This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia.Kjær

Hej alle..

Er der nogle som kan hjælpe med at fortælle mig hvor meget man skal påregne for at rejse rundt i afrika i en månede ca?

Vi vil bo på hostels og spise billigt, opleve og nyde naturen ikke nogen luksus ferie.

Hvad koster sådan noget?

Og hvilken steder kan anbefales?

Tak tak herfra:)

Anonym jakobsenpernille

Synes helt klart, i skal tage enten Tanzania eller Kenya! De to lande har alt, hvad der er indbegrebet af Afrika. Fede safarie områder med masser af dyr, Afrikanske sletter og krid hvide sandstrande.
    I tanzania er safarie dyrer end i Kenya, men ellers er priserne i de to lande meget det samme. For et hostel værelse er det godt 40kr pr. overnatning ( Zanzibar er dog noget dyrere – godt 50-80kr pr. overnatning).
    Hvis jeg skulle vælge, ville jeg tage Tanzania. Tage en 4 dags safarie i Sergenti og Ngorongoro krateret – se noget mere oppe nord på omrking Arusha – evt. Victoria søen og Killi og så tage 10 dages slappe ferie på Zanzibar og bare nyde STone Town i nogle dage og ellers besøge forskellige strande på øen.

Anonym Anonym

Hej,
    Jeg ved ikke om I vil på Safari – alle safarier er luksus – vild luksus – til minimum $150 per person per dag.
    Men man kan opleve mindst lige så meget ved bare at rejse rundt og besøge lokale gæstehuse, blive inviteret hjem til folk, gå ture, cykle ture i landsbyerne osv.
    Jeg kan anbefale Jer at tage til Kenya og derfra rejse stille og roligt til Victoriasøen. I Tanzania skal I tage til Ukerewe, der er de gode til at modtage jer, god lokal mad, gode cykelture i landsbyerne, evt. sejle på søen rundt mellem øerne. (se mere på uta.uwazi.com)

Fra Nairobi kommer man dertil ved at rejse til Kericho – Her er de flotteste teplantager.
    Videre til Kisumu her er et godt museum og meget gadehandel
    til Kisii på vej til Tanzania hvor der udover et fantastisk landskab også er soapstone-carving på vejen til Tanzania. meget flot. små gæstehuse ude i landsbyerne
    I krydser grænsen ved Isebania og kommer ti Tanzania
    herfra kan I enten tage til Ukerewe direkte eller til Storbyen Mwanza. (se mere på mwanza-guide.com)
    At komme tilbage kan ske på mane måder enten med fly, tog eller bus.

Hvis I tager en almindelig dag på Ukerewe koster det fra 25 kr. i dobbeltværelse per dag at bo og I kan få mad for 50 kr. om dagen.
    Ture koste ca. 100 kr. per dag per person med guide.
    Det er billigt at rejse. Fra Nairobi til Mwanza i et hug med bus koster 120 kr. Måske det dobbelte hvis I tager mange stop som foreslået ovenfor.
    (NB. Husk også at sætte lidt til side til lommepenge.)
    God tur
    Michael

arbirk2

Hej igen
    Svar nr. 2 har jeg skrevet, men desværre loggede maskinen mig af før jeg var færdig
    Michael

Anonym Thoutmes

Hej, jeg ved ikke hvornår du vil rejse men jeg tager til elfenbenskysten den 28 januar til den 27 februar.. landet ligger i west afrika og der er mamge dejlige tinge at se og opleve.
    Er du interesseret? vil du vide mere? du er meget velkomme at skrive til mig.
    thoutmes3@yahoo.co.uk

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account