This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia86

Min kæreste og jeg (hhv. 31 og 26 år) har netop købt flybilletter til Thailand med ankomst i slutningen af februar. Vi har i alt 14 døgn derovre og har indtil videre kun planlagt at starte med et par overnatninger i Bangkok. Det er vores første oversøiske rejse sammen, så alt er nyt og spændende for os.

I løbet af de 14 dage vil vi gerne opleve natur/jungle/dyreliv, kultur/templer og lækre strande/snorkling. Vi har snakket om Chiang Mai og øerne omkring Koh Chang, men har på ingen måde lagt os fast på noget endnu. Vi håber derfor, at nogle af jer, som allerede har været så heldige at rejse i Thailand, vil komme med nogle gode forslag til rejseruter 🙂

På den ene side vil vi gerne opleve de knap så turistede steder, men på den anden side må der også gerne ske noget og være noget at se på/lave – her tænker vi ikke Full Moon parties, men nærmere hyggelige byer, flot natur, imponerende templer, udflugter osv.

Som sagt er der ikke noget, der ligger fast endnu udover flybilletter, så gode råd og forslag til destinationer modtages med kyshånd 🙂

Anonym KarinaBartholdy

I det lyder spændende. Jeg var selv 4 uger i Thailand sidste sommer og der er virkelig skønt og fantastisk smukke steder over alt.

Vi startede som jer og med et par dage i Bangkok, som man hurtigt får nok af pga. larmen, trafikosen og alle de mennesker!

Vi tog derfor op til Chiang Mai, som du også selv snakker om. Det var helt klart et af de bedste steder vi besøgte i Thailand. Der var knapt så mange turister som mange andre steder og der var smukt og frodigt. Her skal i tage på marked og ud i junglen, hvor i kan se alle de smukke rismarker.

Derefter tog vi til Phuket, Krabi og Phi phi øerne. Alle steder var virkelig skønne, men igen, mange turister. Jeg vil nok mest anbefale Phuket og så det områder som hedder Kata beach. Her var skønt og vi boede på et ret billigt, men ret godt hotel som hed Kata country house. Godt og rigtig venligt personale.

Phi phi øerne er virkelig flotte, men The Beach er filmet på den ene og det trækker virkelig mange turister til området.

Ellers må i bare have en skøn tur 🙂

Anonym Nicolai

Jeg skal selv afsted i Oktober og noget vi har holdt øje er hvornår det regner de forskellige steder.
    Phuket skulle vist så vidt jeg ved være regnsæson i Oktober, men godt vejr i Februar.

God rejse! 🙂

Anonym Mia86

Tusind tak for jeres svar. Så vidt jeg kan læse mig til, skulle vejret være fint i det meste af Thailand på det tidspunkt, så på det punkt tænker vi ikke, at vi har nogen begrænsninger 🙂

KarinaBartholdy: Tog I tog eller fly til Chiang Mai, og hvor boede I? Hvem brugte I desuden til at arrangere jeres tur ud i junglen, og hvor meget måtte I give for det? Vi har rigtig svært ved at gennemskue, hvor mange penge vi skal forvente at bruge i løbet af de to uger, så hvis du kan give nogle tips i forhold til det, vil de være meget velkomne 🙂 Hvordan kom I forresten fra Chiang Mai til Phuket? Vi overvejer lidt Koh Chang i stedet for, fordi det er tættere på og dermed billigere at komme til. Desuden skulle Koh Chang være lidt mindre turistet end steder som Phuket og Krabi.

Anonym Anonym

Hej igen 🙂

Vi fløj faktisk. Vi bruge AirAsia, som er rigtig billige og faktisk et ganske fint flyselskab. Dog har jeg nogel venner som tog toget fra Bangkok til Chiang Mai og de var meget tilfredse. Det tog naturligvis længere tid med toget, men det havde været en god tur mht. naturen og de mennesker som de mødte.

Jeg kan desværre ikke huske hvad vores hotel hed, men mener vi fandt det på TripAdvisor. Jeg køber elelr låner iøvrigt altid bøgerne fra TripAdvisor når jeg skal ud og rejse, de er fyldt med tips om alt som hoteller, mad, markeder osv. Derudover fandt vi ud af, at det var en god idé, bare at tage hen til et hotel og tjekke ind i stedet for at booke via nettet på forhånd vi sparede en del penge sådan.

Der er altid firmaer som arrangerer diverse ture og oplevelser, -det var sådan et firma som vi købte igennem. Dem kan i sagtens finde når i kommer frem, kan desværre ikke huske hvad vi gav, men alt er så dejligt billigt i Thailand 😉

Vi brugte ca. 30.000 kr. på 4 uger i Thailand. Det er inkl. alle flybilletter, shopping, hoteller og egentlig alt. Vi boede kun på hostel en nat (36 kr. i alt -det er jo helt skørt) og ellers fandt vi nogle helt ok hoteller til ca. 80-120 kr. pr. nat. Angående hoteller og hostels, så er det en god idé bare at tage en enkelt nat og så kan i booke flere nætter dagen efter hvis i kan lide stedet..

Nå, må vist hellere arbejde lidt videre, selvom det her er lidt sjovere 😉 Hvis du har flere spørgsmål, må du endelig skrive.

Anonym Tine

Hej Mia

Når I “kun” har 14 dage vil jeg forslå at holde jer til Bangkok og nogle af øerne deroppe, Koh Samet (her holder thaierne selv ferie) eller Koh Chang ellers går der meget tid til transport. I kan tage en natbus/nattog til Chiang Mai, det er rigtig hyggeligt og forholdene er rigtig fine (busserne har for det meste toiletter)!

I Chiang mai boede jeg på J.J guesthouse (lige ved siden af de populære Julies guesthouse) til 14 kr, tror jeg, i en dormseng. De har også dobbeltværelser til ca 50 kr, tror jeg. Jeg var rigtig glad for stedet og personalet var rigtig søde! Men der er jo mange muligheder i Thailand, så man behøver jo ikke booke i forvejen 🙂 De to steder arrangerer også ture i junglen osv, men der findes utallige steder der gør det

Anonym Mia86

Tak for jeres svar begge to. Det kan godt være, at vi ikke skal tænke så meget på guesthouses hjemmefra, men bare finde noget når vi kommer frem. Jeg troede bare ikke, at det var så nemt at finde noget i højsæsonen. Men vi kan selvfølgelig booke den første nat og tage den derfra 🙂

Hvis I har tips til andre seværdigheder/steder, som er værd at besøge må I endelig sige til 🙂 Hvad enten det er i/omkring Bangkok, Chiang Mai, Koh Chang, andre øer eller helt andre steder…

Anonym Tine

Hvis I skal til Phi Phi, så har jeg hørt at det skulle være temmelig booket op, men jeg havde ingen problemer med at finde noget da jeg var der i slutningen af den ene højsæson (start november- slut marts, jeg var der i midt marts). Først var jeg alene, men så fandt jeg to andre og vi fandt hurtigt et sted at bo 🙂 De står ude ved bådene og prøver at lokke turisterne til de forskellige steder, men der er altså også andre steder end disse 🙂
    Jeg ville book de første to nætter eller sådan noget og så tage den derfra 🙂

Jeg elsker Bangkok, men det er ikke lige en by der falder i alles smag, jeg tror det er lidt enten eller…
    Der er masser at se! I kan sejle ad floderne rundt til rigtig mange steder. De fleste turister tager forbi Grand Palace, det er også flot, men jeg foretrækker Temple of Dawn. Weekend markedet er virkelig værd at besøge, der er vist omkring 50.000 boder med ALT! Selvfølgelig skal man også forbi Ko San Road og MBK. Jeg er generelt bare vild med at gå rundt i byen, der sker hele tiden noget! Det er billigt at tage taxa rundt, men ellers er det billigt at tage skytrain’et rundt i byen, hvis I skal meget på en dag, så er det ofte billigere at købe en dagsbillet. Det er også den billigste måde at komme fra lufthavnen 🙂

Chiang Mai har et fantastisk madmarked hver aften og et kæmpe weekend marked. Det er oplagt at tage på tempeltur, trekking og madlavningskursus herfra 🙂

Anonym Mia86

Tusind tak for dine forslag, Tine! Af en eller anden grund har jeg ikke fået besked om dit svar, så jeg har først set det nu. Men super fedt med nogle gode råd 🙂 Har du evt. forslag til steder, der kunne være gode at overnatte de første par nætter?

Vi har overvejet New Road Guesthouse i Bangkok og Julie’s Guesthouse i Chiang Mai (hvis der er plads). Er der nogen, der har gode/dårlige erfaringer med dem? Eller evt. forslag til andre steder, der er bedre?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account