This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kirstenm88

Hvad er der af spændende ting i Nairobi? Og hvordan ligger prisen cirka med safari og med kost og logi?

Anonym jakobsenpernille

Hejsa…
    Mange backpackersteder i Nairobi arrangerer ture til Karen Bixens hus ( som jo for dansker er et must see!), Elefant børnehjem og et girafhjem. Mener vi gav godt 150kr for hele turen.
    Inde i selve centrum er der et FEDT markede, med ALT hvad hjertet begære – og det handler bare om at prutte om prisen.
    Det er også anbefalesværdigt at få en guidet tur i verdens anden største slumområde – Kibera (det var blandt andet her der var mange uroligheder fobindelse med valget for et år siden!) Vi bestilte turen gennem Jydsk, og de penge var virkelig godt givet ud, for at får et andet perspektiv i forhold til, hvordan mange mennesker også bor.
    Lidt udenfor centum ér der en fantastisk restaurant – den hedder noget i retningen af Carnrvor – her kan man spise til man ikke kan mere og blandt andet smage Strud og krokodille.
    Der er mange billige overnatningssteder i centrum – men jeg vil på ingem måde råde jer til at bruge Nairobi backpackers – stedet har den mest klamme ejer og de snyder folk så vandet det driver!

arbirk2

Hej Kirsten,
    Først: Nairobi Backpackers har fået ny ejer. Nu er det Milimani Backpackers med kenyanere, der ejer det. Du kan se mere på milimanibackpackers.com
    De arrangerer også ture i og omkring Nairobi. Og kan også sørge for at hente dig i lufthavnen. (nb. jeg besøgte dem i oktober)
    Jeg plejer at bo på Terminal Hotel inde midt i byen, men der er mange andre.
    Carnivore er et godt sted at prøve at spise, men det er dyrt og husk at aftale med din taxa at køre dig hjem, for det er ikke et sted man går hjem fra. Der er for øvrigt udmærket levende musik senere på aftenen.
    Det er sjovt at se The SNake Park tæt ved Nationalmuseet. Om Nationalmuseet er åbent ved jeg ikke.
    Du kan spørge mere hos f.eks. Milimani
    mvh
    Michael

Anonym Mariann

Hej. Har været på safari to gange i Kenya fra Nairobo og hvis jeg skal af sted igen vil jeg købe safarituren dernede som jeg har gjort de andre gange, gennem et firma som hedder Sana Highlands Trekking Expeditions. Prisen ligger på mellem 80-120 usd pr dag, det afhænger af hvor god du selv er til at få prisen ned, men de kan lave lige den tur du gerne vil på og man bestemmer selv om det kan være i telte sammen med aberne eller på luxsus hotel med pool. Stedet ligger midt i Nairobi på Moi Avenue.
    Håber at det var lidt hjælp.
    Mvh Mariann

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account