Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537565
     chris Præstegaard

      Hejsa !

      For dem som måske har planer om at besøge Zanzibar/Pemba og som måske lige står og mangler et par tips eller gode ideer vil jeg gerne hjæpe dem lidt på vej.
      Jeg har boet og arbejdet på Zanzibar siden 2002 så jeg kender det meste til dette fantastiske sted.

      Generalt er det de færeste som får problemer på Zanzibar, men det kan dog værrer en god ide at få de nyeste opdate angående dykning og andre aktiviteter dernede.
      Desværre kan kvalitet og sikkerhed ændre sig hurtigt så skal du tage dykker kursus som nybegynder er det vigtigt at få en god start.

      Når det kommer til dykning får man det man betaler for, så hvis man vil have billig dykning/kursus får man heller ikke det bedste.

      Der arrengeres mange snorkelture fra Zanzibar på Lokale Dhows..og igen..hopper du på en Dhow som du har booket på stranden med en af de lokale Beach boys..Ja så ligger sikkerhed og kvalitet langs nede.

      Bedre at booke..alle..Aktiviteter hos nogle af de professionele operatører af dykning-fiskeri-snorkeling som findes på næsten alle strande dernede.

      Er du til strandliv, dykning, og tequila om aftenen hedder det Nungwi eller Kendwa på den nordligste spids af Zanzibar…Og her finder du også nogle af de bedste strande på øen…Især Kendwa har en helt fantastisk strand.

      Pemba som ligger nord for Zanzibar…Er helt fantastisk..Grøn, frodig og med dykning og fiskeri i absolut verdensklasse…Men der er endnu kun få hoteller og det er ikke billigt…Men det kan lade sig gøre uden at blive ruineret.

      Dette var kun et par tips..er der nogen som vil spørge om andet eller have et par råd med på vejen og en frisk opdate om steder at bo, dykning, fiskeri, eller andet er i velkommen til at skrive til mig.

      Chris

      #3537603
       Boge14

        Zanzibar lyder spændende 🙂
        Hvad har du foretaget dig i landet siden 2002, siden du stadig bor der? Er bare nysgerrig.

        Peace

        #3537604
         Peter

          Super info. Hvornår er vejret bedst (læs sollrigt) på Zanzibar?

          #3537614
           chris Præstegaard

            Hej

            Angående vejret..November til sidst i December er fedt..Næsten ingen vind og sol de fleste dage..Og rigtig varmt.

            Sidst i December starter der en hård vind fra Nord..Kaskazi..som den hedder…Er man til vandsport kan den godt ødelægge ens planer da der er en del dage hvor man ikke kan gå ud…Den slutter normalt i Februar..og så bliver der fedt vejr igen hend til regn sæsonen som starter omkring April og fortsætter et par måneder..Juni-July-Aug er også gode måneder..lidt køligere..Meeen kommer man fra Danmark er det sgu stadig fedt og dejligt.

            Hvad jeg har lavet på Zanzibar gennem disse år…Jeg startede med at arbejde som dykker instruktør..senere har jeg været hotel bestyrer og jeg havde også mit eget vandsport center med dykning og hav fiskeri..det lukkede jeg ned sidste år og her i Maj vender jeg tilbage som hotel bestyrer.

            #3537633
             chris Præstegaard

              Hej louise

              Generalt er sikkerhed og udstyr i orden når man tager et dykker kursus på Zanzibar..I har bestemt noget at glæde jer til.

              Som andre steder i verden er der også visse dykkercentre som man nok skal undgå…Hvis nogle tilbyder jer et “billigt” dykker kursus er det et godt vink om at gå vidre og finde et andet sted.

              Prisen på Open Water ligger mellem 400-550 $ alt inklusiv…Jeg vil ikke råde jer til at sige ja til nogen som tilbyder Open Water for under 400 $…I skal regne med 4 dage til at tage dette kursus.

              Jeg vil ikke i dette forum sige hvem der er de bedste..eller dårligste da man hurtigt kan blive beskyldt for at “reklamere” og det er ikke min hensigt.

              Jeg bor selv i Nungwi hvor der er 5-6 dykkercentre at vælge i mellem og kommer i på de kanter er du velkommen til at skrive senere, så skal jeg nok henvise jer til et rigtig godt dykker center.

              Angående Mafia…Som også er en fantastisk Ø at besøge og ikke mindst for dykningen..Dog er det bedst at få lidt erfaring inden man kaster sig ud i dykkeriet omkring Mafia på grund af dybt vand og strøm forhold.

              Så måske i skulle tage jeres open water først og derefter besøge Mafia.

              Delfiner..Rigtig vilde Delfiner bryder sig slet ikke om at svømme med os larmende og plaskende mennesker..de holder sig på afstand..Men mange steder omkring Zanzibar er det muligt at se dem på tæt hold..og da de jo er nysgerrige kommer de tit meget tæt på….Man kan møde dem til og fra dykker steder eller når man sejler med en af de lokale Dhows…Så med lidt held skal i nok se dem.

              Havskildpadderne på Mafia..Jeg har også hørt det er muligt at se når de udklækker..Men her skal i jo være meget heldige med det tidspunkt i besøger Mafia..Men får i ikke det at se kan jeg da glæde jer med at man ofte ser havskildpadder når man er ude at dykke.

              Held og lykke !!

              Chris

              #3537630
               misslou88

                Hej Chris!
                Mig og en veninde rejser en måned til Tanzania/Zanzibar her til juli, og vi overvejer at tage et dykkercertificat dernede.. Er sikkerheden i orden og hvordan ligger priserne?

                Kender du noget til Mafia Island? Jeg har læst om en der rejste dertil og fik muligheden for at se havskilpadder blive udklækket, hvilket jo ville være en kæmpe oplevelse! Noget du har hørt om?

                Og hvad med delfiner? Kender du et sted eller en tur hvor der er mulighed for at svømme med vilde delfiner?

                Mange tak 🙂

                Louise

                #3537761
                 ronnibjorn

                  Gætter på du har taget flyveturen mellem Danmark og Tanzania nogle gange efterhånden, hvor finder man de billigste billetter. Har søgt en del og det virker som om det er ret svært at finde noget til under 6000, men det er måske også en fornuftig pris?

                  Ronni

                  #3537764
                   Anonym

                    Tak for dit svar. Har fundet til 6600 så det må være fair nok.

                    Og tak for de gode råd du har skrevet i dine indlæg, det gør det lidt nemmere at planlægge turen. Kan være jeg kommer med flere spørgsmål når jeg kommer lidt tættere på, rejsen er først til August.

                    Ronni

                    #3537763
                     chris Præstegaard

                      Hej Ronni !

                      Hvis du har fundet en billet til ca 6000 kr er der ingen grund til at lede mere…det er billigt !!!

                      De billetter som jeg normalt køber ligger fra 7500-9500 kr..Men de er også med kun 2 stop plus extra baggage og direkte til Zanzibar.

                      Held og lykke

                      Chris

                      #3537812
                       Ulrik

                        Hej Chris,

                        skal til Zanzibar med familien her medio juli 2011, kan se at det ikke er optimalt til at fiske de store fisk på det tidspunkt. Har fisket over store dele af jorden de seneste 10 år, jeg tænkte om du havde et par fif til at fiske med enten kraftigt fluegrej eller mere humane spinnestænger end sædvanligt BG gear ? Hvis du ikke er på fuld speed med Hotel bestyreriet, vil jeg også gerne fiske med dig leje båd etc. ?

                        Hilsen Ulrik

                        #3537818
                         Lis Justesen

                          Hej Chris

                          Kan du anbefale eller nævne nogle gode steder og priser for dykning på Pemba ?? For en med et advanced open water diver kursus, taget på Zanzibar, og som er igang med en dive master træning.

                          Kh Lis

                          #3537822
                           Anonym

                            Hej Ulrik !

                            Der er jo altid en chance for en stor fisk..Så længe snøren er i vandet !!!

                            Skal selv ud at fiske hernede fra stranden i aften og med lidt..held..skulle der gerne gå “fisk” i det.!!

                            Ok..Fluefiskeri er muligt..Der er naturligvis de operatører som driver Big Game og de vil naturligvis gerne tage dig ud til de rev..Som LEVEN BANK hvor der vil værer chance for fangst…På de rev er det også muligt for Popping..Jigging..eller hvad du nu vil foretrække…Du kan selv gå ind og tjekke priser m.m

                            Jeg bor i Nungwi og kommer du på disse kanter kan jeg hjælpe dig med at leje en båd..til rimeligere priser..og har jeg selv mulighed ville jeg da gerne med ud at fiske.

                            Jeg går ud fra at du selv har dit fluegrej..da det ikke kan lejes her !!

                            Husk at bestille hotel i god tid da july er højsæson.!!

                            Skriv tilbage hvis der er andet du vil vide noget om eller har andre spørgsmål angående fiskeri hernede.

                            Hilsen

                            Chris

                            #3537823
                             Anonym

                              Hej Ulrik !

                              Der er jo altid en chance for en stor fisk..Så længe snøren er i vandet !!!

                              Skal selv ud at fiske hernede fra stranden i aften og med lidt..held..skulle der gerne gå “fisk” i det.!!

                              Ok..Fluefiskeri er muligt..Der er naturligvis de operatører som driver Big Game og de vil naturligvis gerne tage dig ud til de rev..Som LEVEN BANK hvor der vil værer chance for fangst…På de rev er det også muligt for Popping..Jigging..eller hvad du nu vil foretrække…Du kan selv gå ind og tjekke priser m.m

                              Jeg bor i Nungwi og kommer du på disse kanter kan jeg hjælpe dig med at leje en båd..til rimeligere priser..og har jeg selv mulighed ville jeg da gerne med ud at fiske.

                              Jeg går ud fra at du selv har dit fluegrej..da det ikke kan lejes her !!

                              Husk at bestille hotel i god tid da july er højsæson.!!

                              Skriv tilbage hvis der er andet du vil vide noget om eller har andre spørgsmål angående fiskeri hernede.

                              Hilsen

                              Chris

                              #3537825
                               chris Præstegaard

                                Hej Lis !

                                Det kommer lidt and på hvornår du kommer herned..Lige nu kører alt hernede på vågeblus..Lavsæson…Så ikke alle de steder som tilbyder dykning er åbne…Kommer du senere skulle der ikke værer nogen problemer med at finde operatører på Pemba.

                                Tjek selv priser ud på følgende dykkercentre…Pemba Misali Divers..Swahili divers….De andre dykkercentre ligger i tilknytning til nogle meget dyre lodges…Så jeg ville tjekke de to nævnte da der også findes værelser til rimelige priser i forbindelse med dem.

                                Hvis der er andet..vender du bare tilbage !!!

                                Hilsen

                                Chris

                                #3537834
                                 Lis Justesen

                                  Hej Chris

                                  Tusind tak for svar. Det er virkelig fedt med sådan en mulighed for info first hand, når man er så langt væk.

                                  Kh Lis

                                Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)

                                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                                Log ind med brugernavn & kodeord

                                eller    

                                Glemt dine oplysninger?

                                Create Account