Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3709425
     Louise

      Hej alle jer rejseglade mennesker

      Som overskrifter siger, er jeg i gang med at planlægge en større tur til Asien på omkring 7 måneder og har brug for hjælp til at lægge et ca budget.
      Gode fif er selvfølgelig velkommen!

      Planen er som følgende:
      Indien – 2 måneder
      Nepal – 3 uger
      Filippinerne – 1 måned, primært dykning
      Kina – 1 måned
      Vietnam – 1 måned
      Laos – 3 uger
      Cambodja – 1 måned

      Jeg regner med at flyve fra Kbh til delhi og hjem igen fra Bangkok. Derudover flyver jeg fra Goa til Nepal, fra Nepal til Filippinerne og derfra til Beijing. Det er umiddelbart hvad jeg tænker af større flyrejser.

      Hvad vil i mene er et realistisk budget med og uden flybilletter? Hvad synes i om tiden hvert sted?

      Håber i kan hjælpe lidt ?

      #3709429
       Claus Bruhn Carlsen

        Hej Louise

        Jeg har været i Vietnam, 2 x 14 dage inden for de sidste 1 1/2 år.

        Vil mene at 1 måned er fint, da Vietnam er et relativt langt land.

        Dagsbudget til kost er ca 100 kr, for noget godt og lækkert vietnamesisk mad!

        Mener at vi har brugt 500 kr om dagen for en familie på 4 til hotel. Du kan sagtens finde noget billigere, vi var lidt afhængige af at der var plads til 4.

        Det er billigt at rejse med fly indenrigs, ligeledes med tog.

        Du kan se mere på http://www.bruhncarlsen.com

        Hilsen Claus

        #3709433
         Tine

          Hej Louise

          Jeg ville generelt mene, at det var nogenlunde rimeligt tidsmæssigt, men du kunne sagtens bruge længere tid i hvert land, men det kommer an på hvad du vil se og hvor meget du vil i dybden med hvert land, fx er afstandene i Kina utrolig store!

          Hvis jeg var dig, så ville jeg nok også købe til billet til Indien og hjem fra Beijing og så tager Sydøstasien “på vejen” 🙂

          Man plejer at sige 5000-10.000 pr måned i Asien alt efter hvor mange dyre aktiviteter du vil prøve. Jeg har boet i Vietnam (sidste år) og har derudover rejst en del i Sydøstasien (+6 måneder), så du kan finde en masse tips på min blog, hvor jeg bl.a. har specificeret hvad jeg har brugt i de forskellige lande, kommer med forslag til ruter i de forskellige lande og selvfølgelig har en masse inspiration til de forskellige steder. Du kan finde det hele her: https://aworldofbackpacking.com/rejseblog-asien/ og så skal du altid være velkommen til at skrive på aworldofbackpacking@gmail.com, hvis du har spørgsmål, som du har brug for at få uddybet 🙂

          Ellers god tur!

          #3709438
           JannikMeier

            Jeg har boet i Indien i et års tid og du kan leve for langt under 5000kr om måneden ALLE steder undtagelsesvis Goa, Bangalore og Kolkata. Det er helt absurd billigt i næsten hele Indien (måske det nok billigste område i Asien), hvis du er lidt stædig i forhandlingerne med taxichauffører, ofte tager bussen og spiser lidt primitivt 🙂

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account