This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MariaO

Hejsa

Jeg tager til Australien et års tid på et working holiday visa – hvordan fungerer det i forhold til skat, folkeregister, SU osv?

Jeg vil stadig have min adresse i Danmark, alt min post bliver sendt der og jeg er stadig indskrevet på et dansk universitet (selv-studie + skriftlige eksamener gør det muligt). Jeg har læst at hvis man forlader landet i mere end 6 måneder skal man melde det, gælder det også for working holiday visas? Og er der nogen der har erfaringer med at modtage SU mens man er i udlandet og tjener penge i udlandet?
    Hvordan fikser man det med skat, hvis jeg tjener penge i Australien og de penge bliver selvfølgelig indbetalt på en australsk konto, men jeg skal vel stadig underrette Danmark om at jeg har tjent dem og betale skat af disse? Skal jeg betale skat i både Australien og Danmark?

Håber der er nogen der kan hjælpe 🙂

Anonym Tine

1: Er ikke sikker på at du kan få SU i et helt år, da du jo skal være i Danmark for at tage de skriftlige eksamener…?
    Hvis du skal til udlandet mens du går på et dansk universitet, så skal du på udveksling (dvs du skal indskrives på et australsk universitet og deltage i undervisningen) for at modtage SU

2: Hvis du skal flytte til udlandet for at arbejde, så skal du flytte din folkeregister adresse til udlandet (postdanmark vil videresende din post i 6 måneder til en dansk adresse) ellers skal du betale skat i både Australien og Danmark. Du skal opholde dig mere end 6 måneder i udlandet for at du ikke skal betale skat i danmark eller indberette det til skat

Anonym MariaO

Det er sådan nogle skriftlige hjemmeopgaver, så så længe en i DK printer dem ud for mig og aflevere dem i tide er alt fint. Det er ikke skriftlige stedprøver som jeg tror du henviser til.

Men tak for hjælpen, det gjorde det hele lidt klarere 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account