Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3525677
     Anonym

      Har planlagt en rejse til Kenya til september. Ifølge Statens Seruminstitut anbefales vaccination mod gul feber, men jeg kan af medicinske årsager ikke få denne vaccine og overvejer nu om rejsen bør aflyses.
      Mit spørgsmål er, om nogen har kendskab til hvor stor en risiko der er ved at rejse til landet uden vaccination.

      hilsen connie J

      #3525681
       Anonym

        Hvis jeg var dig ville jeg ringe ind til Statens Seuminstitut. De er altid utrolig flinke og ved sidste nyt om vacciner etc. Det er der ekspertisen ligger, og det må klart være dem der er de rette til råde dig til, hvad du skal gøre!

        Håber du kommer afsted alligevel – eller finder et andet skønt rejsemål.
        Anne Marie

        #3525849
         arbirk2

          Hej connie,
          Du skal have en GUL FEBER vaccination fordi Kenya er et tropisk land. Så hvis du ikke har den når du ankommer så kan du risikere at blive vaccineret på stedet (i lufthavnen eller ved grænsen) – og det er ikke et rart sted.
          Så sørg du hellere for at få det Gule vaccinationskort med.
          Michael

          NB. Vacinationen er bare et ganske lille prik i skulderen og det giver ingen bivirkninger

          #3527248
           Anonym

            Hej,
            Anders jeg synes det vigtigste i dette spørgsmål er at sige at MAN SKAL HAVE VACCINATIONEN for at forebygge udbredelsen af gul feber der er en meget alvorlig og dødelig sygdom.
            De mange både børn og voksne jeg har set få vaccinationen har ikke fået andet end lidt ømhed i skulderen og måske lidt træthed som bivirkninger. Ingen af de mange gange, jeg har fået eller været med til at andre fik vaccinationen, har lægen givet nogen som helst forklaring om bivirkninger.

            Seruminstitutet er helt sikkert et godt sted at få råd. De har også en god hjemmeside.
            mvh
            Michael

            #3527247
             Anders

              Hej Connie J.
              Det er sikkert for sent af hensyn til din rejse, men hvis andre læsere er i samme situation, vil jeg gerne svare: Hvis du ikke må få vaccinen, hvilket nogle mennesker ikke må af medicinske grunde, skal du blot have et undtagelsesbevis fra din læge eller en rejseklinik, dvs. en officiel erklæring på at du ikke må få vaccinen. Så er der ikke noget legalt at komme efter for myndighederne i det land, du skal til.
              Du skal bestemt ikke aflyse din rejse af den grund.
              Det er ikke korrekt hvad Michael skriver, at der ikke er bivirkninger ved GF-vaccinen. Ofte kan man få lidt influenzalignende symptomer, ligesom en influenzavaccine, og i ganske sjældne tilfælde kan man få nogle alvorlige bivirkninger. Det skal opvejes mod de positive egenskaber, vaccinen har. Det ved din læge eller en rejseklinik, så det skal du diskutere med vedkommende.
              Jeg kan også anbefale Statens Seruminstitut og deres rådgivning.
              Vh Anders

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account