Dette emne har 2 svar og 2 stemmer, og blev senest opdateret for 1 måned, 3 uger siden af sazer.

• Forfatter
     sazer
    Deltager

Hej alla,
      Jag har problem med droppar och streck när jag målar. Jag använder en roller, men det verkar som om färgen är ojämn, särskilt på väggarna. Någon som har tips på hur man undviker dessa problem?

jader
      Deltager

Hej! Ojämn färg och droppar är vanliga problem men kan enkelt lösas med rätt teknik och verktyg. Se till att inte doppa rollern för mycket i färgen – rulla av överskottet på ett galler. Måla i långa, jämna drag och undvik att trycka för hårt. Ett tips är att använda högkvalitativa verktyg och färger för ett jämnare resultat. Målare – Allt om färg & Måleri hittar du både expertråd och produkter som hjälper dig att uppnå en professionell finish. Lycka till med målningen!

sazer
        Deltager

Jag har haft bra resultat med att använda penslar och rollers av hög kvalitet. Ibland kan billigare verktyg lämna streck och droppar. Håll även en “”blöt kant”” när du målar för att undvika de linjer som uppstår när färgen torkar för snabbt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account