This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym K&B

Hej
    Har gang i at planlægge 2-3 uger til Seychelles.
    Det skal IKKE være en af rejseselskabernes luxus ture til en halv bondegård. Ved godt at det er dyrer at rejse dertil end fx thailand, skal bare se noget andet nu.
    Har egentlig fundet en okay flybillet og også kikke på guesthouse / b&b – det jeg søger oplysning om er gode steder at snorkle fra stranden, gode ture rundt på de tre hoved øer, andre tips on oplevelser.
    Regner med det bliver i marts 13 vi skal afsted.

Anonym Eva Andersen

Hej… Jeg er nysgerrig efter at høre mere om jeres tur? Jeg har samme planer, men først til efteråret…. Kunne godt tænke mig lidt island hopping, hvis det er muligt? Vil gerne snorkle, cykle, ro kajak og selvfølgelig også svømme, men har ikke tålmodighed til bare at ligge på en strand og lave ingentingh…

Har hørt at man ikke kan “backpacke” på Seychellerne… at al accomodation skal være ordnet hjemmefra, at man endda skal vise dokumentation for det ved indrejse… Mon det passer? Man hører så meget “afskrækkende” og så går det alligevel fint, når man er på stedet…

Anonym Karin

Hej.
    Jeg havde også hørt de samme ting om besværligheder med at komme ind osv.
    Vi gjorde så det at vi bookede overnatning til den første uge – 3 nætter på Mahe og 4 nætter på Praslin – men der blev ikke spurgt om noget i lufthavnen da vi ankom. Vi to så til La Digui hvor vi ikke havde bokket noget, gik ind på tourist info og havde ingen problem med at finde noget. Vi spurgte lokale om det og fik at vide at man “bare” opgav et navn på et sted hvis altså man blev spurgt. Man kan jo også booke en eller to nætter og så ellers bare tage den derfra.
    Dette skrev jeg på andet forum og har lige klippet det:

Da andre åbenbart ikke ved noget om Seychelles deler jeg nu af vores erfaringer derfra.
    1. Man skal skrive hotel/guesthouse på indrejsepapirerne men inden tjekker om du rent faktisk har booket det pågældende sted eller hvor mange overnatninger. Når det er sagt er det nok en god ide at booke noget hvis det er i peak (påske – juli/aug og dec) man rejser der til.
    2. Alt er rimelig dyrt. Forvent ca. samme priser som herhjemme. fx koster en pizza fra 50 kr.
    3. Hvis man er til fred og ro kan La Digue anbefales. Dejlig afslappet ø. Vi fandt et guesthouse – Belle Ami – ca. 1 km fra jetty. 65€ for B&B men Maybelle (ejeren) er til at handle med. Der er 3 “lejligheder” (soverum + bad) nederunder + stort fælles køkken. Ovenpå er der 2 “lejligheder” (meget stort værelse + stort bad + køkken) fælles opholdsrum med balkon. Nederunder er der veranda næsten hele vejen rundt om huset. Der er også “have”. 5 min gang fra stranden.
    Maybelle kan fanges på mail: maybellecharlette@yahoo.com eller på +24 82572207 – Hun taler creolsk, engelsk, fransk og italiensk.
    NB! Har IKKE nogle økonomiske interesser i foretagnet – havde bare en rigtig dejlig uge ved Maybelle.
    Håber du kan bruge det til noget. Skriv hvis du vil vide mere så skal jeg prøve at hjælpe

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account