Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500213
     Backpackers Online

      Jeg overvejer en tur til Afrika – er der nogen der har nogle tips ..

      #3500214
       Backpackers Online

        Vil man til Zimbabwe kan jeg anbefale at bestille billet gennem Master Travel i Rander tlf:86 40 47 77. De kunne skaffe min kæreste og jeg billetter 1000,- kr. billigere pr. stk. end Kilroy, det er jo også værd at tage med…

        Mvh

        Henriette

        #3500215
         Backpackers Online

          Tanzania: Tjek prisen hos KLM til Kilimanjaro, det er sletikke så dyrt som Kilroy tror. Ellers er det nemt at komnme fra Nairobi, ca. 5 timer i bus til Arusha.
          Vi rejste i 7 uger hhv. 2 piger og alene (pige)- ingen problemer i det. Det var nemt at komme rundt, med busser -tog mv. Dog kan det betale sig at give de ekstra penge for luksusbusseren, da de dels er mindre fyldte og dels kører væsentlig mere trafiksikkert. Kun ved busstationen i Dar es Salaam var det decideret anstrengende at finde den rigtige bus, pga. de mange meget ivrige sælgere.

          Zanzibar er dejligt, men forekommer turistet og en smule Calella-agtigt, når man har rejst inde i landet i rum tid. Det er også halvdyrt. Fantastisk dykning/snorkel. Der er et meget billigt og utroligt afslappet sted oppe nordpå lige efter Nungwi kaldet Salehe’s, de ryger en del pot, men både mad og logi er godt til prisen.

          Safari: med afgang fra Arusha, prisen skal ligge omkring 20-30 USD/dag ( der er en finsk dame, hvis bureau ligger lige i nærheden af hospitalet, hun taler dansk og arrangerer udemærkede ture) Tag hellere til Serengeti i migrationstiden, end de lidt tammere Ngorongoro og ? nationalparker. Der er rigeligt med dyr, men det forekommer ikke helt så ‘vildt’ som på Serengeti.

          #3500216
           Backpackers Online

            Det vestafrikanske land Burkina Faso er et utroligt spændende rejseland. Her findes det værdige Afrika, som har fastholdt mange af sine oprindelige værdier, samtidigt med at det fungerer for den rejsende. Begynd f.eks. på min hjemmeside http://home11.inet.tele.dk/thyge_ch. Og se også Venskabsforeningen Danmark-Burkina Faso på http://www.burkinafaso.dk.

            #3500217
             Backpackers Online

              davs
              Jeg var tre måneder i Etiopien i foråret. Det er et fantastisk land at rejse i. Befolkningen er utrolig flinke og ret réele. Vejnettet er i dårlig stand, men bl.a. EU arbejder på at få det forbedret. Busserne er billige og ubehagelige, selvom det har sin charme at rejse med dem. Der er kun en toglinie i Etiopien, der løber fra hovedstaden Addis Abeba til Djibuoti. Ethiopian airlines har til gengæld masser af ruter, og det er ikke så dyrt igen at rejse med fly.
              Man skal ikke tage til etiopien for at se mange dyr, til gengæld byder etiopien på enestående natur. Og god trekking i bl.a. Simien mountains. Etiopien har også en del historiske monumenter, bl.a. 11 kirker i Lalibela, der er hugget ud ned i jorden. Nogle kalder det verdens 8. vidunder.
              Har du/I spørgsmål er du/I velkommen til at kontakte mig.
              vh. Lars

              #3500456
               Poul

                Hvad med Ghana
                Tankevækkende historie med masser af danske spor.
                Mest besøgte område er selvfølgelig Accra (hovedstaden), herefter Kumasi, men et besøg i det nordlige Ghana og du vil virkelig føle gæstfrihed og afrikansk varme.
                Jeg ved i grunden ikke hvad jeg skal skrive – Ghana er så spændende at jeg lige nu sidder og længes.
                Hvis du er interesseret i oplysninger, så besøg min hjemmeside http://www.hoerhov.dk (et lille børneteater) her kan jeg kontaktes
                M.v.h.
                Poul

                #3500826
                 Camilla og Lisbeth

                  Hej Lars!
                  har du et telefon nummer vi kan ringe til? vi vil gerne vide mere om etiopien da vi har en skoleopgave om det. hilsen Camilla og Lisbeth

                  #3709818
                   Morten Ring

                    Tjek denne side. De har en rigtig god rejseblog om Afrika. Der er meget inspiration til Afrikarejsen.

                    https://rickshawtravels.dk/

                  Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

                  Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                  © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                  Log ind med brugernavn & kodeord

                  eller    

                  Glemt dine oplysninger?

                  Create Account