Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527876
     pingvinen_tine

      Hej vi er to piger der planlægger at tage til Vietnam ¨til maj i en måned. Vi er dog usikre på hvor meget vi kan nå at se. Skal vi bare holde os til det nordlige og centrale Vietnam? Eller ville man sagtens kunne nå en tur med start i Hanoi og slut i Ho chi minh, med god tid til ophold i de mange byer undervejs? Hvad må vi absolut ikke gå glip af i Vietnam? Det er vores første rejse på egen hånd. Håber der er nogen der kan komme med nogle gode råd!:)

      #3527881
       Rasmus

        Hejsa.. Hvis man alligevel tager til det midterste Vietnam (Hue/ Hoi An) er der jo ligeså langt tilbage til Hanoi som til Ho Chi Minh. Derfor kan i ligeså godt tage den hele vejen. Jeg synes i skal bruge mest tid i det nordlige. Tage til Sapa, som for mig er det klart fedeste i Vietnam, hvis man tager sig god tid til at mærke stemningen. Halong Bay tæt på Hanoi er også et must. Ellers er både Hanoi og Ho Chi minh spændende byer. Hvis i vil have lidt strand er Nha Trang godt- specielt i jeres rejseperiode!! Skal i have lavet en masse tøj er det selvfølgelig i Hoi An.. Hue synes jeg er meget overvurderet og med jeres begrænsede tid kan denne med fordel springes over ( medmindre man skal se DMZ selvfølgelig)

        #3527890
         Katja Lange

          Helt enig med Pjotsen, bortset fra at jeg synes at HCMC er mere larmende end Hanoi…… Begge byer meget stoevede og luften tung af osen fra alle de helvedes scootere. En maaned er god tid, og Hue er altsaa ogsaa en skoen by. Mest af alt fandt jeg at folk der var helt fantastisk soede og imoedekommende, f.eks. i fht. de to store byer.
          Mekongdeltaet er i oevrigt heller ikke at foragte.
          Skal man paa motorcykeltur er det lige en god ide at tjekke sin rejseforsikring foerst, for man kan altsaa risikere at staa med hele regningen selv ved ulykker….

          #3527884
           Pjotsen

            Glæd jer – Vietnam er simpelthen et helt fantastisk og vidunderligt land..!! Uden tvivl det mest fantastiske sted jeg har været..
            Jeg brugte selv 21 dage på at rejse igennem Vietnam og jeg havde ikke problemer med at nå det hele, så tiden skal I ikke bekymre jer om.. Hanoi var lidt for larmende til mig, men HCMC var derimod en skøn by og der må I simpelthen ikke gå glip af museet omkring Vietnamkrigen.. Det var virkelig en meget rørende oplevelse! Derudover er I simpelthen nødt til at tage med en af de hyggelige træskibe i Halomg Bay for et par overnatninger.. Solnedgangen er helt ubeskrivelig og at ligge i dette helt fantastiske landskab og nyde solnedgangen og stilhenden en stjerneklar aften fremstår for mig som den absolut bedste oplevelse i Vietnam.. Derudover var jeg på en tre dages motorcykeltur med EasyRiders i Dalat området, hvor man virkelig kom ud til de små landsbyer og så det virkelige liv i Vietnam.. Men glæd jer – det er et helt unikt land med en utrolig gæstfri og imødekommende befolkning synes jeg!!

            Er meget misundelig..

            #3527905
             Anonym

              Uuuh Vietnam!! Er dybt misundelig 🙂
              Jeg er helt enig i, at Sapa er det fedeste i Vietnam. Jeg var helt vild med Sapa, der er bare så smukt! STOR oplevelse!
              I kan sagtens nå Vietnam på en måned. Jeg tog selv turen fra Hanoi til HCMC på 21 dage. Var ikke helt vild med hverken Hanoi eller HCMC, men selvfølgelig er det byer, man skal se, mens man er der. Hoi An er også en skøn by, og gem endelig plads til skræddersyet tøj og sko i rygsækken! Stranden i Hoi An er også skøn! Personligt var jeg ikke så vild med Nha Trang, der er selvfølgelig stranden, men ikke en strand, der ikke overgås af Hoi An. På min tur gjorde vi stop ved en strand mellem Hue og Hoi An, nu kan jeg selvfølgelig ikke huske, hvad den hedder – det er der måske andre, der ved!? Nå, men det var klart den bedste strand, jeg kom forbi! Der var næsten ingen mennesker, og det var SÅ lækkert der!
              Hue sagde mig ikke så meget, men måske hænger det sammen med, at jeg var syg, mens vi var der. Var dog ude at se lidt. Men helt klart er favoritterne Sapa og Hoi An, og ja, så Halong Bay. Også et skønt sted, der skal ses. Jeg lejede selv kajak, mens jeg var der, og det var virkelig en god investering 🙂
              Glæd jer! Jeg er dybt misundelig! 🙂

              #3528864
               Anonym

                Så nærmer turen sig i maj måned og nogle flere spørgsmål er dukket op.. Er det nemt nok med transport rundt? Vi vil ikke planlægge så meget hjemmefra, men dog bestille det første hotel I Hanoi. Nogen der har erfaringer med det?

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account