Her kommer kommentarer til de lande jeg har været i:
Thailand
Har jeg besøgt flere gange. Backpackernes mekka. Superflotte strande. God trekking. Utroligt nemt at rejse i. Det er billigt at flyve til Bangkok, så det er et oplagt sted at starte rejsen.
Alt er meget organiseret, der er masser af turister og charterturister etc.
Laos
Min personlige favorit. Jeg var der i år og i 1996. Selvom landet udvikler sig er det fantastisk afslappet og befolkningen er utrolige venlige og stort set sldrig påtrængende. Rejser i lidt uden for alfarvej kommer i til områder med meget få turister. Her er ingen strande – men meget andet.
Cambodia
Besøgte jeg for første gang i år og jeg glemmer det aldrig. Angkor Wat – verdens største religiøse bygning er fantastisk. Killing Fields og tilhørende museeum er forfærdeligt – faktisk endnu værre end et besøg i de gamle koncentrationslejre.
Malaysia
Dejligt udviklet land med masser af venlige mennesker. Vælg IKKE Malaysia fra pga at de er muslimer. Får u muligheden så tag til Borneo. Her er lidt dyrere men fantastisk jungle, orangutanger, stammefolk m.m.
Dykning / snorkling
Malaysia og Thailand byder begge på en fantastisk verden under vandet med flotte koraller og farvestrålende fisk. Tag et dykkercertifikat så snart i kan og dyk efterhånden som i kommer frem til nye steder hvor det er muligt.