Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3654829
     EmmaLøv

      Hej!
      Jeg tager til Sydney her den 19 okt og skal så rejse selv en måned op ad østkysten til Cairns som backpacker. Er der nogle steder man bare skal se, eller ting som skal opleves? Lige pt har jeg selvfølgelig Sydney, Brisbane, Gold Coast/Surfers Paradise og Great Barrier Reef i tankerne men er der nogle som har andre forslag?
      Og er der nogen som kunne have lyst til at mødes? 🙂

      #3654979
       Tine

        Det lyder som en fed tur, osm du skal på! 🙂 Fraser Island, Whitsundays og en snorkel/dykkertur på Great Barrier Reef, som du selv nævner, er næsten et must når du rejser på østkysten! På Whitsunday kommer du dog også til at snorkle, hvis du tager på en flere dages bådtur 🙂 Man kan også tage en bådtaxa til Whiteheaven beach og så overnatte der, hvis man ikke er til en bådtur 😉 Men der er jo masser at se på østkysten – lige fra regnskov i Cape Tribulation til regnskov og smukke strande i Noosa til hygge i Byron Bay! Du kan også besøge Australia zoo, hvis du har interesse i dyr. Der går de rundt med mange af dyrene for at besøgende kan klappe dem (men bare rolig, de tager dyrene ind, hvis de virker lidt for stresset), man kan se krokodilleshow og meget mere 🙂

        Gold coast er egentlig ikke nogeet specielt, så det er nødvendigvis ikke et must, men egentlig bare en by….
        Jeg har ikke været i Surfers Paradise, men hørte fra en veninde, at det ikke var noget ved, da man ikke kunne ligge på stranden efter kl 14, fordi alle de høje bygninger skyggede for solen og man så ellers bare kunne drikke og surfe – lige som man kan de fleste steder på østkysten…

        Du kommer helt sikkert til at møde en masse, hvis du bor på en sovesal/dorm og evt tager bussen og flere vil sikkert gerne følges ad op af kysten og andre har helt sikkert gode råd til hvad man skal se 🙂

        Jeg håber, at det kunne bruges
        God tur,
        Tine – http://aworldofbackpacking.com

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account