Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3542662
     Novice

      Hej med jer.

      Jeg påtænker at rejse til Asien i en 5 ugers periode fra december 2012.

      Jeg er har rejst en del, men er trods mine 48 år total uerfaren som backpacker, og håber derfor super meget, at jer der læser dette vil smide en hilse med alle de gode råd i kan komme i tanke om.

      Alt fra udstyr, overnatning, forholdsregler, gode råd til bøger, billet.
      Og ikke mindst er det forsvarligt at rejse alene som kvinde i Asien?

      På forhånd tak 🙂
      By the way… skulle der være en som påtænker at rejse i samme periode – så søger jeg også en rejsemakker 🙂

      #3542670
       Cheesedudle

        Jeg rejste alene gennem Asien i et halvt år og det var awesome.

        Var selv i Kina, Vietnam, Thailand, Burma og Indien.
        Du møder super mange andre backpackere, som evt. skal samme vej som dig selv, så man kan hurtigt møde op med andre og så følges noget eller hele vejen.
        Du har ingen grund til at være bange for at rejse alene som pige, da det er ret sikkert. Du skal bare ikke rende rundt på gaderne om natten alene.

        Hvis du skal hoppe rundt omkring og kun tilbringe et par dage eller uger i hvert land, kan du skaffe dig en Lonely Planet – Southeast Asia on a shoestring, som har alle de sydøstlige lande i én bog.
        Vil helt klart anbefale Lonely Planet bøgerne.
        Eller evt. skaf dig en LP om det første land du kommer til og så derfra kan du bytte den bog, når du er færdig, til den næste bog om det næste land.

        Mht. overnatning, kan du nemt finde hostels med dorms, hvis du er vil spare ellers så koster et single værelse ikke det hvide ude af øjnene.

        God tur!

        #3542677
         Anonym

          Ja jeg har også rejst alene rundt. Det er super nemt, og du møder nogle super søde mennesker – og mange andre som også rejser alene. Jeg holdt meget af myanmar, virkelig en oplevelse, meget primitivt og smukt, ikke særlig turistet, men af dem der var, oplevede jeg at mange rejste alene, og generelt var lidt ældre…

          Laos er også dejligt!

          God tur!

          #3542675
           Anonym

            Hej
            Tusind tak for dit svar…. super fine råd.
            Det har klart givet mig mere mod på at tage alene afsted. Vil bestemt anskaffe mig en LP.
            En dejlig sommer til dig 🙂

            #3542686
             Anonym

              Endnu engang tusind tak for et dejligt svar med nogle gode indput.. Super at I er nogle der gider bruge et par minutter for at hjælpe.
              Jeg svarer som Quest, har tilsyneladende problemer med at logge på min side idag 🙂
              God weekend 🙂

              #3542806
               Tine

                Du kan sagtens rejse rundt alene i asien! Du behøver ikke nogen LP bog. Jeg har rejst jorden rundt i 6 måneder og havde ingen guidebøger med. De kan måske være meget godt til at planlægge hjemmefra, men når du er afsted, så kender de lokale jo gode steder at bo, attraktionerne osv.

                Jeg vil give dig det råd at planlægge så lidt som muligt! Hvis du møder nogen, som du svinger godt med, så er det jo lidt lettere at ændre planer, hvis man ikke har nogen frem for hvis man har en stram tidsplan 🙂

                Jeg ville forslå at du købte en returbillet til Bangkok og evt bookede dine første overnatninger og så tog den derfra. I Bangkok er Kho San Road populært blandt backpackere, så her kan du sagtens møde nogen. Hvis du bor på dorms falder du klart i snak med nogen! Det er dog ikke svært at falde i snak med folk, hvis man tager på ture, bor på dorms og evt sidder på hostellets bar/ i en tvstue 🙂 Man skal bare være lidt opsøgende og imødekommende!

                Når du skal pakke din taske, så pak så lidt som muligt. Du skal slæbe rundt på det og du kommer højest sandsynligt til at bruge de samme 5 toppe. Pak ca fem toppe, to par shorts, et par (tynde) langbukser, undertøj, en bikini, 1-2 rejsehåndklæder, toiletsager, et par gode sandaler, en langærmet cardigan, et par klip klappere og evt en kjole og evt et par lukket sko. Selvfølgelig afhænger det også af destinationen og behov (har sikkert også glemt noget på listen). Andet udstyr kommer jo an på om du skal trekke meget osv, men lidt plaster og vabelplaster i toilettasken er altid godt 🙂 Kan anbefale at købe en pandelampe (kan fåes til 20 kr i Tiger ellers til 2,5 dollar på ebay) og den er genial, specielt hvis du skal bo på dorms, så kan den hænges op eller du kan bruge den når du skal ligge og læse/skrive dagbog 🙂

                Det er sikkert og flere steder er det også sikkert om natten, men det er selvfølgelig sikre at gå flere sammen, bare følg de generelle råd: flash ikke for meget med værdigenstande, gå ikke rundt med flere penge end du har råd til at miste, have to hævekort (fx dankort og mastercard) og hav dem to forskellige steder, bliv ikke for fuld osv. Husk asien er også billigt, så du kan tage en taxa hvis du farer vild 🙂

                #3542834
                 Novice

                  Hej Tine
                  Tak for et dejligt svar. Virkelig super at du har givet dig tiden til at give mig så mange gode råd.
                  Jeg er i fuld gang med i grove træk at planlægge turen og foretrækker bestemt at der er plads til spontanitet… så vil følge dit råd her.

                  En dejlig sommer til dig 🙂

                  #3542843
                   Tine

                    Det var så lidt, fik selv hjælp herinde inden min første tur 🙂
                    Det lyder godt, håber at du får en fed tur!

                    Du må endelig spørge mere, hvis du har spørgsmål 🙂

                    Også til dig

                    Hvis du forresten ender i Thailand, så kan jeg anbefale at tage toget fra Bangkok til Kanachaburi (der ligger River Kwai). Stemningen i den by er fantastik, derfra kan du også tage forbi Erawan vandfaldene 🙂

                    #3542921
                     Novice

                      Endnu engang tak Tine… jeg vender sikkeret tilbage med flere spørgsmål 🙂

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account