This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Thaysen

Hej

Du kan uden problemer bruge en dag i Abu Dhabi. Visum er gratis, så ingen problemer i at forlade lufthavnen.

Besøge Sheikh Zayed Grand Mosque, ta en tur i Farrari World, eller en tur rundt i byen med Big Bus Tour. http://www.bigbustours.com/eng/abudhabi/custompage.aspx?id=abu_dhabi_sightseeing_tour&gclid=
    Mener de starter ed at køre ved 9-10 tiden om formiddagen..

Go tur

Anonym LisbethFriis

Namaste Patrick

Nej, det betyder bare det, der står…du har 20 timers ventetid. Og hvis du vil bruge dem på, at sove på hotel, skal du selv betale.

Men 20 timers ventetid i transitområdet (det internationale område) af en lufthavn – uden at bruge penge – er måske ikke helt realistisk.

Og for at være rimeligt frisk og udhvilet, så du også får noget ud af den/de første dage, når du kommer til Malaysia, kunne det nok godt betale sig, at snuppe en overnatning i Abu Dhabi? Det behøver jo ikke koste en formue!

Du kan læse lidt om faciliteterne i lufthavnen og reglerne for visum til Emiraterne her:
    http://www.abudhabiairport.ae/english/

Anonym Flowboy

Fedt, tak for svaret !!!

Jeg lander i Abu Dhabi kl 06:35 fredag morgen.
    Jeg skal flyve igen fra Abu Dhabi kl. 02:50 lørdag morgen.

Jeg synes det ville være dumt at overnatte, når jeg skal flyve allerede kl 02:50. Jeg kan vel godt bare bruge hele dagen i Abu Dhabi City eller sådan noget? Altså tage afsted fra lufthavnen når jeg lander, og så opleve landet indtil jeg tager en bus tilbage om aftenen fx kl. 20 eller noget i den stil. Pyt med at sove, når jeg er i Abu Dhabi vil jeg opleve Abu Dhabi, vågen 🙂

Jeg ved intet om busforbindelser osv. i Abu Dhabi… Jeg er on low-budget, så en lokal bus, og et stykke billig brød fra et supermarked imens jeg går rundt i gaden eller ved en sø fx, er my style !! 🙂

Any inputs?

Anonym Flowboy

Heyah ! Jeg har netop bestilt billet til Malaysia, med 20 timer i Abu Dhabi inden et fly går videre.

På min billet står der: “Vi vil gøre dig opmærksom på, at rejsen fortsætter på en ny dato. Såfremt der kræves en overnatning, sker dette for egen regning og overnatningen foregår da i Abu Dhabi.”

Betyder det så at jeg SKAL overnatte = betale?

Jeg gik ud fra at jeg bare kunne tulle rundt i lufthavnen i 20 timer, uden at bruge penge.

Namasté

Patrick !! 🙂

Anonym Patrickj

TARKKER !!!

Anonym dofi

Kan komme an paa hvad selskab du rejser med, hvis du flyver med qatar, er der er regel hvis man er i transit over 8 timer, saa giver selskabet hotel værelse og bil til hotellet. Og selvfølgelig om du rejser paa business eller economy har betydning, men den med qatar skulle være hotel selv til economy class hvis de her mere end 8 timers ventetid. Jeg ventede 10 timer i Dubai lufthavn “tullede” rundt til jeg til sidst var som en zombie, endte med at sove paa gulvet med en pude jeg havde snuppet fra business class 20 timer er længe at skulle “tulle” rundt. go fornøjelse.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account