Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3523764
     lth

      Hej!

      Jeg er en pige på 19 der overvejer at tage til Asien alene. Derfor vil jeg gerne høre folks holdning til det. Er det for usikkert/farligt eller bliver det kedeligt eller bør jeg bare tage afsted? Jeg har fået anbefalet Thailand af 2 venner, der har rejst Asien rundt i 3 mdr og fået at vide at man sagtens kan rejse der alene, selv når man er en pige af ringe kropsstørrelse. Er der evt. nogle der har erfaringer med at rejse alene (evt. som kvinde) i Asien?

      På forhånd tak!

      #3523766
       Anonym

        Jeg er en pige, som har rejst fra Hong Kong, gennem Kina, Vietnam, Cambodia til Thailand alene. Jeg mødte selvfølgelig en masse andre rejsende på vejen, som jeg nogle gange fulgtes med. Andre gange var jeg helt alene, hvilket bl.a. udviklede sig til en sjov fest i et tog i Thailand sammen med dem der arbejde der. Jeg tror de syntes det var lidt mærkeligt at jeg var helt alene, så de underholdt mig hele aftenen og kom og vækkede mig næste morgen , så jeg kom af det rigtige sted.
        Jeg følte mig altså ikke alene i mere en 2 minutter ad gangen.

        Jeg kan kun sige, at den rejse har været en rigtig stor oplevelse for mig, og det har været helt uden problemer. Bl.a. fandt jeg mange forskellige både piger og drenge at dele hotelværelser med, og det fungerede fint.

        For mig var det fede ved at rejse alene, at der ikke var andre, der kunne bestemme hvor jeg skulle rejse hen og hvornår. Jeg var fuldstændig overladt til mine egne beslutninger.

        Jeg kan varmt anbefale at rejse alene i Asien som pige, og jeg ville til hver en tid gøre det igen, hvis det ikke var fordi jeg har en dejlig kæreste, som jeg selvfølgelig gerne vil rejse sammen med nu.

        God tur og se bare at komme afsted
        Anne Marie

        #3523781
         Pernille

          Hej 🙂 Det kan du uden problemer, selvfølgelig skal man udvise sund fornuft, men det skal man nu altid…. Jeg har selv rejst alene i Asien i to år i træk 3 og 4 måneder… det er dejligt, og du møder så mange mennesker du kan følges med hvis du altså har lyst.

          #3523811
           marianne

            Bare gør det. Rejser selv ofte alene. Og har gjort det meget i Thailand. (skal også der til i sommeren 08) Der er virkelig ikke noget at være bange for der ude!
            Som de andre siger, skal man selvfølgelig være fornuftig og lige overveje det en ekstra gang, hvis en vildt fremmede person tilbyder en et lift, men sådan er det jo også her hjemme.

            I Thailand kan du med fordel gør brug af Jysk rejsebureaus service kontor og hotel tæt på Silom road. De er gode til at hjælpe med billetter videre og råd om alt muligt.
            Du kan tjekke det ud på http://www.jysk-rejsebureau.dk
            Og så bare ellers læs rejsebøger om de steder du vil besøge, tjek altid om der uskrevne regler man bør over holde, som fx i Thailand, man må ALDRIG pege på noget med sine fødder.
            Selv om det kan blive lidt ensomt en gang imellem, når man rejser alene, er det super skønt ikke at være afhængig af andre!
            God tur.

            Vh Marianne.

            #3523860
             Anonym

              Det gode ved at rejse alene er også, at man bliver meget mere åben over for både lokale og andre rejsende.

              Lige så snart man er to eller flere der rejser sammen, er det sjældent at man bare uden videre inviterer nogen fremmede til at spise middag med en, eller spørger om man skal dele en taxa.

              De fleste grupper der rejser sammen har nok i sig selv og har slet ikke det samme øje for andre, i forholed til solorejsende, da de er afhængige af andre hvis de ikke vil være alene.

              Anne Marie

              #3523871
               Anonym

                Hej!

                Mange tak for jeres svar! Det er rigtigt dejligt at høre nogle gode råd fra folk der selv ar været afsted og jeg er virkelig blevet bekræftet i at jeg bare skal tage afsted. Jeg har, indtil videre, besluttet mig for at tage til Thailand i 2 måneder til efteråret. Så bliver næste store udfordring bare at skulle forklare det til min mor 😉

                Venlige hilsner fra lth

                #3523878
                 Jane

                  Ellers så må du sige til. Jeg regner med at være i Thailand i oktober og noember. Kunne da være meet sjovt at mødes med nogle.

                  #3523879
                   Jane

                    Mig igen. Du kan jo skrive til Jane_Kristensen@hotmail.com hvis det evt har interesse

                    #3523924
                     Anonym

                      Det der med bekymrede mødre er altid en stor udfordring:)

                      Men med nutidens teknologi – her tænker jeg på mail, mobiltelefon, skype, facebook osv. kan I jo lave en god aftale om hvornår/hvor meget I skal være i kontakt med hinanden.

                      Jeg kan kun sige, at min mor også var noget bekymret da jeg begyndte min rejse alene. Men jeg er sikker på, at hun i dag glæder sig over alle de oplevelser, som jeg kom hjem med.

                      Det kan godt være at det er lidt poppet at rejse rundt med sådan et net, der kan låses fast om ens rygsæk. Men jeg synes nu det var betryggende at have, da jeg første gang kørte i tog alene i Kina, og kunne låse min rygsæk fast til sengerammen og derved kunne sove roligt om natten uden at frygte at vågne op næste morgen en rygsæk fattigere.

                      Du må lige smide en besked når du er kommet afsted, så vi ved du har det godt og forhåbentlig får oplevelser for livet.

                      Venlig hilsen
                      Anne Marie

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account