This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Bønne

Tak for responsen!

Netop Krabi blev vi opfordret til _ikke_ at ta til, det var mere et “par-sted” hvor det vrimlede med par hånd-i-hånd 🙂 – kan du be- eller afkræfte dette?

(full)moon parties var helt sikkert en del af planen, Chaweng skulle der bare være gang i den, selvom vi også havde hørt den skulle være meget turistet, men nu må vi lige høre.. Railay beach har jeg ikke hørt om – men måske man lige skulle slå den op 🙂

Anonym Anonym

Alter ativ rute kunne være;

Bangkok
    Koh Pan Ghan
    Krabi – Railay
    Phi Phi
    Phuket

Personligt kan jeg bedre lide Koh Pan ghan end Samui, som er super turistet. Især Chaweng. På Koh Pan ghan kan I også komme til et af de populære Moon parties, hvis det er noget. Og så er strandende lidt pænere og der er færre turister.
    Railay beach er også meget fedt. Nogle gode steder at gå ud og ellers lidt stille og rolig. Der er 3 strande, den ene er ikke så pæn, men det er de to andre. Fra Krabi kan man tage på ture til alverdens flotte øer i området. Og man kan sejle videre til Phi Phi, hvor der bare er skønt. Og fra Phi Phi kan I sejle videre til Phuket.

I Bangkok kan I tage en sejltur på floden Chao Praya. Meget hyggeligt at se storbyen fra vandet, samt de små kanaler hvor folk bor. Så skal I se nogle templer, der er mange flotte templer i Bangkok. Måske en tur til Patpong natmarked for at shoppe.

Mvh. Marlene

Anonym Anonym

Railay beach ligger i Krabi provinsen. Jeg var der med en veninde og synes ikke vi stødte mere på par… Vi var der også kun 3 dage, men synes nu der var hyggeligt.

Chaweng er bare alt for turistet efter min mening og meget mere sat op til charter turismen. Der sker da helt sikkert en masse og der er masser af shopping. Men stranden er alt for pakket og fyldt med turistgejl. Sælgere, vandscotere, masser af sol stole, masssage piger osv osv. Desuden lugter der lidt i byen. Men tager I dertil skal I tage på “The Green Mango”, meget fedt sted at gå ud.

Anonym Anonym

Tag til Railay beach, det er et rigtig fedt sted, en lille ø, men med masser af udfordringer, fx klatring, små men gode gå ture, fine strande og ikke mindst ” den hemelige lagune” Her er heller ikke over turistet, herfra er der kun et par timer sejlads til Phi Phi, og der fra ikke ret langt til phuket. Jeg synes de tre steder er gode hver for sig og samtid tæt på hinanden, så i ikke skal bruge hele ferien på transport.
    Krabi er ok men højest et par dage værd. Jeg synes også i skal droppe Samui, den er lidt for turistet ( selvom der også er det på Phuket, men her er også fest og ballade) og det er ihvertfald ikke værd at tage turen der til hvis i også vil til vestkysten. River Kwai lidt nord for Bangkok er også et spændene sted, hvis i vil opleve lidt andet en ø livet..God tur

Anonym bønne

Vi rejser på søndag og er væk ialt i 16 dage (14 dage i thailand). Planen er kun at være i thailand når det er så kort tid.

hvad kan anbefales af øer til både fest, strand og oplevelse, vi har kun tænkt os at være i bangkok (de første 2 dage) og så tage sydpå hvor vi havde følgende steder i tankerne:

Bangkok ->
    Koh Samui (chaweng området) ->
    Nationalparken (der i midten af landet 🙂 ->
    Phuket ->
    Koh Pie Pi ->
    Phuket(for at ta fly til bangkok) og så hjem

Bobler forslag: Koh Lanta og Similan Island (vi har forresten ingen planer om at ta dykkerkursus).

Alle øer er taget ud fra erfaringer fra en bekendt der har været afsted for 2½ år siden, og der kan jo som bekendt være sket meget siden da.. Jeg ser det ikke som en mulighed at ta til Nordthailand da det aldrig har været planen for start af (de 2 andre bestilte før mig), og jeg først er sprunget på her i fredags (jeg ville nok gerne ha valgt nordthailand, men måske man nok så skulle være væk lidt længere tid!!)

Alle forslag er velkomne 🙂

P.S.
    Hvad kan anbefales at man _skal_ se i bangkok de par dage man nu er der (til 3 x 23-årige 🙂

Anonym fonne

Tag ud til Railay beach som de andre siger, og gå så rundt om øen til Pranang cave beach – Bliver helt glad bare af at tænke på den…

Anonym fonne

Og forresten.. når i er i bangkok, må i ikke snyde jer selv for at tage til Thai-boxing.. Vi fik ringside billetter for 2000 baht

Anonym Marlene

Railay er godt nok ikke en ø, men en del af fastlandet. Mindre detalje… Godt nok skal man sejle for at komme dertil, så det kan føles som om man er på en ø. Også fordi der ingen biler er…

Anonym Fonne

Det var nok der jeg gik galt i byen 😉

Men det er stadig et besøg værd, selvom det ikke er en ø..

sara isabella

Hey. Har godt nok ikek selv været afsted endnu, men folk siger at man ikke må gå glip af full moon party på Koh Phangah. Der er en fest der den 14 februar, og søg på google så kommer der masser af hjemmesider om det. Men folk siger at det skulle være super fedt til disse fester, så hvis i vil, kan i da opleve et… Og vist endda den største og fedeste af dem alle..

sara isabella

Hey. Har godt nok ikek selv været afsted endnu, men folk siger at man ikke må gå glip af full moon party på Koh Phangah. Der er en fest der den 14 februar, og søg på google så kommer der masser af hjemmesider om det. Men folk siger at det skulle være super fedt til disse fester, så hvis i vil, kan i da opleve et… Og vist endda den største og fedeste af dem alle..

Anonym Pia22

Hej med dig.
    Jeg har selv lige været i Thailand er lige kommet hjem for 3 uger siden. Vores plan var at besøge Koh Lanta for 4 dage, men endte med at være der i 24 dage.. Ja det var nu dejligt. En fredelig ø, endnu ikke overrendt af turrister. Du kan feste,shoppe og slappe af. Det summer meget af Jamaica stemning, don´t worry, be happy agtig!! Hvis du vil have mere at vide er du velkommen tl at skrive.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account