Dette emne har 26 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 4 år, 3 måneder siden af Gonerodelin.
-
ForfatterIndlæg
-
18. maj 2012 kl. 11:53 #3542039
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3542015 bbp-reply-position-10 odd topic-author post-3542039 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">AnonymHaha, tror jeg er veninden der skal rejses med, korrekt MissTravel? 😉 Jeg sad bare tilfædigt og kigge herinde 😀
Vi har de fleste vaccinationer fra vores rejse til Latinameika, så det er nok kun japansk hjernehindebetændelsesvacinen vi skal have?
Jeg har i hvert fald forsikring, skal selvfølgelig lige tjekke op på, om den dækker Asien også.
Det meste udstyr har vi vist også 🙂
Nogen der har erfaringer med Laos? Priser der osv?
Haha, det var bare så tilfældigt at jeg lige faldt over tråden her, og så kunne det næsten ikke være andre end dig, Boris 😉
Jeg tror også vi skal tage diskussionen med vores læger omk. malaria. Jeg vil i hvert fald ikke bare tage i mod dem uden at være kritisk denne gang. Vi fandt nemlig ud af, at vi havde taget malariapiller i syv måneder i Latinamerika stort set uden grund, og det er jo ikke ligefrem sundt for kroppen. Hvis man får tjekket for malaria ligeså snart man får det mindste feber, burde man være sikker?
Jeg tror også vi ender med at satse på Cambodia og Thailand og så gå i dybden der, men jeg kunne stadig rigtig godt tænke mig at høre, om der er nogen der har noget erfaring fra Laos? Er der noget seværdigt/oplevelsesværdigt der? Og hvad i så fald? 🙂
Der er jo ikke så meget at rafle om i forhold til vacciner, de skal jo bare medregnes i budgettet 🙂 Og så virker de jo også til næste gang, smaaaart!
Det er fedt at få nogle råd fra folk, der selv har været der! Er der nogle steder i Thailand &/eller Cambodia vi bare SKAL se?
Nårh ja, og udstyr. Rejsetaske, silkelagen, myggenet, praktisk tøj, praktiske sko, pengebælte osv?
Så har jeg fået oprettet en konto herinde! 🙂
Aventyr? Nice! 😉
Selvfoelgelig skal vi have alle vacciner, men kan ikke komme mig over det er SAA dyrt!!
Helt enig i det om malariapiller.
Vi er enige om vi dropper soveposen denne gang ikke? 😉
Aej hvor jeg elsker at planlaegge rejse med dig <3
Nej, vel? Tror ikke man skal kimse af Laos 😉
Ang. japansk hjernehindebetændelsesvaccinen:
http://www.rejsedoktor.dk/diseases/7.html
Måske skal vi slet ikke have den???
Aj Anetyr, den er da soed 🙂
Haha ja, saa kan vi jo naesten rejse hele jorden rundt uden vacciner 😉
Ja det lyder godt nok spaendende med Laos, men hvad foreslaar du saa? Tror du vi kan naa tre lande paa 2 maaneder?
Ja det lyder da som om det ikke er noedvendigt, men toer man tage chancen? Maa lige hoere hvad min laege siger.
Ja, tænkte Anetyr, men den er måske ikke helt god 😉
Nej, det er godt nok vildt, at det er så dyrt, men så har vi efterhånden vist også alle vacciner dækket! 😉
Er du sikker på, at jeg ikke skal hjælpe dig med at pakke soveposen ned? Det gik jo så godt sidst? Ej, den kan vi nok godt skippe 😉
Jeg snakkede med en kollega i går, som har været i Thailand, Cambodia, Laos og Indonesien (6mnd) og han sagde altså at Laos er super fedt! Det er knapt så turistet og mere autentisk. Så jeg får alle tips jeg kan fra ham på de tre lande vi har snakket om 🙂 Og jeg synes ikke helt vi skal udelukke Laos endnu!
Hvis jeg var jer ville jeg bestemt heller ikke udelukke Laos, har dog aldrig selv været der men har kun hørt godt om stedet fra andre backpackere.. Min næste rejse bliver også asien og der regner jeg da med at tage Laos med..
Troede jeg havde svaret herinde?
Nå.. Jamen jeg ved ikke, om vi kan nå det hele, det kommer jo også an på hvor lang til vi vælger at rejse også. Så det skal vi nok afgøre ud fra tiden vi har 🙂
Ja, vi må hellere snakke med vores læger. De er jo alle EKSPERTER i det 😉 Ej, vi må bare snakke med dem og samtidig være lidt skeptiske og informere, om det vi ved. For vi er jo klart klogere end dem 😉
Nu vil jeg tjekke flybilletter ud til dig så du kan se at komme HJEM! 😀
Hey! 🙂 Skriver også lige her i tilfælde andre måske har brug for råd om rejse.
Er selv lige hjemvendt fra en kanon 2,5 mdr tur i Asien, og må sige følgende er mine bedste råd:
1: Brug mere tid på færre lande!
2: Prøv at udfordre dig selv fx. ved at dykke
3: Regn med at det er en smule (10%) dyre end du regner med!
Jeg rejste selv på et lidt småt budget, men fandt den her guide til at backpacke på budget, som virkelig hjalp mig med at spare en del penge under turen. Måske den kan hjælpe dig? Nogle ting vidst man jo godt man kunne gøre for at spar epenge, mens andre var lidt en øjenåbner 😛
Men safe travels! Guiden er her: http://webackpack.dk/backpacking-paa-budget-ultimative-guide/
Bedste rejsehilsner,
Peter
Book your airport taxi now! Enjoy airport taxi transfer from your front door to the airport gate. No hidden fees. Only fixed prices and comfortable transfers.
https://atobtransfer.com/
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.