Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3709146
     Anne-Sophie

      Hej alle I skønne, dejlige berejste med-rejsende!
      Jeg har en veninde, der har etableret en skole i Burkina Faso (ca. kvarters kørsel fra lufthavnen). Derfor har jeg også fået mig et sponsorbarn der, og nu spørger min veninde og jeg ikke kommer forbi og besøger skolen og mit “barn” i nogle dage i februar.
      Det vil jeg naturligvis rigtig gerne!! Min veninde vil allerede være der, og hente mig i lufthavnen.
      Men jeg er lidt nervøs omkring at tage dertil. UM fraråder alle ikke-nødvendige rejser til landet, fordi der i løbet af de sidste 2 år har været et par angreb på nogle restauranter rettet mod vesterlændinge, og der desuden står, at der er risiko for bortførelser.
      Men hvor er der efterhånden ikke risiko for terror? Min veninde, der i øvrigt lige nu er i isoleret del af Congo (der jo heller ikke ligefrem er verdens mest sikre land!) for at lave noget videnskabeligt arbejde, har rejst i virkelig mange afrikanske lande. Jeg har også rejst med hende i en relativt isoleret del af Nordkenya for et par år siden.
      Hun siger, at Nordkenya er langt værre end Burkina, og det er noget fjol, det der står på UM.
      Et eller andet sted vil jeg helst stole på hende – hun har ligesom erfaringen, og er jo vant til at rejse i store dele af Afrika.
      Men det nager mig, at UM skriver som de gør. Jeg er selv ret berejst, og er generelt ikke bange for at rejse, men kunne alligevel godt tænke mig, at høre jeres erfaringer (hvis I har nogen?) eller jeres tanker.
      Jeg kan i øvrigt vist godt stadig dækkes af Gouda Rejseforsikring (jeg er 90% sikker på dette, men skal lige have undersøgt det mere).
      I øvrigt er de billigste flybilletter med mellemlanding i Addis Ababa og Niamey (Etiopien og Niger). Addis Ababa er jeg ikke betænkelig ved, men Niger? Det er ganske vist kun en time, og jeg skal jo ikke udenfor lufthavnen..
      Alle gode beroligende råd modtages med kyshånd!

      Mange kærlige globetrothilsner
      Anne-Sophie

    Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

    Log ind med brugernavn & kodeord

    eller    

    Glemt dine oplysninger?

    Create Account