Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534659
     jumme88

      Ukerewe er helt klart et besøg værd hvis I har tid til det… :0)

      #3534661
       Klaus

        Hej
        Jeg var i Tanzania i 4 måneder i vinters, hvor jeg både besteg kilimanjaro og var på safari.
        På safarien fant vi bare en mand som sagde han var guide, det var fint. Men vi havde nogle problemer med ham.
        Så da vi skulle bestige Kili, valgte vi at bruge lidt ekstra på et “godt” selvskab. Vi brugte Shidolya. Det kan kun anbefales. http://www.shidolya-safaris.com/
        De var 100 % pro, og det gik bare som det skulle, gode guider, god mad og så var der bare styr på det (noget som er en magelvare i Tanzania)
        De laver også safari, så det vil jeg anbefale.

        Håber i kan bruge det til noget.

        / Klaus

        #3534655
         Dagmar86

          Hej!!

          Jeg skal til Tanzania her til aug. med nogle venner.
          Vi skal bestige Kilimanjaro, på safari og på zanzibar.

          Er der nogen der har erfaring med at rejse rundet dernede?

          Jeg vil gerne vide alt… Have gode tips til hvilke selvskaber der er gode, hvordan man kommer lettest rundt i landet og hvad priserne er.

          Tak 🙂

          #3534670
           Irene

            Jeg har kigget lidt på deres hjemmeside http://www.shidolya-safaris.com/ men kan ikke finde nogle priser. Hvad gav I for en tur på Kilimanjaro?

            #3534681
             Dagmar86

              Jeg har kontaktet dem og fået et tilbud på 1000$ pr. pers.(4stk.). Det lyder rimelig fair i mine øre, er det det?

              #3534688
               Camilla

                Hej!
                Jeg var i Tanzania for snart et år siden, hvor vi valgte at bestille safarien dernede i byen Arusha. Det var en sindsyg by, hvor folk var meget pågående for at sælge dig en safari på gaden. Men vi fulgte Lonely planets råd (køb den hvis ikke I har den) og havde på forhånd besluttet hvilket parker vi i hvert fald gerne ville se. Jeg mener vi fik 3-5 tilbud diverse steder, og besluttede os for der hvor vi havde den bedste mavefornemmelse, og det var en fin pris. For 6 dages telt safari gav vi per person 870 $. (4 personer) Vi var 1 dag i Tarangire, 1 dag i Lake Manyara, 2 nætter i Serengeti (hvor vi fik sov inde i parken og var meget tætte på de vilde dyr) og den sidste nat i Ngorongoro (også inde i parken). Alt var perfekt.
                Vi fandt en safari på 1 dag, og kunne allerede komme afsted dagen efter. Vi var kun 2 så det krævede der var 2 andre som skulle afsted på den samme tur som os.

                Vi var et smut i syd Tanzania, eller så langt som til Iringa. Vi kørte med lokale busser og havde nogle meget dårlige oplevelser i bussen på vej derned af, da de kører sindsygt i bjergene (og selvfølgelig alle andre steder).

                Zanzibar skal bare opleves. Nogle kan lide Stone Town, andre kan ikke. Der er meget turistet og alt for mange små gader. Men vi syntes det var en hyggelig by, selvom vi hele tiden for vild.

                Vi havde nogle dage på kendwa beach, hvor der bare var hamrende lækkert og sindsygt klart vand. En rigtig badestrand. Overnatning kan fås i alle prisklasser. Det var kun for turister.

                Vi boede også på Jambiani beach, hvilket var helt anderledes laid back stemning. Begge strande var der meget tidevand, men på forskellige måder.

                I Tanzania var vi et smut forbi Pangani, hvilket også var meget laid back. Vi blev ikke snydt når man købte noget og der var kun 1 turistkontor som arrangerede ture. Vi var ude med guiden og fik snakket med nogle hvide som havde bosat sig der.
                Vi var bl.a. på snorkeltur til Mnemba, hvor vi så delfiner. En rigtig god oplevelse også.

                Men læs i Lonely planet. Den er rigtig god.

                #3534709
                 Irene

                  Tak for alle de gode svar 🙂

                  #3536210
                   werlauff

                    Undskyld det generelle indlæg, men har skrevet det før og gider ikke lige tilpasse det så det lyder nyt 🙂 Smid endelige en mail hvis du vil vide mere.

                    Til jer der skal Zanzibar kan jeg klart anbefale Kendwe. Det er rigtig hyggeligt og priserne er overkommelige, hvis man kan klare sig med en bungalow. Men ellers kan man sige om Zanzibar, at det er meget let at finde nye steder, så min anbefaling er at tage til Stonetown og bo der i et par dage og oplev atmosfæren og bylivet. Tag dernæst op nordpå til Kendwa (ikke Nungwi – kedeligt gråt sted). Her finder du beachlife og fantastiske dykkermuligheder. Tag derefter ned syd på til øens bedste strande omkring Jambiani.

                    Hvis der er nogen der ønsker kontakt med en arrangør af safaris i Ngorogoro eller bestigning af Kilimanjaro så kontakt mig endelig på thomaswerlauff@hotmail.com.
                    Jeg har brugt ham to gange og jeg har været meget tilfreds begge gange. Han er væsentlig billigere end hvad du ellers kan finde hjemme fra DK. For ca. 750 $ dollars for 6 dage på Marangu ruten, Pickup i lufthavnen eller i Moshi/Arusha, 2-3 overnatninger på et hyggeligt hostel (med fuld pension) midt i en chagga landsby. Her er mulighed for opvarming til bjergbestigningen, med flotte trecks i den flotte natur. Her kan du desuden besøge den lokale skole, bade i et afsidesliggende vandfald og smage den lokale bananabeer.
                    Begge gange jeg har besteget bjerget, har jeg følt mig i utrolige gode hænder, begge gange har været med gode guider og gode bærer.

                    Kontakt mig hvis du har flere spørgsmål på overstående mail. Jeg kan også anbefale flere gode safari muligheder.

                    #3537108
                     Else

                      Hej jeg kan varmt anbefale Afrika-safari. De har mange forskellige godt kombinerede safari ture.

                      Desuden tilbyder de også at skræddersy safari rejserne – så man får det man ønsker at se.

                      Se deres safari ture her: http://www.afrika-safari.dk

                      #3649403
                       Dream 2 Realities Travel & Safaris

                        Hej jeg kan varmt anbefale Dream 2 Realities Travel & safari. De har mange forskellige godt kombinerede safari ture. Se deres safari ture her- https://www.dream2realities.com

                        #3697866
                         Morten

                          Du kan også overveje Rickshaw Tours & Travel i Arusha.

                          De har mange års erfaring med Safari I Tanzania.

                          http://rickshawtravels.dk

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account