This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym p_reiche

Hej alle

Jeg er næsten lige vendt hjem efter 3 måneders frivilligt ophold i Kenya og har allerede planer om at rejse til Afrika igen om et års tid. Derfor har jeg et spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe mig med. Da jeg var i Kenya var det gennem en organisation, som sørgede for arbejdet, men denne gang har jeg ik tænkt mig at rejse med en organisation, så derfor vil jeg høre om det kan lade sig gøre at finde arbejde når man kommer derned? Regner med at besøge Sydafrika, Zimbabwe, Mosambique, Tanzania, Uganda og Kenya, så hvis I kender eller har hørt om nogle gode steder at arbejde må I meget gerne skrive.

Pernille

Anonym Rikke

Hej Pernille
    Hvis du skal forbi Johannesburg kan du helt sikkert få lov at arbejde på TLC (et hjem for forladte babyer) det er dog som frivillig, så ved ikke om det er noget du kan bruge.
    Mvh Rikke

Anonym p_reiche

Hej Rikke

Det er præcist det jeg leder efter. Har de en hjemmeside hvor man kan læse mere? Ska jeg bestille hjemmefra eller kan jeg vente til jeg kommer derned?

Mvh
    Pernille

Anonym Peter

Hej Pernille

Jeg er en ung mand (lige fyldt 30år:-) som også har nogle planer omkring det at arbejde frivilligt i Afrika.
    Jeg har personligt nogle planer om finde en mere “fast base” i Afrika, og dernæst forsøge at “gøre en forskel”, gennem indsatsen dernede… Derudover vil jeg også gerne rejse noget rundt, og se de forskellige lande og seværdigheder på kontinentet..
    Har i forvejen rejst i en del i Afrika, og er meget fascineret af Afrika generelt… Hvis man vil arbejde som frivillig, da tror jeg at det kan være en udmærket ide, bare at tage rygsækken på og dernæst drage ud spørge efter frivilligt arbejde undervejs:-)
    Hvis du evt. på et tidspunkt kommer til at mangle en at følges med (helt eller delvist), da skal du være velkommen til at kontakte mig herom(peterydesen@hotmail.com)…
    Hvem ved, måske har vi lidt de samme ambitioner…
    M.v.h. Peter:-)

Anonym Annemariehøne

Hej Pernille
    Hvad for noget frivilligt arbejde lavede du i Kenya?
    Var det gennem en organisation eller…?
    Jeg vil nemlig gerne til Kenya og lave frivilligt arbejde i sommerferien, men har svært ved at finde noget.
    Anne

Anonym p_reiche

Hej Anne

Jeg rejste gennem Mellemfolkeligt Samvirke(www.globalcontact.dk) og boede i en lille landsby lidt udenfor Mombasa hos en lokal familie. Jeg arbejdede på et Feeding Center/skole hvor der var godt 150 børn. Mit arbejde varrierede meget dag for dag, nogle gange underviste jeg, eller hjalp til med at lave mad til børnene og andre gange legede jeg med dem i frikvarterene. Desværre blev mit ophold afbrudt, pga urolighederne efter præsidentvalget, så gik glip af ca en måneds arbejde på skolen. Men den tid jeg var der, var simpelthen fantastisk.

Håber du har fået svar nok, ellers er du velkommen til at skrive igen 🙂

Du kan evt og tjekke min rejseblog på http://www.deldinrejse.dk/profile/PernilleKnudsen

Anonym Anna Cecilie Bjerg

hej pernille
    vil selv rejse med clobal contact til Tanzania som volontør. var du fuldt tilfreds med opholdet? rejste du alene? vil nemlig gerne have en veninde med. er der rig mulighed for at komme ud at opleve en masse og komme på udflugter osv? og er der plads til ferie i løbet af de 3 mdr man er der?
    Du kan også skrive til min mail annacecilie_bjerg@hotmail.com. er desperat efter at komme i kontakt med en der har erfaringer med globakl contact. venlig hilsen anna cecilie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account