This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Gravero

Vil helt klart holde mig fra Bangkok…har været rundt i byen på vej til Australien og der tror jeg at jeg fik nok af den by ;o)

Lyder spændende med Chiang Mai. Har fundet nogle flybilletter ved Air Asia til en rimelig pris. Flyver man fra den lufthavn man ankommer i fra Kastrup?! Er mere hvor lang snor jeg lige skal give mig selv hvis det er.

Og hvad vil du tro at man vil kunne leve for i Chiang Mai?? Jeg behøver hverken luksus eller store gourmet middage!! Og til sidst….ved du om man må trekke selv eller skal man med på ture??

Anonym Anonym

On 18 dage er for lidt kommer helt an på, hvordan du rejser. Jeg besøgte selv Thailand sidste år sammen med en veninde på en meget stram tidsplan (7 dage!!!), da vi også skulle til andre destinationer. Trods det så var vi både i Bangkok, Pattaya og Chaing Mai. Vi tog nattoget fra Pattaya til Chiang Mai, og sparede derved at dags transport, og så fløj vi tilbage til Bangkok. Og der var plads til både sightseeing, trekking, elefantridning, scuba diving, faldskærmsudspring og mere på den tur. Jeg har i det hele taget ofte været i den situation at jeg havde mulighed for at besøge nogle spændende destinationer, men jeg havde ikke ret langt tid. Det har aldrig afholdt mig fra at tage afsted, for man kan sagtens nå en masse på kort tid.

Anonym Gravero

7 dage!!! Så har der også været smæk på!! Fedt!

Hvis du synes at i har fået noget ud af det, gør det mig lidt mere rolig mht de 18 dage.

Er dog lavbudget tur, så planen var ikke at finde oplevelser både til lands, vands og i luften ;o)

Anonym Magnus

Der er to lufthavne i Bangkok, og jeg mener at der går fly til Chiang Mai fra begge. Tjek det, når du køber biletten. Jeg ville afsætte en times tid til transport mellem lufthavnene i taxi, måske mere hvis det skulle være trafikprop. For 200 kr/dag kan du leve fint i Chiang Mai, du kan også sagtens klare dig for det halve, hvis du bor billigt.

Dit trekkingspørgsmål lader jeg en anden svare på.

Anonym Gravero

Hmm der skulle vidst ikke så meget til at overbevise mig…..nu er turen til Bangkok bestilt!

Ved ikke lige med turen til Chiang Mai…lyder utrolig spændende, men flyveren er ikke lige bestilt. Ved ikke om man skulle tage fut-toget i stedet. Ankommer til Bangkok 6.30 og tænker at den 14 timers lange tur måske kunne være flot at tage i løbet af dagen!?!

Anonym Jannie

Jeg fløj med Airasia til Chiang Mai fra bangkok i juni… jeg kan anbefale dig Julies Guesthouse (tjek deres hjemmeside) super cool backbackersted… og de har også bureau der arrangerer en masse ture… vi var bl.a. på 3 dages trekkingtur… riverrafting, elefantridning, bamboorafting, mountainbiking, besøgte tiger kingdom og templet i bjergene osv… alt arrangeret gennem julies Guesthouse… man kan spise der vildt billigt… generelt er der i det hele taget meget billigt i byen…
    Kan også anbefale deres weekendmarked og natbazaren 🙂

Anonym Gravero

Mit spørgsmål er kort og enkelt….er 18 dage i Thailand for lidt at rejse efter??

Jeg har min sidste eksamen d. 11 og overvejer en rejse indtil studiestart.
    Rejsen må gerne bestå af en del trekking og ture i naturen. Er ikke rigtig til storby ferie!

Men mine overvejelser er om det er for lidt man får ud af de penge som billetten koster. Min plan ville være at tage til Bangkok d. 12.

Håber på et par hurtige svar, for kan fornemme at billetterne så småt begynder at forsvinde…ihvertfald de billige ;o)

Anonym Magnus

Thailand er nemt at komme rundt i, så du kan sagtens nå en del, især hvis du holder dig til en mindre del af landet. Hvis du vil trekke og undgå for meget transporttid, så køb evt. en flybillet t/r til Chiang Mai. Du kan sagtens bruge 18 dage i Chiang Mai og omegn. Jeg ville droppe Bangkok i dit tilfælde eller evt. bare bruge et par dage der i slutningen af rejsen.

Anonym DanielJohansen

Jeg tilslutter mig hvad Perry siger. Det er meget svært, at give konkrete svar på budgetter.. man kan næsten kun vejlede om hvad man bør sigte efter.

Tråden nævner ikke noget om hvornår i skal afsted, men såfremt i er ude i god til bør billetter til Bangkok kunne gøres ned til omkring 4.000 kr, retur fra Købehavn. Derfra kan i som Perry også nævner tage nattoget til Phuket. Det er virkelig billigt og meget mere komfortabelt end, hvad man lige regner med. Der er mulighed for egen seng med rent linned, der er toiletter og mulighed for at købe frisklavet mad. Alternativt kan vælge at flyve derned for omkring 400 kr/retur.

Grunden til jeg nævner muligheden for at flyve til Bangkok og derfra tage videre er selvfølgelig prisen, men også at det giver jer mulighed for at bruge et par dage i byen. For det første er det i min optik en spændende oplevelse at møde en asiatisk metropol for første gang og der er nogle attraktioner der er værd at bruge tid på, eksempelvis kejserpaladset og den liggende Buddha. Når i nævner shopping bør Bangkok altså også nævnes, der ligger nogle af de største indkøbscentre i hele sydøstasien, og endda side om side.

Jeg tror det er værd at genoverveje om i vil ligge jer fast på, at have een fast base. Hvis i vil rundt for at se og opleve lidt ville jeg synes det bliver en kæde om anklen. Thailand byder på meget mere end Patong og synes det er ærgerligt hvis i forlader landet med det ene indblik. Som det bliver nævnt ovenfor er en tur til Phi Phi øerne en mulighed. Der er masser af fest og ballade på Phi Phi Don, mens Phi Phi Lay med Maya Bay er gudesmuk. Det er en nem lille tur og så kan i se om i får blod på tanden:) Der er en masse andre øer i området og det samme gør sig gældende i golfen. Finder i ud af at vil dykke er det værd at overveje at tage certifikatet fra en af øerne, igen Phi Phi eksempelvis, fremfor fra Patong hvor korallerne er døde og marinelivet (i forhold til hvad du ellers vil se i andamanerhavet) er begrænset.

Brug hvad i kan og overse resten. Rigtig god tur:)

Anonym Gravero

Tusind tak for svarene. Og Daniel rejser skam bare alene ;o) og rejsen er bestilt.

Jannie jeg har skrevet dine forslag ned og vil tage dem med i tasken. Lyder rigtig spændende og fedt lige at have et sted at gå efter når jeg kommer til Chiang Mai..!!!

Nu må vi se hvad der sker……man kan jo hurtigt få gode ideer når man er afsted. Går også og leger med tanken om en smut tur til Cambodia. Men alt er åbent og nærmest intet planlagt, så nu må vi se.

Men som sagt, er det rart at høre nogle erfaringer og hvad der har været godt de forskellige steder. Også lidt mere specifikt med steder at bo og hvem man skal vælge når man skal på tur :o)

Anonym Jannie

hvis jeg havde 18 dage i Thailand ville jeg (ud fra dine interesser mht. trekking osv.) gøre følgende:
    – flyve med airasia fra bangkok til Chiang Mai
    – Chiang Mai 10 dage (virkelig mange muligheder for trekking-ture og maaange andre spænende adventure-ting)
    – flyve fra Chiang Mai til Phuket
    – sejle fra Phuket til Phi Phi
    – 6 dage på Phi Phi (her kan du lade batterierne op til studiestart… og der er sååååå smukt)
    – sejle tilbage til Phuket
    – flyve fra Phuket til Bangkok
    – flyve hjem

Jeg havde faktisk 18 dage i Thailand i sommer, inden jeg rejste videre til malaysia… mit program var næsten som oventstående… bortset fra at jeg kun havde 7 dage i Chiang Mai… og så tre dage i Bangkok…

Håber, at du får en fantastisk tur…

MVH Jannie

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account