Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537862
     Anonym

      Hej
      Vi er 2 eventyrlystne unge mennesker (par) som har planlagt en rejse i slutningen af Juni.. Vi skal kun være afsted 3 uger desværre. Vi kunne ikke få fri længere tid.

      Men vi søger gode råd til hvor der ville være lækkert at tage hen på dette tidspunkt af året? med tanke på både økonomi men også vejret de pågældende steder..

      Vi havde tænkt os at booke fly t/r Bangkok hjemmefra.. men derudover er vi rimlig spontane og åbne for forslag.

      Vi foretrækker at flyve istedet for tog eller bus, så lige på dette punkt vil vi ikke spare. Men det har mere noget med tiden at gøre. Vi har jo kun 3 uger! 🙂

      De forskellige steder vi havde overvejet at besøge er: Koh Samet/Koh Chang/Koh Kood
      Chumphon, Koh Tao/Koh Samui

      Vi gider ikke bruge 3 uger i Thailand men ville gerne til Malaysia og måske Sumatra eller Borneo osse..

      Håber I har nogle erfaringer og gode råd til dette eventyr?

      Mvh Kristine & Dennis

      #3537868
       DanielJohansen

        Med udgangspunkt i den tid i har til rådighed ville det måske være en god idé at begrænse sig til et eller højst to områder. I skriver desværre ikke så meget om hvilken slags eventyr i leder efter, men alt efter hvad i søger er de mest action-packed områder, hvor i kan finde flest forskellige spændene oplevelser indenfor få timers transport nok peninsula Malaysia og så Sabah-regionen på Borneo. I kunne vælge at besøge et par af de nord- eller sydlige øer i Thailand og så kombinere det med eet af de to steder.

        På peninsula Malaysia har i bounty øer som i Thailand bedst illustreret i form af Pulau Perhentian og Pulau Tioman, derudover Taman Negara regnskoven og Cameron højlandet. Hvis man er til storby er Kuala Lumpur og Singapore også interessante nok, og kun en spytklat væk.

        Sabah har selvfølgelig også et par bounty øer og regnskov, men derudover Mt Kinabalu i kan bestige til overpris og mulighed for at se orangutanger et par forskellige steder. Du har god snorkling og scuba diving på peninsula Malaysia, men verdensklasse i Sabah i form af Sipadan.

        #3537875
         D-BOII

          Tak for dit indlæg Daniel 🙂

          Vi har faktisk overvejet at tage via Singapore istedetfor Bangkok fordi, det er billigere og fordi vi begge 2 har været i Bangkok før. Vi er blevet lidt i tvivl om vi overhovedet gider Thailand’s øer.. for vi tror egenlig godt vi kan finde (bedre) bountyøer andre steder. Vi ved bare ikke hvor?

          Du rammer meget godt vores tanker med dine bud. Vi er til lækre strande self.. men også kayak-ture, snorkling og meget gerne et jungle-trek eller 2 – ville meget gerne ud og se orangutanger og andre dyr i deres naturlige miljø. Jeg har læst mig til at Sumatra skulle være et godt sted at gøre dette. Ved du noget om det?
          Kan du anbefale andre øer ud for Malaysia..? Hvad med Langkawi f.eks..?
          Jeg har hørt rigtig godt om Perhentian før… så den tror jeg næsten er et must see.. Ligger Tioman i forholdsvis nærhed?
          mvh Dennis

          #3537876
           Kristoffer

            Jeg er i Malaysia nu, rettere sagt Penang. Her er helt fantastisk og oen er let at naa fra de sydlige oer i Thailand, samt Langkawi i nord Malaysia. Her er masser at se, og i vil faa en masse kulturelle input i hverdagen, da befolkningen er et miks af kinesere, indere og slf malaykanere. Fra Penang er der kun 3 timer i bus til Kl, saa i kan roligt bestille en billig ungdomsflybillet hjem KL til KBH. Saa i fri for at tage tilbage til BKK, og naar i nu ogsaa gerne vil herned. 🙂 Jeg skal til Langkawi i morgen, saa kan ikke anbefale det endnu> Men familien jeg bor hos siger det er helt fantastisk og backpacker billigt. God rejse MVH Kristoffer

            #3537878
             DanielJohansen

              Det er vel helt en personligt vurdering om man kan finde bedre øer andre steder. På den positive side er der nogle fantastiske festøer, men på den negative side betyder det en masse turister. Som Kristoffer siger kan du overveje øerne på vestsiden hvor Penang og Langkawi er de mest populære. De har lidt mere at byde ind med, hvor Perhentian og Tioman mere handler om at ligge på stranden, snorkle eller drikke orangu-tang om aftenen. Regn i hvert fald med, at bruge en halv dag på at komme til Tioman fra Perhentian, eller omvendt. Tioman ligger meget mere sydligt.

              Med hensyn til orangutanger har Perry (send_flere_penge@hotmail.com) skrevet nogle rigtig gode indlæg herom. Nedenstående er citeret.

              Jeg var både på Sepilok, Semonggoh, Danum Valley, Kinabatangan og Bako. Alle steder så jeg Orangutanger. De to førstnævnte er dog rehabiliteringscentre som kan være lidt turistede, mens de andre er the real deal. Vil klart anbefale Semonggoh over Sepilok. Det er både meget billigere og man så flere Orangutanger og tættere på og der var knap så mange mennesker som Sepilok. Begge steder virkede som om de oprigtigt var interesseret i bevaringen af aberne men var selvfølgelig også bevidste om at de var afhængige af turisternes penge. Semonggoh var dog så billigt (5 RM eller noget i den retning) at de næsten må få støtte andet sted fra. Mit bud er at Semonggoh efterhånden vil blive lige så kendt som Sepilok.

              Danum Valley var klart det fedeste sted at se dem “in the wild”. Her så vi også mange andre aber bl.a. red leaf monkeys. Nogle af aberne hænger i træerne lige ud for centret og vi var faktisk så heldig at se nogle orangutanger der parrede sig fuldstændig ligeglade med vores tilstedeværelse.
              Danum Valley er lavet som et research center og der er derfor både mulighed for at bo i værelser (den dyre løsning til “luksus”-turister) eller på sovesale som er opdelt til hhv. mænd og kvinder (den billige, men stadig ikke SÅ billige løsning til backpackere og forskere. Her er der også mulighed for at lave sin egen mad). Der er nogle afmærkede stier man selv kan gå af, men som udgangspunkt skal man vist have en guide med. Vær opmærksom på at der er en del igler her og jeg må sige at jeg ved præcis hvordan Gordie fra filmen Sammenhold havde det ;-). Kort sagt: Et par gode iglesokker er et must her! De kan købes billigt på Borneo. Kinabatangan var særligt godt til at se næseaber og jeg var også så heldig at se en sjælden gibbonabe som hang i et træ tæt ved lejren og sang. Vær dog forberedt på at Kinabatangan er et sørgeligt syn. Der er kun en smal stribe regnskov tilbage og på begge sider af vejene er der palmeplantager så langt øjet rækker.
              Bako er også et godt sted at se forskellige aber (ikke så godt til Orangutanger), men de fleste er ved hovedkvarteret og der er derfor nærmest ikke nogen pointe i at bevæge sig ud på de ellers mange stier i parken. Nå, men som du kan fornemme er der masser af muligheder

              Bukit Lawang i det nordlige Sumatra er en anden mulighed for at se orangutanger. Med garanti. Der ligger et rehabiliteringscenter i nærheden, meget mindre turistet end på Borneo.

              #3537889
               D-BOII

                Tak for jeres svar alle 3… det er meget hjælpsomt for os, og vi vil nu dykke lidt ned i de forskellige ting. Vi har endnu ikke bestilt flybilletter – men gør det en af dagene. Vi rejser ultimo Juni.. og glæder os 🙂

                Vi er blevet enige om at tage til enten KUL eller SIN og så tage den derfra da flybilletterne jo er vildt billige dernede.. så har vi kun en t/r og kan gøre det vi føler for.. Vi regner med i hvertfald at tage til Tioman eller Perhentian og derefter Sumatra (Medan/Bukit Lawang) og hvis vi kan nå det ville vi gerne besøge Langkawi eller Penang osse 😉

                #3537879
                 Gitte

                  Hej
                  Jeg vil anbefale jer “Backpacking for begyndere”, hvor der er beskrevet en fornuftig rute rundt i Thailand, Malaysia og Borneo

                  Hilsen Gitte

                  #3537938
                   D-BOII

                    Billetterne er nu bestilt…! Og det blev til BKK alligevel.. Så nu skal vi bare bliv enige om en nogenlunde rute. Igår talte jeg med en bekendt som lige har været på Phi Phi i Thailand.. Er der nogen som ved om det er et godt sted at tage hen i juni/juli..?
                    Hun sagde også at på Perhentians er det en smule svært at købe alkohol og at der ingen barer er pga de er muslimer her..? Passer det virkelig? Og gælder det også Tioman i så fald..?
                    Tak for den foreløbige hjælp alle sammen.

                    Mvh Dennis

                    #3538128
                     MissAdventure

                      Jeg var i Thailand/Malaysia og på Borneo sidste sommer… 6 uger…. I år skal jeg til Singapore/Borneo/Bali/Gili/Lombok i 5½ uge…
                      Hvis I vil se min rejseplan fra sidste sommer (meget detaljeret) så skriv din mail… så kan jeg sende den 🙂

                      Har været på Phi Phi to gange i juli… elsker den ø… såååå smuk… men vejret i ustadigt…. vi havde en del dage, hvor det var overskyet… og en dag med regn…
                      Var også på Perhentian…der var der høj sol fra ca. 7.30 til 14.30…. og om eftermiddagen skyet… men stadig varmt… vi havde kun en dag med lidt regn… Phi Phi og Perhentian er fantastiske på hver deres måde….
                      Dykker I???? – eller hvad vil I gerne opleve???

                      Kan se I har bestil fly nu… hvor meget har I givet??? Jeg har lige givet 4500 kr. med Emirates fra hamburg til singapore og retur 🙂

                      #3538139
                       D-BOII

                        Hej MissAdventure
                        Tak for dit svar.. Vi er stadig igang med at planlægge ruten, så vi er åbne for forslag. Du må meget gerne sende din rute til d_boii@hotmail.com så kan vi lige ta et kig på den 🙂

                        Det var lidt hvad jeg forventede at høre angående Phi Phi.. Jeg har selv været der een gang, men det var i oktober 2002. Så vi ville mere ta derned for min kærestes skyld – og fordi jeg ville tattooveres (vores venindes fyr er tattoovør der og rigtig dygtig).

                        Fedt at du skal til Bali og Gili øerne.. der var vi i 2008.. så du må endelig spørge, måske vi kan være behjælpelige.

                        Altså vi snorkler kun – jeg vil rigtig gerne ta certifikat en dag, men ved ikke så meget om det. Om det er noget der kan lade sig gøre dernede..? Min kæreste er bange for at dykke med flaske.. så hende regner jeg ikke med at kunne lokke ud i det 🙂
                        Vi skulle gerne ud og trekke i junglen (enten Bukit Lawang på Sumatra – eller Taman Negara i Malaysia) for vi vil rigtig gerne ind og se dyrene på tæt hold, i deres naturlige miljø. Vi overvejer osse at bestige et lille bjerg og evt. tage ned og se Lake Toba på Sumatra.
                        Udover det skal vi selvfølgelig holde ferie og slappe af på nogle lækre strande. Spise god mad, drikke, feste og generelt bare nyde livet ikk 😉

                        Du har i hvertfald fået dine billetter megacheap! Men hvornår skal du afsted? Vi bor lige ved siden af Kastrup Lufthavn så vi rejser bare med Thai direkte.. det er lettest. Men vi har osse betalt 6700 kr :-/
                        Vi kunne sagtens ha gjort det billigere men vi prioriterer tid højere end pris, da vi kun har 3 uger..

                        Mvh Kristine og Dennis

                        #3538602
                         Anonym

                          Så kom vi hjem fra en fantastisk tur! Det har været en til tider hektisk men osse meget afslappet ferie og vi er fulde af nye sanseindtryk og go’ energi. Vi har mødt så mange dejlige, smilende og hjælpsomme mennesker og vi er evigt taknemmelige for – og eftertænksomme over – at mennesker som har så lidt er i stand til at give så meget. Stor respekt!

                          Vores rute blev som følger:

                          CPH-BKK … Én overnatning i Bangkok.

                          BKK-Phuket … her var vi lidt rundt og blev 3 nætter.
                          Fra Phuket sejlede vi til Phi-Phi Øerne og blev 3 nætter.
                          Så sejlede vi til Krabi og tog et fly til Kuala Lumpur, her var vi 2 nætter.
                          KUL-KTB … Fra Kota Bahru videre til Kuala Besut hvor vi blev natten over – næste morgen tog vi den første båd til Perhentian Besar, den største af Perhentian øerne. Her var vi 3 nætter.
                          Så med båd, taxa og fly tilbage KTB-KUL… og så fra KUL-Medan på Sumatra, Indonesien… her var vi 2 nætter.
                          Fra Medan kørte vi i bil 2,5 time til Bukit Lawang hvor vi var 2 nætter. (vi kunne sagtens have brugt 1 eller 2 nætter mere her, men vi kunne desværre ikke få et fly til Bangkok dagen efter)
                          MES-BKK … I Bangkok var vi 2 nætter før vi skulle hjem.

                          BKK-CPH

                          Tak for jeres tips og rådgivning..

                          Mvh Kristine & Dennis

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account