Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3504281
     gulgaio

      Hej,

      Jeg er en uerfaren kommende backpacker. Jeg siger mit job op og vil sidst på året / først på næste år tage ud at rejse …. Jeg overvejer bla. at bruge en måned eller to i sydamerika men er en smule skeptisk mht. sikkerheden når man rejser alene. Er der nogle der har erfaringer og nogle gode råd om hvad man skal/ikke skal samt hvor man ikke skal tage hen ???

      Overvejelser går på Venezuela, Peru, Bolivia, Brasilien eller ???

      På forhånd tak …

      M!

      #3504282
       Anonym

        Hej.
        Jeg har rejst i Sydamerika men ikke alene. Generelt ville jeg ikke være nervøs for hverken Peru eller Bolivia. I Rio (har ikke været andre steder i Brasilien) skal du være mere/meget forsigtig, når du er alene.
        Du skal bruge din sunde fornuft.
        Jeg har selv haft fede oplevelser alene i Mellemamerika, og jeg anbefaler meget at rejse alene. Man bliver enten meget åben (eller meget alene), og det åbner mange døre.
        God tur

        Raslyng

        #3504287
         Den Rejselystne

          Hej!

          Som det nævnes, så er ens muligheder flere, når man rejser alene!

          Jeg har oplevet det i 2004, hvor jeg først rejste alene rundt i England, Skotland og Irland og senere på året rejste sammen med en anden til sydeuropa.
          Nu ved jeg bare ikke, hvordan forholdene er i Sydamerika, men umiddelbart er jeg ikke helt sikker på, at jeg ville rejse alene rundt derovre, men ord er sikkert værrere end den egentlige frygt man måtte/burde have.

          Hvis du tager af sted alene, så bør du bare opføre dig anstændigt, falde ind i forholdene, og så lade være med at gå og vifte med penge, pas og billetter – brug bl.a. en pengekat eller lign. og sørg eventuelt for at have de forskellige papirer og penge smat et parkopier af dit pas liggende forskellige steder på f.eks. kroppen og i rygsækken.
          Hvis du så f.eks. skulle få stjålet dit pas, så har du en kopi et andet sted, så du kan opsøge en dansk ambasade og få hjælp dér.
          Jeg siger det ikke for at skræmme dig, men kun for at gøre dig opmærksom. Men hvis du bare er dig selv og tænker dig om, så kan det ikke gå galt og det lærer man i øvrigt også undervejs, hvordan man skal forholde sig og opføre sig rundt omkring.

          Hvis du vil have lidt yderlige inspiration, så har jeg lavet et par artikler, som ligger her på hjemmesiden. “5 uger i Storbritannien og Irland” samt “Udfordringen”!

          Rigtig god rejse….

          Den Rejselystne

          #3504356
           jacobw

            Hej! Jeg rejser paa nuvaerende tidspunkt rundt i Sydamerika alene og har ikke haft nogen problemmer af vaesentlig betydning.

            Man skal nok passe paa ikke at blive alt for paranoid af alle folks skraemmebilleder. Med lidt almindelig sund fornuft, kan du foele dig helt tryg de fleste steder og skulle du vaere saa uheldig at blive roevet saa giv dem hvad de ber om.

            Rigtig god tur! Sydamerika er en fantastisk verdensdel at rejse i!

            #3504900
             Anonym

              Sund fornuft forhindrer altsaa ikke en i at blive slaaet ned! – Rejs trygt og sikkert alene i Argentina, Chile, Peru, Uruguay, Paraguay (obs: pt. malariamyg) og Bolivia. Jeg ville aldrig rejse rundt i resten af Sydamerika alene. Bare et lille tip! Rejser pt. rundt i Argentina og det er fantastisk smukt! Kan kun anbefales.

              #3648604
               Peter

                Jeg har rejst rundt alene i Argentina og Bolivia alene, og mange andre steder i Syd/Mellem-Amerika sammen med andre. Jeg vil give de andre ret i, at det faktisk kun handler om at tage hovedet med når du rejser. Generelt er du jo alligevel sjældent alene, selvom du rejser alene. Jeg ville ik være nervøs for at tage afsted..

                Normalt er det sådan, at dem som er bange/nervøse/siger du burde lade være, det er dem som ik selv har prøvet det, men hørt om hvor farligt det er igennem fjernsynet. Lyt hellere til dem som har prøvet det 🙂 Bare et godt råd fra en garvet backpacker 🙂 Normalt er de fleste problemer i disse lande bande-opgør og kommer ik rigtig til at påvirke dig alligevel, forhåbentlig.. (don’t join:))

                Men nej, verdenen er ik så tryg som herhjemme. Min opfattelse er også, at man generelt skal “passe mere på” i storbyerne.

                #3659905
                 Mete

                  Hej,

                  Når du rejser ud til Venezuela, Peru, Bolivia, Brasilien, er det en god ide at læse om hvilke vacciner er nødvendige for at undgå alvorlige sygdomme på rejsen. Der stilles vaccinationskrav til de fleste lande i Sydamerika. Da jeg gik til Venezuela fik jeg en rakke vaccinationer mod Hepatitis A,B, Gul Feber og Difteri-Stivkrampe. Jeg fik også malaria piller for sikkerhed skyld. Her har jeg undersøgt om hvilke rejsevaccinationer jeg skulle have indenfor rejsen til Venezuela.

                  God rejse.

                  Mete

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account