This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har været i Australien i tre måneder og det var ikke helt nok synes jeg dog fik jeg set “hele” østkysten, Uluru, Melbourne og Adelaide. Min. 3 måneder vil jeg også mene. Og ikke noget med at planlægge alt for der kommer noget på vejen som i sikkert gerne vil se. Ha en god tur.

Anonym Anonym

Skynd jeg afsted i maj eller måske lidt før, så snart det er Juli begynder det at blive lidt kedeligt vejr nede syd på ret koldt til tider, så vil foreslå at i tage syd først og så rejser mod nord. Jeg brugte 50000 på tre måneder og det er med flybillet, køb af bil, hostel og det hele. Jeg og min veninde er også meget sparsommelige, kunne nemt leve af en tomat om dagen 🙂 Man kan dykke på GBR året rundt, og det er super fedt. Vi var også afsted i maj, juni, juli, og vejret var fint oppe nord på. Men i Canberra er det koldt, samt i Melbourne regner det meget. Ja så mit forslag, se Great Ocean Road først og rejs så nord på, nå ja og husk hvalerne i Warnambool, ligger for enden af Great Ocean Road, ellers tjek det på diverse Informations huse når i rejser nord på, for det er rigtig fedt.

Anonym Ozcrazy

Min veninde og jeg overvejer at tage til australien engang i maj 2007 og rejse rundt ca. 2 mdr.
    Jeg tænker lidt på at starte i Sydney, rejse op langs øskysten, se Fraser Island, til Cairns, vestpå til Darwin, og rejse sydpå via alice springs, ayers rock, cooper pedy, til Adelaide, mod Melbourne og tilbage til Sydney før turen går til DK igen. Er dette realistisk på 2 mdr.???
    Og som mange har skrevet skal man regne med 10000-15000 kr om måneden eksl. flybillet, så det burde kunne gøres for ca. 30000kr i alt for vi er begge meget sparsommelige og har allerede gratis logi til vores tid i Sydney.. Eller er der nogen der har overblik til om denne tur, skulle blive dyrere eller billigere af en eller anden grund?
    Er det noget med, at hostel pr. nat koster ca. 100-150?
    Jeg vil gerne dykke.. kan det lade sig gøre ved Great Barrier reef i maj/juni?
    Er vi rigtig dumme, hvis vi rejser i maj, når det er lavsæson?
    Håber der er nogen der vil hjælpe os.

Anonym Fighter_88

Syntes ikke 2 måneder er ret lang tid, billeten er dyr, og der er meget at se, min 3 måneder syntes jeg.
    15000 pr måned lyder fint, regner selv med at tage afsted engang næste år, men vil være der i 8 måneder.
    Et godt råd, i skal ikke lave så store planer hjemmefra, med hensyn til rejserute, at i vil fastholde den plan. der kommer et eller andet uventet som man bare skal sige ja til, selv om i ikke fastholder jeres tidsplan.
    Held og Lykke med rejsen 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account