This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Der er masser af penge til at komme til Thailand for. Alt afhængig af hvilken form for komfort I vælger. I skal nok ikke forvente at kunne overnatte på 5* hoteller, men I er vel heller ikke på vej til Thailand for at bo på hotel.

Et rejsebureau har som udgangspunkt til formål at tjene penge, derfor vil deres forslag altid være dyrere, end hvis I selv arrangerede turen.

Anonym Øboen

Hej
    Planlægger en tur til Thailand med min søn (14) og det er vores første tur til Thailand.
    Efter at have talt med venner og et rejsebureau, er jeg kommet i tvivl om vores budget kan holde (30.000 kr). Vi vil gerne rejse sydpå fra Bangkok til ko Tao dernæst over mod Khura Buri, og efterfølgende mod Ko Lanta for til sidst at slutte i Bangkok. Vi vil gerne tage dykkercertifikat på ko tao og en tur til Ko Surin national park. Derudover vi vil gerne bare finde ture, attraktioner mm når vi er i landet. Vi vil gerne bo og spise billigt, og opleve så meget som muligt:)
    Er vores budget helt ved siden af?
    Er det nogen der kender steder at overnatte omkring Khura Buri?

Anonym Jacob

30000 er mere end nok til en måned i thailand.
    bot pt i thailand, og underviser, og vil da lige smide et par guldkorn af .
    bangkok er en by i kan se på ca. 4 dage, så er alt der er værd og se også set, derefter er det bare shopping, støj, larm og forurening.
    tag evt til floating market, det er en lidt dyr tur, men det værd.
    når i skal med en taxa, så bed altid om at få tændt taxa meteret, det er langt det billigste. kan dog til tider være svært hvis det regner, eller er rush hour.
    brug BTS ( skytrain ) til at komme rundt der.
    gode shopping stedder findes fx ved Asoke og Siam stationerne.
    selv bor jeg altid ved Kaosan road når jeg er i bangkok (BKK) fordi der er billigt og bo, og man kan få farang thai mad ( vestlig thai mad ), tag evt på Maccaroni club, de laver god mad, og musikken er god om aftenen ( kim som synger og spiller ).
    et par gode fornuftigt prissatte steder at bo er Wild orchid villa. ligger på rambuttri, som er søstergaden til khaosan road, nede i den stille ende. her er link: http://www.wildorchidvilla.com/
    lidt længere oppe, og en kende pænere sawasdee house http://www.sawasdee-house.com/contact.html
    og vil du en klasse op, så er det villa cha cha ( ligger lige bag Maccaroni club ) http://www.khaosanroad.com/villa_cha_cha/index.htm
    alle 3 steder har samme ejer, fin decor, god stemning, godt personale. fine og rene værelser. bestil evt på deres egen hjemmeside eller gennem http://www.agoda.com
    jeg har boet alle stederne.
    når i skal til koh tao ( udtales Goh dao ) så kan i vælge 3 metoder bus, tog eller fly.

man kan bestille vip busser direkte fra Khaosan road, så er der færge billet med. ( der er lidt hit eller miss alt efter hvem der er med, du kan risikere at ende i en party bus, med fulde englændere) p.s. de kører som død og helvede 😀

tage tog fra bangkok
    ( tag til Asoke bts station, derfra er der adgang til metro, som kører til togstationen )
    tog er fint nok, men sørg for at booke sovevogne. første eller 2 klasse er fint. forvent store forsinkelser. ( sovevogne skal bestilles i meget god tid ( ca. 2 måneder )
    tog toget fra BKK til koh phangan ( søster ø til koh tao ) sidste weekend, og turen tog ca. 30 timer hver vej, pga forsinkelser, missede færger osv. ( jeg flyver næste gang )
    p.s. retur turen tog også ca. 30 timer. fordi tog og færge forbindelser ikke er afstemt.
    der er dog en måde med tog som skulle være bedre, vi mødte en fyr som boede på koh samui, og han fortalte os om den.
    istedet for at tage toget til surat thani, så stå af i Chumpon. thai railways sælger combi tog / færge billet, og færgen venter på toget.
    tog turen bliver 2 timer kortere, og færge turen ca. 1 time kortere.

fly fra BKK
    i kan flyve til Surat thani, hvilket koster mellem 1500-2500 bht alt efter dag og tidspunkt ( 1000 bht = 200 kr rundt regnet), bus eller taxa til færgen, færge tur tager ca. 3 timer.
    eller i kan flyve til den private lufthavn på koh samui koster ca. 6000 bht. og så taxa til færgen, og med færgen i ca. 2 timer til koh tao.

det var de guldkorn jeg havde og byde på.
    men hvis i har noget at spørge om, så gør det endeligt

Anonym Anonym

Takker for tilbagemeldingerne, skønt med lidt inspiration og gode fif.
    Jacob, du kender ikke nogle gode steder at bo i nærheden af Khura Buri eller Ko Phra Thong?

Anonym Anonym

Takker for tilbagemeldingerne, skønt med lidt inspiration og gode fif.
    Jacob, du kender ikke nogle gode steder at bo i nærheden af Khura Buri eller Ko Phra Thong?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account