Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500910
     Martin Ras.

      Hejsa alle sammen…

      Vi er ved at planlægge en tur til østen på 2mdr., men er lidt i tvivl om hvilken rute vi skal vælge. Vi vil helt sikkert til Vietnam og Thailand, men er lidt usikker om vi også skulle tage Malaysia med, da vi også gerne vil have tid til at slappe af. Er der nogle der har erfaringer med en god rute, og som ellers har nogle gode input???

      #3500915
       Lise

        Hvis jeg har jer ville jeg droppe Malaysia og i stedet tag en tur ala denne:

        Fly til Bangkok
        Bus/andet gennem Laos til Vietnam
        I kan få et glimt af både Laos og Vietnam med 7 dage hvert sted og bruge 3 uger i Vietnam og 3 uger i Thailand

        Thailand:
        Trekking i Nord, et par dage i Bangkok, dykning afslapning på en/nogle af øerne

        Laos:
        Vientiane (lille men fed hovedstad), Luang Prabang (SUPER), Krukkesletten

        Vietnam – Cambodia:
        Her har jeg ikke været endnu..

        Hav en god rejse

        #3500911
         marie xx

          HEJ MARTIN…
          FOR DET FØRSTE SKAL I TAGE AFSTED LÆNGERE TID, SÅ I OGSÅ KAN NÅ CAMBODIA OG LAOS. DET ER DE FEDESTE LANDE.
          JEG VAR AFSTED SIDSTE ÅR I THAILAND, MALAYSIA, CAMBODIA OG LAOS. CAMBODIA ER KLART MIT FAVORITLAND. DER MÅÅÅÅ I BARE TIL. JEG NÅEDE DESVÆRRE IKKE VIETNAM SIDSTE GANG, MEN JEG SKAL HELDIGVIS AFSTED TIL SOMMER, DENNE GANG I 6-12 MÅNEDER.
          NU VED JEG IKKE HVAD I ER TIL, MEN DET ER KLART ANBEFALESESVÆRDIGT AT TAGE TIL KOH PHANGAN I THAILAND. JEG HAVDE MIT LIVS TRE SJOVESTE UGER DER. I CAMBODIA SKAL I TAGE TIL PHNOM PENH OG NYDE KAOSET, OG TIL SIEM REAP OG SE DET SMUKKE ANGKOR WAT. TAG PÅ EN TREKKINGTUR I NORDTHAILAND, SLAPPE AF I STOR STIL I LAOS, TAGE TIL PERHENTIANS ISLANDS I MALAYSIA. DET ER KLART DET SMUKKESTE STED JEG HAR VÆRET. KORT SAGT, I BLIVER NØDT TIL AT SE DET HELE…..
          SKRIV ENDELIG IGEN, HVIS DER ER NOGET….
          MARIE XX

          #3500960
           Louise

            Hej.
            Jeg ville ikke droppe Malaysia. Det var det fedeste land jeg var i. De er rigtig søde, snakker bedre engelsk end vi selv gør og er slet ikke så støvet og “turist agtigt”
            Vi kom der til med lave forventniger, men det var simpelhen det bedste. Især Perhentian Islands er en oplevelse og deres store naturparker..

            #3500961
             Carina

              Jeg ville heller ikke droppe Malaysia hvis jeg var jer. Jeg har ikke været i Vietnam, men hvis jeg skulle droppe et land (som ville være en god idé – 3 lande på 2 måneder er ikke så lang tid, men kan da lade sig gøre), så skulle det være Thailand.

              Folk er så søde i Malaysia – og det er så let at komme væk fra turist-ræset. I Thailand er der turister alle steder – og det kan godt være, at det er smilets land – men de smiler altså også fordi de tjener så mange penge på turisterne! Jeg kom til Malaysia uden nogle forventninger overhovedet – og blev virkelig positivt overrasket.

              Du kan gøre mange af de samme ting i Malaysia som i Thailand – slappe af, natur, kultur… Jeg er enig med Louise i, at Perhentian øerne er en stor oplevelse – de er mere primitive end det, du finder i Thailand, men det er jo også charmen. Og der er gode muligheder for at komme ud i junglen – f.eks. Taman Negara N:P. eller måske Cameron Highlands.

              Håber du får en god tur 🙂

              #3501005
               Thomas

                Jeg har også været i SIEM REAP og set det smukke ANGKOR WAT. Vi boede på Paradise Guesthouse. Mig og mine to søskende. Vi ville bare have været der et par dage og blev der i en uge. God mad, god stemning og en masse at se på. Nok den bedste del af vores tur og værd at anbefale ;o)

                Håber I får en rigtig god tur!

                #3501142
                 Malene

                  Malaysia skal klart ikke droppes..
                  Det er det fedeste sted jeg nogensinde har været. !

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account