This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dwandersen

Hej 🙂

Jeg skal 1. Juni en tur til ovenstående lande.

Indtil videre har jeg planlagt, at jeg flyver til Bangkok og derfra tager med bus til Syd thailand og rejser rundt i ca 3 uger. Derefter bevæger jeg mig tilbage mod Bangkok og krydser grænsen til Cambodja. Efter et par uger der tager jeg videre til Vietnam, og rejser op ad øst kysten i 3-4 uger. Hvad jeg skal derefter er lidt uvist. Evt. bus til Nord Thailand og Chiang Mai, og derfra videre til Bangkok.

Rejseforslag og mustsee modtages meget gerne.

Derudover har jeg spørgsmål til visum.

Jeg har via Thailands ambassade i DK fået at vide, at det ikke er nødvendigt med visum, da jeg ikke opholder mig over 30 dage ad gangen i landet. Dog fortæller de, at immigration kan forlange at se en returbillet ud af landet indenfor 30 dages visum, som udstedes ved ankomsten til Bangkok.

Jeg har også kontaktet Vietnams ambassade, som vil udstede visum, hvis jeg udfylder visum ansøgning, med pasfoto osv. og sender mit pas med + penge til visummet.

Det er en lidt besværlig process, så vil i anbefale mig, at få lavet visum i Bangkok istedet?

Går ud fra at visum til Cambodja blot laves ved grænseovergangen.

Jeg ser Meget frem til jeres svar 🙂

mvh
    Daniel

Anonym Magnus

Du kan opholde dig 30 dage i Thailand, som ambassaden sagde – dog kun hvis du ankommer med fly. Ved indrejse over land får du kun 15 dage. Jeg har ikke hørt om turister blive afvist i Bangkoks lufthavn pga. en flybillet ud af landet over 30 dage efter indrejse, men køb den billigste billet du kan få fat på til et tilfældigt land, hvis de skulle bede om det.

Jeg ser ingen grund til at tage en taxi hele vejen til Cambodias grænse. Det vil koste dig 2000-3000THB. Officielle busser fra den Bangkoks nordlige busstation (Mor chit mai) koster ca. 300 THB og laver ingen tricks undervejs. Minibusserne fra Khao san road er mere tvivlsomme – undgå dem. Problemerne begynder først i Poi Pet i Cambodia, hvor du godt kan regne med at betale overpris for videre transport. Søg på nettet for at se, hvordan du bliver snydt mindst muligt der.

Visum til Cambodia (30 dage) kan officielt købes for 20 USD, men grænsevagterne forsøger ofte at få folk til at betale 1000 THB (35USD) i stedet. Insister på at betale med USD og hav nye, pæne dollarsedler klar.

I Vietnam kan du være tre uger, hvis du ikke køber visum på forhånd. Køb af visum til Vietnam lader jeg andre svare på.

God rejse.

Anonym Thomas

En hurtig kommentar. Ruten Bangkok-Cambodia er notorisk kendt for sine scambusser, som slider turisterne op (køre lidt frem, køre lidt tilbage), og får dem til at betale mystiske afgifter ved grænseovergangen, som ikke findes i den virkelige verden (læs mere på Google). Skulle jeg gøre noget andet i dag, så ville jeg booke en privat taxa i Bangkok (del evt. sammen med andre) og køre direkte til grænsen.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej .
    rejse plan og forslag.
    Du hygger dig et par dage i Bangkok kaosan road ,skal oplevese.MBK i bangkok,
    Du rejser fra Bangkok med tog ned til koh Tao hvor du kan dykke og snorkel,derfra rejser du til koh pan nang en rigtig back packer ö, masser af gode steder som had yuan beach had yao full moon party skal opleves en af verdens störste strand fester,efter tre uger i paradis rejser du tilbage til bangkok og fra bangkok med tog til den cambodianske graense poi pet,du rejser fra cambodia ind til vitenam når du har oplevet cambodia,sagionr vitenam rejser du med bus op til hanoi med sing cafe tours med en masse stop undervejs hoi an na trang,efter hanoi, flyver du til bangkok,fra bangkok rejser du til koh samet i Thailand og ligger på stranden tre til fire dage inden du flyver hjem tjek jeps bungalow eller naga bungalows with sand beach,lars

Anonym Pernille K. Olesen

Jeg er lige hjemvendt fra rejse i Vietnam, GLÆD dig!!! Mht. visum til vietnam, så printede jeg en ansøgnings formular ud på ambassadens hjemmeside og sendte pas, penge og pasfoto med. Det virkede helt fint og er egentligt meget nemt.

Jeg har også været i Chaing Mai, hvor jeg var på trekking tur ud i “junglen” i tre dage, hvor man besøgte de lokale stammer! Det er helt sikkert noget du burde overveje, det var helt fantastisk!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account