This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Vivian Petersen

Den 29. Oktober rejser min kæreste og jeg ENDELIG afsted. Vi lander d. 30. i Bangkok, og har så indtil d. 8. December, hvor vi flyver fra Singapore til New Zealand.

Først var meningen at vi ville ned igennem Thailand, Malyasia og så ende i Singapore tilsidst. Men efter vi af flere har fået fortalt at Malaysia ikke er særlig fedt at rejse rundt i, står vi nu på bar bund i forhold til hvor vi skal rejse hen, og hvor lang tid vi skal være de forskellige steder.

Vi havde tænkt lidt på at bruge 3 dage i Bangkok, tage toget til Chiang Mai i 5 dage, derefter tilbage til Bangkok, og så med bus til Cambodia og se Angor Wat og omegn i 5 dage. Efterfølgende 7 dage på øhop sydpå, hvorefter vi vil tage til Bangkok og flyve mod Bali, hvor vi så har 14 dage, inden vi flyver til Singapore, hvor vi har 3 dage, inden vi flyver til New Zealand.

Vores budget er ca. 20.000-22.000 på de 39 dage.

Jeg tænker dog at det bliver meget rejsen frem og tilbage til Bangkok, og tænkte derfor på, om man måske kunne tage fra Chiang Mai og ned igennem Laos og Cambodia i stedet, og så ende med 7 dage på Krabi og de andre øer, inden vi tager til Bali eller er det for lang en tur i forhold til vores tid? Og er det bedre helt at glemme Bali?
    Målet med vores ferie er afslapning og oplevelser. Vi vil gerne opleve de forskellige kulturer, uden alt for mange turister. men samtidig vil vi også have mulighed og tid til at slappe af på en lækker strand.

Vi har aldrig været i Asien før, og er derfor glad for alt den hjælp vi kan. Vi er åbne overfor ALLE muligheder. Så byd ENDELIG ind med alle de ideer og tips I har til vores rejse! Hvordan tænker I at vi kan få mest ud af vores 39dage?

Hilsen
    Vivian

Anonym Tine

Jeg synes ikke, at Malaysia var et dårligt land at rejse i. Det er nok lidt anderledes ift. mange andre lande i Sydøstasien, men det kan stadig være fedt. Malaysia har jo en af verdens ældste regnskove, teplantager, lækre strande og fantastisk mad! I kan evt læse om en af mine oplevelser i Malaysia og se nogle billeder her:

http://aworldofbackpacking.com/category/asia/malaysia/

I kunne jo også besøge Borneo i Malaysia, det er virkelig et fedt sted i Sydøstasien! Jeg synes, at hvor I tager hen kommer an på hvad I vil.

Jeg synes, at jeres plan med Bali, Singapore, Thailand og Cambodia lyder til at blive en presset tur med rigtig meget transport! Jeg ville begrænse mig til tre lande, så Thailand, Cambodia og Singapore eller Thailand, Bali og Singapore. Men I kunne også tage til Malaysia. Jeg synes, at det kommer an på hvad I gerne vil opleve. Hvis I gerne vil ligge på stranden hele dagen, jamen så er Thailand jo perfekt til det, men hvis I gerne vil ud i junglen, så er Malaysia god til det osv 🙂 Er der nogen speciel grund til at I vil til Chiang Mai?

Anonym Christina

Hejsa. Jeg har selv været en tur i Sydøstasien. Jeg vil helt klart anbefale Indonesien! Jeg var i Thailand, som er fantastisk, derudover var jeg på Borneo som også er skønt men væsentlig dyrere end både Thailand og Indonesien. I Indonesien, er der færre turister, udover lige på Bali, som på trods af turisterne stadigvæk er et skønt sted. Men ved siden af Bali, ligger gili-øerne, som er det sande paradis. Jeg boede på én af øerne, hvor man kan snorkle med skildpadder og bo i en bungalow på stranden, og det bedste er, at der ikke er særlig mange mennesker. Jeg fortsatte ikke videre mod Lombok, men har hørt at det skulle være fantastisk og endda endnu mindre turistet.
    Ligegyldig hvor I drager hen, så er de fleste folkeslag i Asien virkelig venlige og uanset hvad, så vil I få en forrygende ferie.

Anonym Vivian Petersen

Hej igen,

Tusind tak for jeres svar!

Tine, Målet med Chiang Mai var at se noget ”ægte” Thailand, og få noget kultur nordpå.
    Men syntes det er svært, da man jo gerne vil opleve det hele.
    Borneo var også en mulighed, men da der er regnsæson, er der nok dårligt vejr østpå. Men måske Malyasia skal genovervejes 🙂

Anonym Tine

Hvis I virkelig vil opleve et uturistet Thailand med kultur, så kan den østlige del også anbefales 🙂 Jeg synes ikke, at Chiang Mai var så spændende og at der var meget mere kultur i Bangkok, men kender flere som elsker Chiang Mai. Er I til jungle og trekking, så er Chiang Mai stedet, der er virkelig mange fede trekking tur fra Chiang Mai 🙂

Det er selvfølgelig rigtig nok, det havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg har dog rejst i regnsæsonen og havde kun regn to dage og den ene gang var kun 15 min, så det var bestemt ikke slemt! 🙂

Ja, det er altid svært at begrænse sig, det kender jeg alt for godt! Ellers har Cambodja jo utrolig meget kultur og virkelig smukke strande! Uden særlig mange turister, i hvert fald hvis man sammenligner med Thailand. Prøv at google Koh Rong 🙂 I kunne jo opleve Bangkok og Chiang Mai og så tage til Cambodja for at opleve templer, se S21 og killing fields i Phnom Penh, sejle på mekong floden, trekke i junglen og ligge på en strand på Koh Rong eller en anden lækker strand, jeg kunne rigtig godt lide Otres Beach. Den er ikke lige så flot som Koh Rong, men der er stort set ingen turister 🙂 Cambodja er mit favoritland i sydøstasien (har besøgt Indonesien, Thailand, Cambodja og Malaysia)! Det er billigt, det er smukt og forholdsvis uberørt specielt udenfor Siem Reap, Sihanoukville, Koh Rong og Phnom Penh. Det er virkelig et fantastisk land! Men jeg holder også virkelig meget af Malaysia 😉

I kunne jo evt. flyve med AirAsia fra Siem Reap eller Phnom Penh til Singapore 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account