. Men paa den anden side er der ogsaa
utroligt mange der spiller poker paa internettet - og
ud af "disse" utroligt mange" er ca. 98 procent det
man kalder "regular losers" - saa det fortaeller jo lidt
om internetforbrugernes "intelligens"!!!!
Oprettet af:
guest
(Jesper Jensen)

Oprettet:
27/4 - 2008

IP: 85.81.129.???
Svar
Mr. facts: Momondo og andre søgemaskiner søger jo netop både rejsebureauer og flyselskaber og giver derfor oftest den billgste pris.

Rejsesøgemaskiner som Momondo, Travelmarket.com, Orbitz med flere gør et stort manuelt atbejde let, så det er bare at bruge dem.

De er dog INGEN GARANTI for at finde den billigste pris.
Oprettet af:
guest

Oprettet:
16/7 - 2008

IP: 195.242.192.???
Svar
Til "intelligente" Mr. Facts

Hvis du udelukkende bestiller direkte hos flyselskaberne, har du helt sikkert betalt mere end du behøver. Eksempelvis har jeg tidligere købt billet CPH-San Francisco retur gennem Orbitz med SAS til 3.700, samme billet kostede 6.300 direkte hos SAS.

Så at påstå at tjek på de forskellige søgemaskiner ikke kan betale sig, er ikke helt korrekt :-)
Oprettet af:
Jimmi

Oprettet:
31/7 - 2008

IP: 89.236.3.???
Svar
Det er korrekt Orbitz mærkeligt nok ikke accepterer danske kreditkort. Jeg skulle for et par uger siden bestille noget billetter til USA, og fandt dem på Orbitz. Men da det ikke var muligt prøvede jeg på www.expedia.com istedet hvor jeg faktisk fandt dem lidt billigere.

Når I går ind på www.expedia.com, så gå ikke ind på den danske side men ind på expedia.com. De accepterer danske kreditkort.
Oprettet af:
admin

Oprettet:
1/8 - 2008

IP: 79.138.230.???
Svar
Jeg syntes Momondo hele tiden giver forkerte resultater. Det er pisse irriterende, at man ikke kan regne med de priser, som de finder.
Oprettet af:
guest
(Hans Christiansen)

Oprettet:
6/8 - 2008

IP: 83.91.91.???
Svar
Har også prøvet det et par gange.

og grunden til at nogle lavpris selskaber ikke er med, er fordi Momondo kræver penge af dem for at de skal dukke op på siden. Momondo ligger ikke noget på prisen, det er korrekt, til gengæld bonner de de andre selskaber for xx kroner.

Hvis de ikke vil lave en aftale kommer de bare ikke på. Så let er det.
og så kan en eller anden momondo gut komme og prøve at lave damage control, ved at påstå de er Google, men faktum er at sådan hænger verden sammen.
og apropos sweeping, så er det jo rent faktisk det momondo selv gør, deraf oplevelserne med priser der ikke altid er til at regne med.
Oprettet af:
guest
(Rene)

Oprettet:
12/9 - 2008

IP: 193.221.62.???
Svar
Kære læsere.
Nu har jeg søgt på rejse til Thailand i April 2009 og til Mj2 2009. Nu kan jeg helt sikkert sige at Momondo IKKE er billigst. Hos den fandt jeg en rejse til 8200 kr med SAS mens hios sas koster den same rejse 6237 kr.
Så NEJ de er ikke de billigste
Oprettet af:
guest
(Jenser)

Oprettet:
2/10 - 2008

IP: 79.138.226.???
Svar
Hej Alle Læsere!
Jeg har brugt rigtig mange timer på at søge efter hoteller og flybilletter...Men hverken momondo, orbitz, kayak eller andre af de "store", slår bigcitybooking.com Ved ikke hvorfor de er billigere, men det er de..
Oprettet af:
guest
(casper aaen)

Oprettet:
13/11 - 2008

IP: 130.226.195.???
Svar
er der ingen der bruger easyjet.....
Oprettet af:
guest

Oprettet:
24/12 - 2008

IP: 93.161.113.???
Svar
mange af disse indlæg kommer fra travelmarket som levere flybookingdelen til backpacker planet...og hvorfor er links i ovenstående indlæg ændret til at pege på jeres egen booking side....det er da utroværdigt...det er ganske enkelt ikke troværdigt af backpacker planet og travelmarket
Oprettet af:
admin

Oprettet:
25/12 - 2008

IP: 94.191.228.???
Svar
Når vi på Backpacker Planet skriver indlæg i voes egne forums gør vi det, så udgiver vi os for at være os selv.

Men her kommer da lige en redaktionel kommentar.

Der er to store danske flysøgemaskiner: Travelmarket.com og Momondo.

Tjek dem begge selv for at finde ud af, hvilken der er bedst.

Der ligger en decideret flybooking på Backpacker Planet. Bruger du denne støtter du arbejdet på Backpacker Planet.

Venlig hilsen

Redaktionen på Backpacker Planet
Oprettet af:
guest
(/ ebbe)

Oprettet:
22/3 - 2009

IP: 85.81.46.???
Svar
Undre mig at ingen nævner det skotske
http://dk.skyscanner.com/
det har tjent mig til køb af mange billige rejser, og de har alle lavpris selskaberne med. Og så har de en god grafisk indgang med angivelse af hvornår det er billigst at flyve, Og her handler du direkte med flyselskaberne.
Oprettet af:
guest
(Niels)

Oprettet:
9/6 - 2009

IP: 90.185.36.???
Svar
Jeg har testet og sammenlignet 10 forskellige flyprissøgemaskiner ud fra 3 priseksempler.

Resultat:
Momondo blev nr. 1
Kilroytravels blev nr. 2
MrJet blev nr 3

Læs testen her:
http://www.godtur.dk/billige_flybilletter.php
Oprettet af:
guest
(Jesper Mikkelsen)

Oprettet:
9/6 - 2009

IP: 93.163.77.???
Svar
Niels - din test er ikke særlig god :-(

Momondo er den eneste rejsesøgemaskine på listen - alle de andre på listen er almindelige online rejsebureauer.

Du mangler til gengæld Travelmarket.dk og Viviro.dk.

Lav en ny test og send den ind ...
Oprettet af:
guest
(Thomas)

Oprettet:
16/7 - 2009

IP: 62.199.164.???
Svar
Jeg har også prøvet både Momomdo, Travelmarked og http://www.viviro.com/

Synes de er næsten lige gode.
Oprettet af:
guest
(Morten)

Oprettet:
28/4 - 2010

IP: 195.249.127.???
Svar
Det passer ikke momondo er stadig det billigste og nu taler vi 2010 og ikke 2007
Oprettet af:
guest
(Karina)

Oprettet:
28/4 - 2010

IP: 62.44.134.???
Svar
Efter min mening er Travelmarket klart billigst, men man kan jo bare tjekke begge steder.

Regler om brug af rejsesnak

Dit svar
Emne: Svar
* Besked:

Indtast tekst fra billedet

Udfyld tekst fra billede pga. spam problemer.

Navn:

BEMÆRK!!! Felter markeret med * skal udfyldes

Bookmark and Share
Login
Brugernavn:
Password:
Gem login: 

Bliv medlem her
Glemt brugernavn / kodeord?

Antal medlemmer: 14789

Nyhedsbrev

Mere om