Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
16. juni 2007 kl. 2:14 #3619374admin
Rejsemagasinet Vagabond REJS giver i deres nyeste nummer et bud på de 10 bedste strande i verden. Her er de:
Kendwa Beach, Zanzibar, Tanzania
Snehvidt sand, dejlig snorkling og afrikansk sol.White Beach, Filippinerne
7 kilometer kridhvidt sand på øen Boracay – ikke overrendt.Fraser Island, Australien
Verdens største sandø, smuk strand og rigt dyreliv.Anse Lazio, Seychellerne
Den ægte bountystrand, hvor bountyreklamerne blev optaget.Bora Bora, Fransk Polynesien
Rent paradis – pulversand, koralrev, palmer og turkisblåt hav.Tulum, Mexico
Lyseblåt caribisk hav lige under gamle mayaruiner.Ao Nang Beach, Thailand
Endelig en smuk strand i Thailand, der ikke er overrendt.Kunfunadhoo, Maldiverne
Meditativ stilhed på en fabelagtig strand – gode dykkermuligheder.Belle Mare, Mauritius
Øens smukkeste strand med palmer – beskyttet af koralrev.Unawatuna, Sri Lanka
Krop og sind i total hvile – smukt og rent tropeparadis.Er du enig eller Uenig?
Har du andre bud på verdens bedste strande – giv din mening til kende her i forummet.
Vi glæder os til at høre fra dig.
Venlige strandhilsner
Admin, Backpacker Planet
PS: Køb Vagabond i kiosken eller bestil flere abonnement på http://www.vagabond.info
17. juni 2007 kl. 1:47 #3619500AnonymSpændende liste. Mener dog du bør bytte Fraser Island i Australien ud med Whiteheaven beach, ligeledes Australien. Grunden til dette er, at badning er ulovligt ved Fraser Island grundet stor risiko for hajangrab, og ellers er kvaliteten af strandene meget ens.
17. juni 2007 kl. 10:06 #3619476jakobsenpernilleHar kun været på nogle af dem, men synes helt klart at Los Roques øgruppen i Venezuela skulle være med! Det er den flotteste hvide sandstrand ever og lækreste snorkle muligheder jeg nogensinde har set. Det er et sandt paradis!
Pernille23. marts 2008 kl. 9:43 #3624630LouiseHar ikke været mange af stederne, men synes helt sikkert at Lucky Bay i Australien mangler. Den smukkeste strand jeg har set til dato. Og så er det et meget fredeligt sted uden mange turister, mest lokale.
20. april 2008 kl. 9:09 #3624922Anne MarieStranden på Ile aux Nattes (Madagascar) er lækker hvid med palmetræer (som så mange andre steder…) men med den lille ekstra finesse, at pukkelhvaler glider roligt forbi. Hvad mere kan man forlange? Det er det perfekte ferieparadis.
21. juni 2008 kl. 11:10 #3625475Lars BryggerStrandene Gran & Petit Anse på La Digue på Seychellerne er noget af det vidunderligste jeg har været på.
Alt er roligt og smukt.2. juli 2008 kl. 5:38 #3625581Lassekan kun give dig helt ret i Whitehaven beach, ud for byen Airlie beach i Australien er en af de lækreste strande jeg overhovedet har været på, det rene paradis:-)
7. august 2008 kl. 9:28 #3625943KarstenHvad med at finde nogle lækre strande uden hajer, dræber hvaler, krokodiller og pædofilringe
8. november 2008 kl. 5:33 #3626942KennethVil sige at White Beach på Boracay er fantastisk, men charmen er blevet ødelagt af dens store popularitet. For mange både i ude foran stranden, og for mange koreanere der fylder for meget generelt. Ellers det perfekte sted at svømme, sole sig, møde nye mennesker eller tage ud om aftenen.
11. januar 2009 kl. 1:54 #3627751hejsasharm el sheik i egypten, ummm…
eller hurghada som ogsåå ligger i egypten -bare i orden :-).4. februar 2009 kl. 1:03 #3628100AnonymFrasier Island i Australien ville jeg bytte ud med Lucky Bay på syd/vest kysten. Meget flottere, meget hvidere, flere lokale end turister. Rent Paradis.
31. maj 2011 kl. 4:09 #3638165frangipani.Hej1 Jeg ha været på Kenwa beach og Tulum i Mexico – begge er virkeligt gode strande – men min favorit er Juara beach på Tioman Island i Malaysia. her føler man virkeligt at man er langt væk – stranden er isoleret på østsiden af øen langt væk fra masseturismen .
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.