Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3532431
     Anonym

      Nu kan jeg bedre forstå hvorfor jeg ikke rigtig kan finde noget om new delhi i bøgerne.. der findes ingen! Odense bib har i hvert fald ikke rigtig noget om byen..

      Anyway, real erfaringer er bedre end bøger, SÅ derfor vil jeg gerne høre jer ad: Hvorfor tager man til New Delhi og hvad skal man se/opleve i følge jer? Overvejer at tage forbi Indien for et kort bemærkning på vej tilbage fra Thailand, men ved ikke helt hvad jeg skal der. Alle input kan bruges 🙂

      #3532439
       Anonym

        Tusind tak for svar, der er i hvert fald en masse at gå i gang med undersøge.
        Var ikke klar over det med (old/new) delhi, måske derfor jeg har problemer med at finde materialer? 😉

        #3532434
         raslyng

          Hvis du ikke har noget at lave i New Delhi, så bliv væk! Det er lidt kort sagt. Men byen i sig selv er ikke noget at skrive hjem om seværdighedsmæssigt. Der ligger den store moské og nogle monumenter. Men ellers er Delhi et sted, hvor du oplever et vildt sanseindtryk i form af rigtig mange mennesker på meget lidt plads, høje lyde, stærke lugte, venlige men påtrængende mennesker mm. Tag i stedet til Agra og se Taj Mahal og det røde fort eller på kamelsafari i området udenfor. Eller nordpå til Ladakh. Men det kommer jo an på, hvad du er til

          #3532436
           Daizz

            Vil gerne lige understrege, at byen bare hedder Delhi….. Det er kun en bydel, der hedder New Delhi, ligesom der er en bydel, der hedder Old Delhi.

            Der er utrolig meget at se i Delhi. Start med Red Fort, Qutb Minar, Gandhi Memorial, India Gate, The Lotus Temple, Jama Masjid, Humayns tomb.

            Det bedste er klart de tre sidste. I Lonely Planets India-bog står der masser omkring Delhi.

            God tur

            #3532456
             Anders

              Delhi er en storslået by – på alle måder.. Men efter 3-4 dage har man fået nok, sådan havde jeg det ihvertfald.. Jeg er aldrig blevet så bombaderet med sanseindtryk som jeg blev det i Delhi, så hvis ikke det er for mere end i en kort bemærkning vil jeg da helt klart anbefale at besøge byen;) der er masser af spændende seværdigheder.. Find en rar taxichauffør der virker troværdig og få ham til at køre dig rundt, det kan sagtens lade sig gøre for under 50 kr. for en dag.. Jeg mødte en utrolig flink cahuffør der viste mig rundt i hele byen, tog mig med ind i nogen af hans lokale templer og med ud og spise på hans lokale gadehjørne:) det var ca. også det eneste menneske jeg mødte i Delhi som jeg havde en fornemmelse af at jeg kunne stole lidt på, men det er også en del af oplevelsen jo:P

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account