This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rosa H

Hejsa
    Er ved at kigge lidt på hvor næste rejse skal gå hen. Min tanker går på Tanzania eller Uganda. Er der nogen det har væren nogen af stederne som kan komme med gode ideer og triks?
    Jeg tager afsted for at få en masse oplevelser og vil ca. være afsted i 3½ uge i juli måned næste år. Jeg vil meget gerne se en masse dyr og fantastisk natur. Er ikke interesseret i at klatre i bjerge men ellers står alt åbent.
    Hvordan med årstiden vil det være passende?
    Hvis noge har nogle gode hjemmesider modtager jeg også meget gerne det.
    Håber der er nogen der kan hjælpe.
    Rosa

Anonym jakobsenpernille

Jeg var i Tanzania sidste sommer fra aug – okt og det var simpelthen en oplevelse for livet.
    Jeg var først frivillig på et børnehjem oppe omkring Arusha og efterfølgende rejste jeg rundt i Tanzania. Var på safarie i Serengeti og Ngorongoro kraterert – det var en fantastisk oplevelse – dyre såvel som natur mæssigt. Mere storslået bliver det næsten ikke.
    Brugte også 10-12 dage på Zanzibar – hvis du vælger Tanznia, må du ikke gå glip af den ø. Jeg synes den var alle de forestillinger jeg havde om en bounty ø værd. Lækre strande ( og vi var bestemt ikke omgivet af turister) søde mennesker og Stone Town blev hurtig en af mine ynglingsbyer med dens snoede gader og atmosfære.
    Det er ihvertfald ikke sidste gang jeg er i Tanzania

Anonym silas Persson

hvis du vil se natur og en masse dyr, og dejlig temp så skal du tage til Tanzania.
    Jeg har selv været der mange gange fordi min far bor der

Anonym silas Persson

hvis du vil se natur og en masse dyr, og dejlig temp så skal du tage til Tanzania.
    Jeg har selv været der mange gange fordi min far bor der

Anonym Rosa H

Hej Anna
    Ja for pokker det er lige præcis sådan noget jeg gerne vil, det lyder rigtig spændende – ud og møde de lokale og opleve det virkelige land. Men skyderier ligefrem – måske man skulle overveje at medbringe en skudsikker vest – de er sikkert på tilbud i KBH for tiden (Nå sjov til side).
    Ud fra det jeg har læst lyder det ellers til at der er rigeligt med dyr at se i Uganda. Det er i hvertfald mange nationalparker.
    En af grundene til at jeg ville vælge Uganda er for at komme til at se bjerg gorillaerne.
    Hvorfor skal du tilbage til Uganda nu for 3. gang?
    Hvordan med visum? – Er det noget man skal søge om eller bliver det ordnet i flyet på vej der ned?
    Har du været ude på nogle af øerne i Victoria søen? De er nemlig beskrevet fint i bøgerne.
    Du må også have rigtg god rejse:)

Anonym Anna

Hejsa.. Jeg står selv og skal rejse til Uganda om knap 2 måneder. Glæder mig helt fantastisk, har været der 2 gange før i hhv. 3 og 6 måneder. Uganda er et virkelig venligt land og alt efter hvor eventyrlysten du er, så kan jeg anbefale en tur med offentlige transportmidler op til Kidepo Valley. Det er noget af det mest spændende jeg har oplevet. Turen gav et kæmpe indblik i lokale forhold og også i en interessant stamme: Karamojungs. Du skal have god tid, for intet går som planlagt. De sidste “byer” på turen har ingen el og nogle dage kommer der ingen biler igennem, der kan tage dig med (Hvilket du er afhængig af). Jeg sad på taget af en pick up i 4 timer, da ladet var fyldt med over 20 lokale kvinder og børn. Men vil foreslå at du ikke tager denne tur helt alene, da overfald eller skyderier på biler kan forekomme. Til engæld var det det hele værd. Min veninde og jeg var de eneste 2 turister i hele parken og fik særbehandling. Noget der ALDRIG vil ske i Kenya og Tanzania. Dog er antallet af dyr ikke nær så højt som i Kenya/Tanzania. Men evt. kunne du tage til Uganda først og derefter tage en bustur igennem Kenya og ende i Dar Es Salam i TZ, det er en flot tur og så ender du jo lige ved Zanzibar. Skønt. God tur:-)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account