This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tanja87

Hej alle sammen.

Min kæreste og jeg står for at skulle på en 6 måneders tur fra oktober 06 til maj 07.

Ruten er som følger:
    LA 28. okt. – 6. nov.
    Fiji 8. nov. – 14. nov.
    Australien (fra Sydney via Ayers Rock til Sydney langs østkysten) 14. nov. – 22. dec.
    New Zealand 22. dec. – 29. apr.
    Las Vegas 29. apr. – 3./4. maj

Vi vil gerne vide:
    1) Om nogle af jer ved, hvad man absolut IKKE må gå glip af

2) Om nogle af jer har generelle erfaringer med stederne

3) Om nogle af jer har forslag til, hvor længe vi bør opholde os de forskellige steder, når vi har 5 uger og 3 dage i Australien og ca. 4 måneder i NZ, hvor vi iøvrigt også vil søge arbejde lidt af tiden.

NB: Vi foretrækker campingpladser og evt. hostels.

Mvh. Tanja

Anonym signelh

Der er utrolig mange ting i kan lave, men:
    NZ: hvis I vil tage en vandretur er Tongariro Crossing utrolig flot, haard og tager omkring 6 timer.
    Hvis I er til de ekstreme ting skal I tage til Queenstown. Der er dog mange turister, saa hvis I vil have en lignende by, saa er Wanaka et godt valgt (hvor man boer se deres Biograf.. den er anderledes). I Kaikoura kan man svoemme med delfiner. Milford sounds/doubtful sounds er flot. tag en overnight baadtur der. Se Abel Tasman National park, som ligger i naerheden af solskinsbyen Nelson. Der er bounty strande og gode kajakture.
    Australien: Tag en selfdrive 4WD tur paa Fraser Island, en sejltur ved The Whitsundays. Besoeg Byron Bay. En gammel hippieby. Hvis I regner med at arbejde her i Australien, saa synes jeg ikke 5 uger er nok.

Nu kan jeg ikke lige komme paa flere ting. Hav en god tur.

Anonym Holland86

Hej,

Har skrevet lidt generelt om rundrejse i NZ her:

https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/22/5568/svar.htm

Var gæst på det tidspunkt, hed EBH…

Men kan lige tilføje, at jeg synes det er en god idé at opprioritere Sydøen hvis man er efter flot natur! Har selv arbejdet 3 måneder i Queenstown, et fantastisk smukt sted med en utrolig god atmosfære og mange ting at se i området. Men det er lidt dyrere end alle andre steder og der er masser af turister (ikke nødvendigvis negativt, der er altid gang i den!). Der er altid arbejde at få, pga. den store turistindustri i den forholdsvis lille by. Arbejdede selv hos Ace Rental Cars, et rigtigt fedt job med herlige mennesker. Man behøver altså ikke søge til McDonalds eller lign. 🙂 Der er masser af ligesindede, lige fra folk der bliver 2 dage til folk der kom for år tilbage og ikke rigtigt kan slippe stedet (jeg skal tilbage engang!)

Rigtig god tur!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account