This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym CasperC

Hej.

Min kæreste og jeg overvejer 3-4 uger i Asien. Vi har begge fuldtidsarbejde, så vi kan desværre ikke af se mere tid end det.

Til det har jeg nogle spørgsmål?

Planen er vi flyver til Katmandu (Nepal) og flyver hjem fra Colombo (Sri Lanka). Imellem tiden skal vi se rejse fra Kathmandu til Colombo og opleve så meget som muligt.

Vores mål er:
    Trekking ved Himalaya
    Kathmandu by
    Mumbai generelt
    Goa generelt
    Colombo Sri Lanka

Også selvfølgelig interessante byer/ting som kommer på vores vej.

Hvad bør vi mere overveje?
    Er det for lidt tid at have når vi regner med at rejse fra Nepal og ned til Sri Lanka? Altså uden flyvninger, men med tog, bus osv.?
    Hvad er must see omkring ovenstående?
    Andre gode tips?

Håber på tilbagemeldinger fra folk som har erfaring her. Vi er helt nye omkring backpacking.
    Det skal siges vi er i opstartsfasen. Vores rejse påtænker vi skal foregår over jul og nytår 2012/2013.

Skyd løs

Casper

Anonym Thaysen

Hej.

Hvis I er voldsomt glade for at køre i tog og bus lyder det som en rigtig god tur!! 🙂

Hvis I “kun” har 3-4 uger til rådighed vil jeg opfordre jer til at begrænse jer! Det er en lang tur på så kort tid, hvis alt transport skal foregå med tog og bus.
    Eksempelvis tager det 10-12 timer i tog fra Mumbai til Margao (Goa), fra Delhi til Mumbai tager togturen ca. 24 timer, alt transport tager laaaaang tid på disse kanter!
    Hvis jeg var jer ville jeg vælge max to lande (og helst kun et land) med den tid i har til rådighed.

Anonym Casper

Vi har efter lidt søgen på nettet besluttet os for det kun skal være Nepal og Indien med koncentration omkring Kathmandu Mumbai og Goa. Dertil hvad der hører til disse byer om nærområder.

Hvilke byer er gode at gøre stop i fra Kathmandu til Mumbai?
    Pokhara i Nepal er det er besøg værd?

Anonym Thaysen

Personligt synes jeg ikke Mumbai har voldsomt meget at byde på udover fattigdom og en masse trafik, og det skal i nok få rigeligt af på jeres tur alligevel. Brug max 2-3 dage i Mumbai. Vær opmærksom på Mumbai er en dyr by at bo i, i forhold til resten af Indien!
    En stor del af turismen i Mumbai er koncentreret i bydelen Colaba, hvor også “Gateway of India” samt hotellet der var udsat for terror ligger.. Et udemærket sted at bo i Colaba, Mumbai er Bentley’s Hotel, det ligger i gå afstand til disse seværdigheder. Hvis i vil til Elephant Island sejler bådene tæt ved Gateway of India.

Afhængig af hvad rute i tager sydover kunne disse byer eksempelvis være spændende at besøge:
    Varanasi (Ganges floden)
    Agra (Taj Mahal)
    Jodhpur (den blå by, fort)
    Pushkar
    Udaipur (besøg Kumbhalgarh Fort 65 km fra Udaipur)
    Jaisalmer (hvis I vil helt ud i ørkenen)

Har ikke været i Nepal, men mon ikke Lisbeth kommer med et par råd herom 🙂

Anonym Hovgaard

Jeg er i Nepal i ojeblikke og har vaeret her for – saa mon ikke jeg kan hjaelpe 🙂

Pokhara er et besog vaerd, hvis I har planer om at trekke i omraadet ellers ikke. Det er ca 7 timers bustur fra Kathmandu – Pokhara og ellers kan I vaelge losningen at flyve for ca 55 dollers.

Personligt ville jeg saa nok gore et stop i Chitwan som er en national park, hvor I kan ridde paa elefanter, se naesehorn, osv. Ellers tage fra Kathmandu til Bhaktapur en dag.

Men ja, det kraever lidt til og fravalg med kun 3-4 uger til raadighed. Sidst var jeg i Nepal 4 uger, hvilket jeg slet ikke synes var nok.. Et trek tager jo ofte i hvert fald omkring 8 dage, hvis man vil op i hojderne.

Fantastisk land 🙂

Anonym Anonym

Hvis I vil til Nepal, skal I have mindst 14 dage og meget gerne mere. Men ellers så se det som en smagsprøve…I kan altid komme tilbage!

Brug 3 dage i Kathmandu (2 dage til Sightseeing i Kathmandu og 1 dag i Bhaktapur). F.eks. Pashupatinath, Swayamboudnath, Boudnath og Durbar Square er værd at se. Et godt hotel kunne være International Guesthouse.

Tag en turistbus til Pokhara og brug resten af dagen på at gå til World Peace Stupa.
    Tag på trek i 6 dage (f.eks. Annapurna Balcony). Sørg for I har fundet jer en god guide og porter…jeg vil gerne anbefale en rigtig god een, hvis I vil have det.

Lej en privat bil med chauffør og kør fra Pokhara via Tansen til Chitwan (2 dage). Tag evt. guiden med på denne tur, så I ikke er overladt til chaufføren.

Tilbring 3 dage i Chitwan med jungleoplevelser og afslapning. Et godt hotel kunne være Hotel Parkside.

Tag bussen til Indiens grænse.

Anonym LisbethFriis

…og så blev jeg smidt af, så min brugerprofil står som guest!

VH
    Lisbeth

Anonym Anonym

Jeg har ikke været i Nepal, men min udmiddelbare indskydning er også, at hvis i kun har 3-4 uger, så ville jeg nok vælge at holde mig til enten Nepal eller Indien.

Jeg var selv i Indien i sommers i tre uger, hvor jeg også rejste til flere at de destinationer, som Thaysen nævner. Jeg var rundt til flere af disse destinationer i Rajasthan og til Varanasi og Agra, samt et hurtigt fly til Amritsar og tilbage til Delhi. Dette tog tre uger, og jeg bevægede mig meget mellem destinationer. Nogle steder brugte jeg kun en enkelt dag før jeg tog videre. Afstandene er store i Indien og transporten langsom, hvilket man skal passe på med at undervurdere. F.eks. så tager det som Thaysen også skriver 24 timer i tog fra Delhi til Goa.

Jeg har som sagt ikke været i Nepal (endnu), men jeg har også indtryk af, at det er et land som fortjener i hvert fald to uger og helst mere. Så, ja, det i skal beslutte jer for er måske om i har det okay med at jeres tur nærmere bliver en smagsprøve på disse lande, som skal danne grundlag for, at i engang kan komme tilbage, eller om i gerne vil se et af landene lidt mere i dybden (eller en region af landet, hvis vil taler Indien, som er enormt).

Uanset hvad, så får i en fantastisk tur!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account