Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3528398
     At-rejse-er-at-leve

      Heej !

      Jeg er en pige på 18 år som står og er færdig med HHX her til sommer. Derefter vil jeg gerne ud og rejse nogen måneder, men da jeg står i den situation at jeg ikke kan finde nogen som vil med, så vil jeg rejse alene.

      Mit spørgsmål er:
      Er der nogen som har erfaringer med at rejse alene? Dårlige, gode?

      Jeg vil gerne høre ALT om det 🙂

      Jeg vil gerne til Borneo, Australien, Afrika og USA
      Tror I at det er nok med 50.000 ?

      Da jeg er helt ny inde for området, medhensyn til at være backpacker og rejse rundt alene, så søger jeg al den hjælp jeg kan få! 🙂

      Med venlig hilsen
      Pernille

      #3528400
       lone traveller

        Sejt at høre du har mod på at rejse alene. Hatten af for dig!

        Jeg har ingen erfaring med Afrika, men jeg har selv rejst alene i Australien og Malaysia (som ejer en del af Borneo), og jeg har rejst med venner i USA. I de lande vil du sagtens kunne klare det som pige alene.
        50,000 for de 4 steder inkl flybilletter kunne godt gå hen at blive lidt for lidt, men det kommer an på hvor længe du har tænkt dig at være de forskellige steder.

        har du spørgsmål kan du prøve at fange mig på msn hvis du har lyst. Lyder som om du har meget du gerne vil have styr på.

        sorenkieffer (snabel-A) ofir.dk

        #3528409
         comeawaywithme

          Jeg har rejst alene i bla. Afrika og jeg synes at det var fint. Men det er jo en smagssag. De første lange rejser jeg var på var sammen med andre og først senere begyndte jeg at rejse alene.

          Nu ved jeg ikke hvor længe du har tænkt dig at være afsted og hvor længe du vil være de forskellige steder. Men det lyder ikke af så meget. I Australien skal du nok regne med at bruge 10.000 – 15.000 kr pr md. Afrika er faktisk heller ikke super billigt og det er USA jo heller ikke. Har ikke været å Borneo, men generelt er Asien ret billigt.

          #3528521
           At-rejse-er-at-leve

            Mange tusind tak for jeres lækre svar! 🙂 Kan virkelig bruge dem til meget! 🙂

            Mvh. Pernille

            #3528974
             Maja

              Hej,
              jeg vil bestemt også mene det er ALT for lidt. jeg var i Australien for 3 år siden, og flytter nu derned for at læse. Jeg brugte 45000 kr på 3 måneder inkl. fly ture etc. Jeg vil indrømme jeg sparede ikke på noget, og fik også købt en masse stuff med hjem. Men tror du får MEGET svært ved at klare dig med så lidt penge 🙂

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account