Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527783
     LS

      Hej Alle.

      Jeg og min kæreste vil gerne til jul tage afsted og rejse som backpacker. Vi er dog meget i tvivl omrking hvor langt vores penge rækker? Vi er helt på bunden og ved ingen ting 🙂

      Nogen der har erfaringer med at rejse i Asien, med hensyn til budget? Hvis man vil rejse for mindst muligt og rimelig primitivt? Hvad ville det være sandsyneligt at skulle spare op? Og nogen der har gode råd til hvordan og hvor man planlægger sin rejse? 🙂

      På forhånd tak 🙂

      #3527789
       Piller

        Hej LS

        Du kan evt. prøve at søge lidt i forummet. Så vidt jeg husker er der flere gange blevet spurgt om netop det samme. Så der kan du sikkert hente lidt inspiration.
        God fornøjelse med planlægningen og rejsen, når den tid kommer!

        Mvh Pia

        #3527791
         INA

          Hej!

          Jeg skal selv afsted her til februar, og vi har tre måneder dernede, hvor vi har betalt 15.000 kr for rejsen i alt (rejseforsikring, ankomstpakker i bangkok, hanoi og manila og alle flybilletter :dk-bangkok, bangkok-hanoi, ho chi minh-bangkok, bangkok-manila, manila-bangkok, bangkok-dk). Derudover lægger vi ca 25.000 kr. til side til lommepenge! Et godt råd ville dog være at lægge en masse penge til side til vacciner, andet medicin og andet backpackerudstyr! Malariapiller og tre vacciner løber hurtigt op i 5000 kr. /person, hvilket vi ikke lige havde regnet med! Herudover kommer andet medicin og udstyr jo!
          INA

          #3527795
           RL

            Hej

            Alt udstyr og vacciner er klart det dyreste naar du foerst er afsted er det super billigt. Jeg rejser paa 15 dag i thailand og har rejst fra bangkok – hua hin – koh phangan og nu samui og har ca brugt 3500 og har absolut ikke sparet paa noget. Vi spiser godt og lever middle budget. En god huskeregel vil nok vaere lidt under 10000 om maaneden og saa er der ogsaa plads til at shoppe, dykke og ture.

            Haaber det kan bruges

            #3527798
             Pjotsen

              Hejsa,

              Det er jo ret afhængigt af mange ting.. Jeg var afsted i 10 uger efteråret 07. Vores rute var Kina, Vietnam, Cambodia og Thailand.. Jeg brugte MED ALT 31.000 kr. hvoraf min. 5.000 var på tøj hos skrædder og div. suveniers.. Vi sparede ikke på noget og eftersom ingen af os havde været afsted før var det med indkøb af udstyr, div. vacciner, malariepiller – ja ALT!

              Så det er jo ikke meget.. Jeg tager afsted i februar igen – dog kun en måned. Denne gang er det til Malaysia og Borneo. Jeg har købt flybilletter for 9.000 kr. og regner med at rejsen kommer til at koste max 18.000 kr. MED ALT!

              Håber dette er svar nok..

              #3527825
               Pjotsen

                Jeps det er inkl. ALT 🙂

                #3527814
                 ss

                  hvilke vacciner er det du har fået for 5000 kr? det var dog sindsygt dyrt!!

                  #3527817
                   Anonym

                    Tusind tak for alle jeres svar 🙂
                    helt sikkert noget jeg kan bruge …

                    Til Pjotsen: De 31.000 kroner du siger du alt ialt, er det oså med flybillet? 🙂

                    #3527831
                     LS

                      Tak for hjælpen 🙂

                      #3527832
                       LS

                        Men hvis jeg må spørge, hvor har du købt flybilleter og således? … Hvor kan det anbefales? 🙂

                        #3527982
                         HHP

                          Jeg kan varmt anbefale Jysk-rejsebureau.dk, de kan hjælpe med flybilleter, ankomstpakker, ture og oplevelser, og har selv afdelinger rundt i sydøst Asien. De har utrolig stor viden da alle deres medarbejder, storset, har rejse rundt i hele verden.

                          De har afdelinger i flere store byer, hvor man bare kan komme ind til en snak, og få et godt tilbud. så http://www.jysk-rejsebureau.dk. God tur

                          #3528009
                           LS

                            kan man arrangere et møde med nogle konsulenter fra dette rejsebureau? For at få ordentlig styr på rejsen? 🙂 Nogle der har gjort brug af dette? 🙂

                            #3533477
                             Team-Tokyo

                              her inde på http://Www.Momondo.dk kan du samligne billet priserne så du er sikker på du for en af de billigeste der er, jeg kan dog ikke huske om den kan gøre det med ALLE afgange eller om den rækker til Asien jeg er selv lige begyndt at bruge den..

                              du skal nok regne med et gennemsnit beløb på 5000 kr. på udstyr her i danmark da efter min mening man helst ikke skal spare alt for meget på det da det tidt bliver træls af havde med, offer gerne lidt flere penge på en taske vis det har et meget bedre ryg system på den måde bliver det ikke surt med stor oppakning

                              #3709177
                               Rasmus

                                Hey 🙂

                                Jeg har også fundet billige flybilletter gennem Momondo! Synes det er den bedste der er! Jeg var lige i min rejsebogmærker og fandt en guide jeg brugte til min søgen i efter budgetvenlige tips i Asien, hvor du kan finde billige flybilletter: http://webackpack.dk/sadan-finder-du-billige-flybilletter/

                                Håber i alle får en kanon weekend! 😀

                                Mvh
                                Rasmus

                              Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

                              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                              Log ind med brugernavn & kodeord

                              eller    

                              Glemt dine oplysninger?

                              Create Account