Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3665499
     Maja

      Hejsa! Jeg er en pige på 21 år, der skal på backpacker tur i Europa juli ’16. Jeg aner ikke hvor jeg skal hen og jeg ved heller ikke hvornår jeg skal hjem igen. Min plan er, indtil videre, at leve så low-budget som overhovedet muligt – og det er den eneste plan jeg har. Jeg er frisk på at finde nogle rejsekammerater til en strækning i min rejse. Om vi så rejser uger sammen, eller om vi drikker en lunken øl på et lummert værtshus, er helt op til dig. Jeg er frisk på næsten alt. Glæder mig til at høre fra dig. De bedste rejselystne hilsner, Maja.

      Ps. Har du nogle tips, tricks og gode råd til hvad jeg skal se, smage, opleve, høre, mærke, føle, udforske etc., er du mere end velkommen til også at kontakte mig, selvom du ikke joiner mig på min rejse 🙂

      #3665624
       Anne Marie

        Hej Maja

        Jeg håber, du får en helt fantastisk tur rundt i Europa.
        Her et par tips du måske kan bruge:

        Jo længere du rejser mod øst, jo billigere er det

        Brug offentlig transport. Måske er det billigere at tage bus/tog end at købe et decideret interrailpas alt efter hvordan du planlægger din ferie.

        Find ud af, om det kan betale sig for dig at flyve et sted hen, inden du begynder din rejse -eller måske flyve hjem. Det er ikke nødvendigvis billigst at tage offentlig transport fra DK. F.eks. rejste vi engang 5 uger i Østeuropa. Vi fløj til Sofia, Bulgarien og hjem fra Krakow, Polen.

        Overvej om CouchSurfing eller Hospitalityclub er noget for dig -her sover du privat hos folk og sparer derfor overnatningen, men samtidig (og det er for mig endnu vigtigere) kommer du til at lære nogle lokale at kende, som kan give dig nogle helt unikke og andre oplevelser end guidebøgerne kan.

        Giv dig selv lov til at opleve “de gratis glæder”. En smuk gåtur i et bjergrigt område eller langs vandet kan være lige så meget værd som en dyr turistattraktion.

        At give dig konkrete ideer til, hvad du skal se, smage, opleve osv. er lidt nemmere, når du har fundet ud af, hvor rejsen går hen. Jeg kan jo nemt give dig gode råd til Ungarn eller Montenegro, men det hjælper jo ikke meget, hvis du i stedet ender i Portugal. Så du skal være velkommen til at skrive igen, når du ved lidt mere.
        Find evt. mig og min kærestes rejseside på Facebook, hvis du vil spørge om noget mere konkret.

        Venlig hilsen
        Anne Marie
        Facebook: Two Danes On Tour
        Instagram: @twodanesontour

        #3671636
         fahim

          hej Maja. jeg er 27 år og bor i kbn. jeg har rejste mange gange i spaine, prag, italian og tyskland. jeg kan godt lide rejse igen i spaine eller Prag, eller der er en fest by, som hedder Riga. jeg elsker at rejse og fest 24 timer i døgn :). jeg drikker, fest ryger, og elsker party. jeg har mange venner, men jeg ønsker, at rejse en gang med en pige, jeg skal bare opleve det. hvis du ønsker, så vi kan lave en aftale. jeg kan rejse i julie måned.

          mvh. fahim

          #3709731
           Janni

            Hej Maja,
            Jeg kan sagtens anbefale at tage til spanien som backpacker. Her er skøn natur og mange fede oplevelser. Jeg rejser til Spanien med min kæreste hvert år omkring august og der er temperaturen meget behagelig.

            Mvh.
            Janni

            #3709732
             Janni

              Læs alt om at rejse til Spanien her evt.:

              https://hotelspejder.dk/rejser-til-spanien-storby-og-strand/

              #3709791
               Søren

                Hey Maja,

                Fedt du vælger at tage på tur i Europa! Jeg vil gerne høre hvordan din tur gik? Jeg overvejer en sensommer-tur og vil nok tage øst på, fordi det er billigere og man sjældent har været der. Og så måske ende i Paris og flyve hjem derfra! 🙂

                Jeg har søgt på nettet, og enkelte artikler er ret gode til at give et overblik over hvad man skal tænke på (fx https://webackpack.dk/interrail-i-europa/), men vil gerne høre hvordan din tur gik? 😀

                Dbh,
                Søren

                #3710034
                 Mia

                  Hej Maja.

                  Først og fremmest er det super fedt, at du vælger Europa 🙂

                  Vi har efterhånden oplevet flere dejlige steder i Europa, og selvom det gerne skal være så billigt som muligt, så kan vi altså varmt anbefale Sverige som destination. Her har vi både besøgt Malmø og Stockholm, som er to helt fantastiske byer – og ganske billige 🙂

                  Desuden vil jeg virkelig anbefale dig Færøerne, da du her har mulighed for billig overnatning og gratis naturoplevelser af de helt store. Hvis I er flere, kan I splejse om billejen, som er billigere i længden end den offentlige transport 🙂 Vi vil i hvert fald gerne tilbage dertil, da det er det smukkeste sted, vi nogensinde har besøgt 🙂

                  Rigtig dejlig rejse!

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account