Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534418
     Rozling

      hejsa.
      Jeg har ikke rejst som backpacker før, så jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvor stor en rygsæk, jeg skal have købt. Jeg skal være væk knap 1 måned i Thailand. Og er der ellers nogen, der har nogle gode tips til, hvad der er nødvendigt at komme i rygsækken?

      #3534419
       Magnus

        1) Jeg foretrækker en rygsæk på ca. 50 L, men det er ret forskelligt, hvad rejsende mener om rygsække.

        2) Tag så lidt som muligt med. Du kan få alt i Thailand og det koster typisk 1/5 af i DK. Du kan få vasket tøj overalt for småpenge, så der er ingen grund til at tage meget tøj med – det er tungt at slæbe på. Drop alt langærmet tøj bortset fra en tynd skjorte eller lignende til beskyttelse mod solen. Vælg en mørk farve, da lyse farver beskytter mindre.

        #3534420
         Anonym

          Tak for det. Er det bedst at have en sovepose med eller hvordan?

          #3534421
           DanielJohansen

            En mulighed er at tage tingene med i en gammel kuffert og købe din backpack (og daypack for den sags skyld i Thailand). Som Magnus siger er det meget billigere i Thailand og kopierne er efter min erfaring af rigtig god kvalitet.

            Er enig i at 50 ltr er en passende størrelse, men hvis du ved du skal bruge den igen senere er det måske værd at overveje at købe en lidt større (65-70 ltr) med det samme, så du også kan bruge den på rejser der kræver lidt større oppakning. Husk selvfølgelig at se varerne og priserne hjemmefra så du har noget at holde det op imod:) North Face og Deuter var det mest udbredte sidst jeg var i Thailand, men mon ikke du kan finde det meste.. Rigtig god tur:)

            #3534422
             Rozling

              Tak for det:)

              #3534433
               Magnus

                Du faar bestemt ikke brug for en sovepose i Thailand – det er alt for varmt til at sove med andet end et lagen over sig.

                #3534426
                 PeterGade

                  Altså, jeg kan ikke anbefale at tage en enorm rygtaske med. Det er meget mere sikkeret, lettere og behageligt at tage en lille rygsæk med. Her er en god guide til at pakke sin rygsæk med.

                  http://www.travelindependent.info/whattopack.htm

                  #3534444
                   Rozling

                    Tak for alle de fine svar:)

                    #3534506
                     Ida

                      Jeg have en lille rygsæk med (mener 50L), og det var mere end rigeligt.. Jeg havde ikke meget med, da det meste kan købes meget meget billigt dernede.. Jeg havde taget en sovepose med, spild af plads 🙂 Jeg smed den ud og købte en silke sovepose dernede, der ikke fylder mere end en stor pengepung, og det var mere end rigeligt 🙂 Tror den kostede omkring 15 DKK 😀
                      God tur 🙂

                      #3534501
                       sanja

                        lagenpose er nok det allervigtigste – ofte på billige hoteller kan der være småulækkert – så er det tart at have sit eget sengetøj – og den fylder intet.

                        køb myggespray med det dernede…

                        hvis du skal på noget aktivferie dernede kan det være en ide at købe en vandtæt pose til papirer kamera osv – men du kan selvfølgelig også bare bruge plastposer..

                        jeg ville sørge for at tage et par gode vandresko med hjemmefra…

                        mht. tlf – så køb en thai tlf dernede med talekort – på den måde koster det kun mellem 1-2 kr i min at ringe hjem til dk. tror tlf kostede ca 150 kr.

                        god tur..

                        #3534502
                         Anonym

                          Tak for det:)

                          #3534516
                           Rikke&Kasper

                            Min kæreste og jeg er i Thailand nu, og har idag været her i 3 uger. Vi har tre måneder at rejse i, og den 4. juli tager vi videre til Malaysia. Vi har begge en 70 liter Everest Rygsæk. Vi synes at det er en meget passende størrelse, selvom nogle vil mene at den er for stor – dog har vi set og mødt mange backpackere, der også har rygsække i den størrelse.

                            Lad endelig være med at tage for meget med. Den fejl har vi nemlig gjort os 😉 Her er virkelig, virkelig varmt lige nu. Lad de langærmede bluser, m.m. blive hjemme – måske medmindre du skal på Koh Phi Phi. Der var en hulens masse myg, så der var vi glade for vores langærmede bluser om natten!

                            Lad også make up, m.m. blive hjemme.. 🙂 Det er der i hvert fald ikke mange chancer for, at jeg får brug for.

                            Jeg kan se at nogle anbefaler en silke sovepose. Det har vi endnu ikke haft brug for, men da vi skal til Borneo, er det vores plan at have en med dér. Dog har vi endnu ikke set hverken dem eller myggenet nogensteder hernede. Nogen, der ved, hvor vi kan finde det???

                            Vi har en telefon med hjemmefra og så har vi købt et thailandsk SIMkort i en 7/11. Nemt, nemt 🙂

                            Rikke

                            #3539833
                             HP_DK

                              TAK, jeg kunne også rigtig godt bruge de mange svar! 😀

                              Jeg skal på en 4 måneders backpacker-rejse til New Zealand og Australien i januar, og jeg står også over for at skulle købe backpack og vandresko. Jeg overvejede først 70 L, men jeg har været nede at prøve en med vægt i Spejdersport og den var alt for tung, når vi gerne vil ud og vandre i NZs bjerge. Jeg tror, jeg tager en 60 L.

                              Jeg er lidt i tvivl mht. vandresko, for de må ikke være for tunge. Er der nogen, der har erfaring med nogle gode mærker? 🙂

                              #3709292
                               Johan

                                Hej alle sammen!

                                Selvom det er en gammel tråd fandt jeg den på Google, så der er nok andre der gør det samme. Jeg synes man skal overveje en rygsæk til 60 liter, og ikke mere. Husk, at man virkelig pakker sin taske fuldt ud når man rejser – så køb en lidt mindre taske.

                                I Thailand har jeg været over 5 gange, og synes det vigtigste er en god rygsæk, en daypack, pengebælte, hurtigtørrende håndklæde og en multi-tool kniv! Specielt til vinen. hehe..

                                Jeg har været glad for nogle af tips til rejse i Asien, som jeg fandt i den her artikel: https://backpackerlife.dk/backpacking-asien-27-tips/

                                Håber det hjælper til alle der skal du på deres livs tur! 😀

                              Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

                              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                              Log ind med brugernavn & kodeord

                              eller    

                              Glemt dine oplysninger?

                              Create Account