Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3679697
     Sophie

      Hej!

      Min kæreste og jeg planlægger at rejse til Bali i midten april og cirka 3 uger frem. På det tidspunkt er vores datter cirka 5 måneder.

      Vi havde egentlig tænkt os at tage til thailand, fordi det skulle være så nemt med små børn, men har fået rådet, at det er for varmt for baby på det tidspunkt.

      Vi vil meget gerne høre jeres erfaringer med Bali, også selvom i har været det uden børn. Er der steder, I forestiler jer, er bedst at rejse til med en lille baby? Vi er selvfølgelig indstillede på at ligge det traditionelle backpackerliv på hylden og i stedet tage det i babys tempo. Vi skal derfor være et sted med god mad, vand, pools, aircondition og et højt niveau af renlighed.

      Vi er blevet anbefalet at tage til Ubud. Er der andre steder, der ville være gode? Og hvor på øen starter man? 🙂

      Bedste hilsner
      Sophie

      #3683010
       Tine

        Jeg vil anbefale Ubud, Sanur og Lovina med en baby. De er rolige og dejlige byer 🙂 Kig evt på barnafverdens instagram profil, de har lige rejst der i fem måneder med to små børn 🙂

        #3684698
         Laura

          Hejsa

          Jeg har været på bali 3 gange i alt nu.
          Jeg har både været der som feriegæst og backpacker, og jeg vil også helt klart anbefale Ubud. Her er der smuk natur, dejligt frodigt og afslappede omgivelser (hvis man kommer lidt væk fra centrum). Her bør i også tage ud og se nogle flotte rismarker, eller tage i Monkey Forest. Derudover er der pæne hoteller med pool og andre faciliteter (ofte med udsigt til en rismark). I centrum er der dog meget proppet trafik på hovedgaden Jalan Raya, så der kan godt være lidt larm. Dog er der fyldt med en masse hyggelige restauranter og rolige barer, hvor i sagtens ville kunne medbringe jeres datter.

          Sanur er også et godt udgangspunkt. Det er også en meget rolig by med afslappet feriestemning. De fleste hoteller ligger ud til stranden hvor folk solbader eller får sig en massage. Der er gode muligheder for en tur på vandski eller scooter etc. Derudover er der rigtig god mad i Sanur. Både lokalt (her burde i prøve restaurant Coco Nut tree) og vestligt (cafe Smörgäs, svensk og Crystal Divers, dansk!!). Crystal Divers laver rigtig rigtig gode hønsesalat og frikadelle sandwiches. Det sted er helt klart værd at prøve – ligger ved siden af hotel Taman Agung (også ganske udemærket). Derudover meget andet vestligt mad. Har i lyst til lidt live musik, kan i tage på Casablanca bar.

          Seminynak er også et fint udgangspunkt, men ligger lidt mere til den dyre ende. Her er der rigtig gode shoppemuligheder og fine restauranter. Her kan i også sagtens have en baby med, da der også er pæne hoteller og er mere roligt. Her burde i tage på Potato Head Beachclub. Her er der god loungemusik, restaurant, pool og store solsenge ud til stranden, som man kan leje. Så her vil I også sagtens kunne have jeres datter med. Virkelig lækkert, men lidt dyrere!

          Jeg tror dog i vil få mest ud af at prøve 2 eller 3 af stederne af, så i får set og prøvet noget forskelligt. Dog synes jeg også at I bør tage en dags smut forbi Kuta, hvor bylivet er lidt mere livligt og de fleste backpackere og surfere holder til – bare for også at opleve Kuta, da det nok er den fedeste by på Bali. Heriblandt kan i tage på Kuta Beach, Waterboom Park eller Hard Rock Café. Det er nok det mest børnevenlige der.

          Jeg håber jeg kunne være lidt behjælpelig og at I får en god tur når I når dertil 🙂

          #3697746
           Sophie

            Tusind tak for jeres svar. jeg havde slet ikke set, at de var kommet!

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account