This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ChellBabs

Hej mennesker
    Min kæreste og jeg skal for første gang ud på sådan en backpacker tur her d. 6. november :o)
    Vores tur går til Kenya, Indien, Thailand, Filipinerne, New Zealand og Australien.
    I Afrika skal vi på Safari, i Indien på en tur rundt i Rajastahn, i Thailand på sådan en “lake-house”.
    Da vi skal opholde os i Thailand i 1 måned og Lake House kun er 7 dage vil jeg høre om nogen af Jer har oplevet noget i Thailand som vi bare MÅ se??
    På Filipinerne skal vi på sådan et Cruise, og ellers prøve at bo i Bungalow på stranden.
    I New Zealand skal vi være i en måned, hvor vvi har lejet en space ship. Vi skal køre hele sydøen og det meste af nordøen, er der noget som vi SKAL køre forbi og se eller prøve??? :o)
    I Australien har vi købt sådan et Grey hound buspass, så vi kan køre ned af hele østkysten (det bliver en udfordring for os, så måske ombestemmer vi os og lejer en bil i stedet), men er der noget på østkysten eller i Sydney som vi også SKAL opleve mens vi er der?? :o)
    Jeg er ny her, så håber at jeg kan finde de svar I skriver til mig når jeg er logget ud igen :o)
    På forhånd tak for hjælpen!!

Anonym Thomas Probst

hej

jeg har været i thailand 2 gang af 1 mdr. og der er rigtig meget at se..

i kan tage op nord på til chang mai og en tur ud i junglen nogle dage, på sådan nogle tur de har, og er super nice..
    ellers er der jo alle de små Øer syd på..

der er phi phi som er en meget flot ø, men der er også meget fest der og det koster lidt mere. men der kan i tage en tur ud til en lille ø hvor “the beach” er optaget. så er der kho lanta. der har jeg ikke selv været, men har hørt fra mange det også skulle være super og noget mere afslap..

kho phi phi og kho lanta kan man også dykker og det er så flot. på phi phi har jeg selv haft mine bedst dyk

så kan i tage over på den anden side og der er Koh Phangan, kho samui og kho tao.

Koh Phangan er der hvor full moon party bliver holdt en gang om mdr har det er full månde, det er super vildt og en ting man skal prøve vil jeg sige.

kho samui er en super og flot ø, hvor man kan lave rigtig mange fede ting

kho tao er en dykker ø. den er også rigtig flot og dejlige og super afslappet.. man kan også være der uden at dykke, men så er det ikke super meget man kan uden at se øen

ellers vil jeg bare ønske jeg en super fed tur..

Anonym angelus

hey igen..

man kan komme rundt med tog eller bus..

bagge ting køre om natten, så der spare man lidt.
    jeg vil sige at tog er bedst, fordi at der er noget mere plads at sove på. og der køre tog nord og syd på være dag kl 18 menre jeg.. man kan jo også flyve hvis i vil. men det koster boget mere. da jeg være der i jan koste en tog billet ca bangkok og syd på ca 1100 bat og nord på det sammen. fly koster hvis 3000 bat.

og det godt ved thailand er, at det er så super nemt at komme rundt, for der ligger 1000 steder folk der sælger ture. så hvis i er i bangkok og tager syd på hvor i skal med tog + bus + skib. så er det helle i en pakke.

bare skriv hvis i vil vide mere.

comeawaywithme

Khao Sok Nationalpark i Sythailand er også et besøg værd. Prøv at google et eller læs om det i Lonely Planet. Helt sikkert en af mine feeste oplevelser i Thailand. Man kan komme på en tur hvor man overnatter på rafthouses på en sø og der kan man komme ud til en grotte hvor man går gennem grotten. Ellers er parken rigtig smuk og der er mange ting at lave som bla. trekking og tubing.

På Østkysten i Australien er Fraser Island og Whitsundays et must. White Water Rafting på Tully River er også super sjovt.

Har I mulighe for at overnatte under åben himmel i ørkenen i Jaisalmer i Rajastan, så gør det.

Queenstown på NZ er en super smuk og fed by. Mange ting at lave der. Ellers er en sejltur i Milton Sound smuk. Se pingviner og søløver på stranden ved Dunedin helt i det sydlige. Svøm med elfiner ved Kaikoura.

God tur.

Anonym ChellBabs

Okay.. tak for det :o) så må vi jo prøve lidt bus og tog, det er nok også meget sjovt, det er nok langt fra det samme som i dk.. sådan en pakke er også ret smart, hvis man kan få det hele i en.. vi vil vidst helt rejse syd på fra Bangkok tror jeg, men vi er der i en måned, så vi kunne måske også nå lidt op ad :o)

Anonym Anonym

quest: tak for svaret :o) det lyder som om du har været mange steder dernede, hvordan kom du rundt? eller hvad vil du anbefale er den bedste måde, hvis man både skal op og ned.. :o)

Anonym Anonym

comeawaywithme: tak for svaret :o)
    vi skal overnatte i ørkenen i Rajastan, det har vi bestilt hjemmefra 🙂
    Vi vil da helt sikkert prøve at læse om nationalparken, og tage et smut forbi.
    Hvordan kom du rundt i Australien? (hvis du har været der) vi ved ikke helt med den bus, for man kan kun køre med den ene vej, så hvis man glemmer noget på vejen kan man ikke tage tilbage :o) ved du desuden hvor mange kilometer der er ned af østkysten i australien?
    Det med delfiner vil vi også prøve, er det godt i NZ?
    vi havde snakket om Thailand, men man kan selvfølgelig også gøre det begge steder :o)

Anonym Anonym

Okay :o) I Thailand ville vi svømme med dem i et lukket sted, ikke på åben hav.. hehe..
    Men et af stederne, hvor vi kommer og skal ud og sejle er der mulighed for at blive smidt ned i en mængde vilde delfiner på 2-300 stk. så det skal vi klart prøve :o)
    Men vi vil da også prøve det på NZ.
    Okay, men hvis det er let nok at få fat i flybilletter i Thailand når man er der, så kan vi jo ligeså godt gøre det, hvis vi får brug for det :o)

comeawaywithme

Jeg kom rundt med noget der hed OZ experience i Austrralien og lidt med Greyhound. Det var helt fint. Jeg vil anbefale jer at se det I vil undervejs og ikke bruge tid på at rejse tilbage. Det er et meget stort land med lange afstande og tager derfor en del tid på at komme frem og tilbage. Så det vil være lidt dumt at bruge tid på backtracks. Læs og undersøg hellere lidt mere på forhånd hvad I vil. Og snak og lyt til hvad andre backpackere siger og anbefaler undervejs. Og accepter så at I alligevel ikke kan nå at se alt. Hvor mange km der er fra nord til syd på Østkysten har jeg ingen anelse om. Det siges at turen kan gøres på 3 uger med lidt god vilje. Men pas på med at skynde jer alt for meget.

Tror ikke I kan svømme med delfiner i Thailand, så gør det på NZ. NZ er et af de mest fantastiske lande i verden, så glæd jer.

Man kan sagtens flyve rimelig billigt i Thailan med Air Asia. Man kan booke billetterne online og kan få billetter ned til 500 Bath, altså 75 kr. Selvfølgelig er det billigere des før man bestiller dem.

Anonym Mie

Jeg synes helt bestemt at i skal leje en bil/van i Australien. Det gjorde vi da vi var der. Man har en helt anden frihed ved selv at køre.

Håber i får en super fed tur 😀

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account