This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lukas

Hej peps.

Vi er to fyrer, som står og skal til Australien her til november mnd. og vi regner med at turen skal være over en periode på ca. 6 måneder.

Derfor kræver det også en del penge og vi vil derfor gerne arbejde når vi kommer der til, men finder det lidt indviklet, at finde ud af hvordan det hele hænger sammen.
    – Er det nemt at få arbejde?
    – Er det nemt at få skattekort og andre offentlige papire (og hvordan gør man)
    – Er der nogle ting man skal gøre klart inden rejsen?

Ps.
    Vi har været inde på sider som Kilroy.dk og set på deres muligheder for hjælp, men finder også dette forvirende. (Er der eventuelt nogle der har erfaringer med dem ?)

Tak på forhånd…

Anonym Chrisseren

Hej:)
    Jeg er lige “hjemvendt” fra et år i australien..
    Og er mere end villig til at svare på alle jeres spørgsmål..
    Jeg ved selv hvor svært det var og havde nogle rigtige søde venner der hjalp mig på min vej..

Jeg ville rigtig gerne fortælle jer alt herinde men det er ikke bare lige…

Kan vi finde en anden løsning.?

Christina

Anonym lukas

Lyder fedt.. hvad foretrækker du ?

Anonym Chrisseren

Jamen i kan ringe eller mødes over en kop kaffe?:)

Anonym Martin

Hej!
    Jeg har lidt samme plan som jer men jeg har afrejse i januar men jeg kunne vil også tænkte mig at høre lidt.
    Hvor bor du Christina?
    Vh Martin

Anonym Mads

@Chrisseren

Jeg står også med planer om noget i samme stil, og kunne også i den forbindelse bruge al den hjælp jeg kan få.

Er det sådan du kan oplyse e-mail/tlf. nummer/Skype info? 🙂

Du kan sende dine oplysninger direkte til min mail, som er:
    mads_larsen@msn.com

På forhånd mange tak! 🙂

Anonym Anonym

Hej Mads og Martin
    Jamen jeg bor på Frederiksberg.
    Jeg sender lige en mail til dig Mads..

Jeg har desværre ikke tid i denne uge men næste uge skulle jeg gerne være tilgængelig..

Christina:)

Anonym Martin AJ

Hejsa alle sammen, jeg mener jeg har henvist til det før her i rejsesnakken, men i får den lige igen:

http://rejse-makker.dk/australien/budget/arbejde-i-australien

Det er en artikel jeg har skrevet der gerne skulle hjælpe jer med at takle hele problematikken omkring arbejde i Australien.

Håber den kan hjælpe, kom altid gerne med ris/ros – mange tak 🙂

Peace out – Martin

Anonym A&D-M

Hej
    Vi er 2 der også rejser til AU i start november på ubestemt tid, som working holiday backpackere.. Vi har visum og det hele, men vi står lidt og manger kontonummer og fax file numbers, og vi har hørt at man skal have det hele der nede?

– btw hvad er så smartest at gøre når man ankommer? Tilbringe den første tid i sydney, indtil faxfile nummerne ankommer? eller komme afsted ud på en bondegård og arbejde 😀

Mvh A&D

Anonym BiancaK

Hej, jeg er pt i Australien på et working holiday visum. Og håber at kunne besvare nogle spørgsmål.

Working holiday visa fås på denne hjemmeside:
    http://www.immi.gov.au/visitors/working-holiday
    – det er hurtigt og sikkert, fik selv mit efter en time!

Tax file number:
    http://www.immi.gov.au/living-in-australia/settle-in-australia/to-do-first/apply-for-tfn.htm
    – jeg bestilte det, efter jeg var ankommet til australien, eftersom man har brug for en australsk adresse. Hvis i har dette, så tor jeg måske godt i kan bestille det en uge før ankomst, og så er det klar, men hæng mig ikke op på dette.

MHT. bankkonto, så er det bare at gå ind i en bank, og få oprettet en konto og evt. bestille et hævekort. Dette tog mig ca. 20 min. Det der tager tid, er at man skal vente på sit hævekort.

Jeg vil foreslå at blive det samme sted i noget tid, for at få klaret bank og taxfile number 🙂

Anonym tietgen1

Hej christina. jeg står og skal til australien til august og vil gerne arbejde. kan du fortælle mig lidt?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account