Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534986
     skorpion12

      Hej!

      Jeg rejser til Kina, Thailand, Laos, Cambodia og Vietnam (og Australien) i et halvt år fra midt i september måned. Jeg er godt forberedt mht. vaccinationer, malariaforebyggende piller (Vibradox) samt myggemiddel. Men jeg har endnu ikke købt myggenet, men vil helt sikkert have det med, da jeg skal rejse i områder med malaria.

      Jeg vil bare gerne lige høre, om der er nogen, som kan fortælle, hvordan det er at benytte sådan et myggenet – er det nemt nok/kommer der ikke nogen insekter ind??

      På forhånd tak 🙂

      #3534987
       Claus

        Det er meget simpelt. Hvis du ikke sørger for at få nettet ned omkring din soveplads, så kommer der insekter. Det er også vigtigt at rulle det på plads inden solnedgang. Så skal det være spændt ud, så der er godt med luft mellem dig og nettet.

        mvh
        Claus

        #3534989
         Anonym

          sørg for at få et af de myggenet med ÉN ring i toppen som ophæng og medbring et stykke reb, så kan du altid få dit net op på en eller anden måde. Det er ihvertfald den måde, vi har gjort det på, og vi har altid været i stand til at få det op

          #3535012
           Magnus

            Lad være med at tage myggenet med – du får det aldrig brugt. Hvis du alligevel vil tage et med, så husk hammer og søm da du ellers får svært ved at hænge det op. Der er typisk myggenet på de guest houses, hvor der er brug for det. Hvis ikke så find et andet sted at overnatte.

            Hvis du mod al forventning skulle få brug for et myggenet, så køb undervejs…

            #3535024
             Anonym

              hammer og søm er overhovedet ikke nødvendigt, hvis man blot er lidt opfindsom med et reb, så kan det altid komme op. Om der så er behov for myggenet eller ej, er op til hver enkelt, når man har opvejet fordele og ulemper. Personligt rejser jeg aldrig uden myggenet, men jeg rejser som regel også i regntiden, hvor dengue feber og andet godt fra myggene er mest udbredt

              #3709291
               Johan

                Selvom det er en gammel tråd, er jeg sikker på der stadig er nogle der er i tvivl om hvad de skal gøre.

                Du behøver ikke søm og tråd, men det myggenet jeg har brugt har jeg let kunne få op – der følger ofte et let ophæng med til dem man kan købe rundt omkring.

                Om man skal bruge det kommer meget an på om man er en backpacker der rejser lidt mere “rough” eller bare bliver i byerne. Jeg brugte mit på øerne i Asien, og var glad for det!

                Jeg fandt den her artikel, som giver lidt flere grunde til hvorfor et myggenet er godt (jeg kunne bare godt lide trygheden): https://backpackerlife.dk/myggenet-til-rejse/

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account