Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3697874
     Sofie

      Hej, vi er to piger, som godt kunne tænke os at rejse til Sydamerika. Vi vil gerne til Mexico, Costa Rica, Guatemala, Peru, Galapagos og Brasilien på omkring 3 måneder. Er det realistisk at rejse i så mange lande på 3 måneder? Og hvad tænker I vores budget skal være og hvad flybilletterne kommer til at koste? Vi vil gerne rejse tidligst fra januar 2018.

      Vh Sofie

      #3697884
       Mia

        Hej 🙂

        jeg har selv rejst i baade mellemamerika og sydamerika, og jeg vil sige at det er urealistisk tidsmaessigt, medmindre i vil hoppe i mellem blot de vigtigste sevaerdigheder. Hvis jeg var jer ville jeg dele turen op i 2 dele og tage mexico, guatemala og costa rica i en tur og tilfoeje nicaragua og honduras. Jeg tog hellem mellemamerika og ikke mexico paa en maaned og det var for lidt tid helt klart. Sydamerika er fantastisk saa det ville jeg vaelge hvis jeg var jer! Brasilien, Peru og galapagos er fantastisk, men jeg ville tage en maaned til Ecuador (mit, samt mange andre backpackere jeg har moedt yndlingsland – banos er en mega fed by) og tage derfra til galapagos (da det er en del af ecuador) og saa tager en maaned til Peru evt brug en uge-halvanden til bolivia og lave death road i La paz og tage til saltoerkene (Uyuni – se billeder det er mega fedt!) og saa slutte af med en maaned i brasilien (Iguazu vandfaldene, Rio og saa tage nord til en national park ved Lencois der er saa fantastisk. Ellers skal i goere det hurtigt det i vil men det syntes jeg er synd, men hvis i regner med at det er jeres eneste rejse vil jeg forslaa foelgende: en uge-halvanden i mexico (har ikke vaeret der saa jeg kan ikke komnme med forslag her) – guatamala halvanden uge (mener der gaar en bus eller faerge fra mexico) (her ville jeg se tikal ved solopgang og tage til semuc champey paa heldagstur med grottevandring, bridgejumping, tubing osv – mega fed tur og saa til antigua – aktiv vulkan i byen man kan hike og se lava og mange andre ting – suoer fedt). herefter til costa rica i en uge (evt stop i nicaragua for at kaelke ned af vulkan for ikke at koere i bus for langt) costa rica: arenal (by med hotspring, rafting osv men meget dyrt, rio celeste), manuel antonio national park. derefter flyve til Ecuador som jeg vil foreslaa at se (quito hovedstaden med aekvator, det rigtige amazonas – mega fedt, banos en adventure party bus og saa fedt, montanita surfer by) og saa til galapagos eller bare direkte til galapagos hvis i ikke vil til ecuador. galapagos 1 uge, hvis ogsaa ecuador 2 en halv uge. herefter videre til Peru i ca. 3 uger og en maaned i brasilien ca. bliver dog en lidt presset tur vil jeg mene. FLybilletter er mega dyre i sydamerika en billet fra peru til brasilien vil ende op i en 3-4.000 kr og det er ikke direkte.

        spoerg endelig hvis i har andre spoergsmaal og hvis i tager til ecuador har jeg boet der og kan maaske hjaelpe jer – maaske er jeg der endda 🙂
        vh mia

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account