Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3509192
     Tanne

      Hej! Jeg planlægger at tage 3. mdr til Sydamerika. Jeg regner med at købe en returbillet til Buenos Aires, og derfra tage en rundrejse i Argentina og i nogle af de omkringliggende lande. Jeg har dog ingen fornemmelse af, hvor lang tid jeg skal regne med at sætte af til Argentina (det er jo et meget stort land). Jeg regner med at bruge et par uger i Bolivia som minimum.
      Er der nogen, der har et bud på, hvad jeg skal regne med?

      Mvh Tanne

      #3509201
       Max

        Hej

        Jeg har boet i Bolivia i 1½ år og har rejst rundt i det nordlige Argentina på motorcykel. Jeg mener de to lande har de fedeste steder at besøge. Den knappe ressource er vist blot tiden. Hvis du tager afsted i den danske sommer er det sydlige Argentina vist udelukket… Men kulturelt set er det nordlige også langt mest interessant. I Argentina skal du som minimum besøge Salta, Cafayate og højlandet op imod Bolivia. Jeg ville fravælge de store byer omkring Buenos Aires – dvs. Córdoba og Rosario. De er sgu ikke særligt spændende medmindre man er meget til shopping og caféliv.
        I Bolivia er der et utal steder som er “must see”. Alt afhænger narurligvis af tid og temperament. Forvent dog altid at det tager længere tid end beregnet at rejse rundt i Bolivia.

        #3509230
         camillabacher

          Hvad med at låne nogle rejsebøger om Argentina og derfra begynde på en liste over ting du gerne vil se, og hvor meget tid du regner med at ville bruge på det. Så kan du summe op, og derefter lægge nogle ekstra dage til, til uforudsete ting. I princippet kunne du jo bruge månedsvis på at rejse rundt i argentina og nabolandene.

          #3509242
           Anonym

            Det kommer an på hvornår du skal til Argentina (argentinsk vinter/sommer?) og om du har planer om at tage sydpå? Hvis du vil til Patagonien (som nok mest kan anbefales når det er forår/sommer der – dvs. nov-jan), så kan du nemt bruge dobbelt så lang tid i landet på at udforske den flotte natur i de utallige nationalparker, som hvis du ikke vil derned. Ellers vil jeg da sige, at du, uden Patagonien, nemt kan bruge 3 uger i den nordlige del af landet.

            Jeg ville vælge at bruge lidt længere tid end et par uger i Bolivia – transporten kan tage lang tid, så hvis du vil se lidt forskelligt i landet, vil jeg sige 3-4 uger som minimum.

            Men altså – det med hvor lang tid, man skal bruge i de enkelte lande er jo lidt en smagssag – vil man opleve mange lande lidt overfladisk og kun besøge de allerstørste “attraktioner” eller fordybe sig i et enkelt eller to lande? På en 3 måneders rejse ville jeg selv vælge 2-3 lande så du har tid til både at besøge “must-see” stederne og nogle lidt andre dele af landene, hvor der måske ikke kommer så mange turister. Desuden får man måske også bare nogle gange lyst til at blive 2 uger i en dejlig by el. – og så er det jo træls hvis man kun har afsat 2 uger til hele landet… Så det hele er et spørgsmål om temperament – du skal gøre op med dig selv hvad du kunne tænke dig at få ud af din rejse og hvor travlt, du vil have. God rejse!

            #3509904
             Anonym

              ja det kommer som de andre siger an på hvornår du skal opleve landet men som absolut min. vil jeg sige 1 mdr. Jeg rejste i Argentina i Marts mdr og startede med Iguazu og rejste så ned iegnnem landet hele vejen ned til Syd Argentina. Hvilekt klart ka abefakes. Moreno gletcheren er en af “must see” i dne sydlige del og en anden af mine favorit byer var Bariloche som jeg absolut ikke mener man må misse. men sæt min. 1 mdr af til Argentina og måske en 3 uger min. til Bolivia.

              #3523889
               konvakt

                heej jeh kan godt lide kage

                #3524140
                 Jacob E.P.

                  Jeg brugte et par måneder i Sydamerika for 1½ års tid siden. Jeg er dog uenig i, at det sydlige Argentina ikke har nok at byde på. Kulturelt set, er det nordlige nok mere spændende, men det sydlige har til gengæld virkelig mange naturoplevelser – såsom gletchere, hvaler, Ildlandet, etc.. Jeg brugte adskillige uger sydpå, og mener stadig ikke, at jeg brugte nok tid. Så det er et spørgsmål om temperament, og hvad du prioriterer højest. Dog vil jeg da påstå, at Argentina godt kan “klares” rimeligt godt på 2 måneder.

                  Mit forslag vil være, at du burde flyve fra Buenos Aires til Ushuaia og så arbejde dig opad – helt op til Iguazu. Derefter kan du krydse over og nå nogle af de andre nordlige “sights”, inden du kan rejse videre til Boliva. Hvis du har 3 måneders tid, burde du kunne nå at se en del i begge lande.

                  Personligt var jeg mest glad for Argentina, men det er selvfølgelig en smagssag, så du skal gøre op med dig selv, hvad du finder mest interessant og planlægge rejsen derefter. Køb evt. nogle guidebøger og læs lidt om de forskellige lande, så kan du bedre finde ud af, hvad der appellerer til dig.

                  God tur.

                  #3525438
                   anonym

                    Hej med jer, vi skal til spanien og østrig.!!!!!!!!!!!

                    #3528183
                     anonym

                      Jeg bor på Frederiksberg!!!!!

                      #3698279
                       bopeter

                        jeg elsker pærer og bananer

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account