This topic is empty.
-
ForfatterIndlæg
-
26. april 2011 kl. 1:45 #3537705
Lrose
Hej,
Min kæreste og jeg overvejer kraftigt at rejse i juli/august til asien. Vi vil gerne besøge Fillippinerne, Vietnam og Laos eller Cambodja. Vi er godt klar over at det er helt urealistisk at nå alt dette på kun 5 uger. Er der nogen der kan anbefale det ene land frem for det andet eller har nogle gode rejseruter?Vi vil gerne dykke lidt, sole og bade og selvfølgelig opleve natur og kultur 🙂
På forhånd tak
26. april 2011 kl. 10:21 #3537710Jens
Først skal det lige siges at der er regnsæson i alle de lande du nævner. Det betyder ikke at det regner 24/7, men typisk øser det ned en 3-4 timer hen af eftermiddagen/aftenen og det kan gå hen at være overskyet i en uge i træk.
Desuden betyder det en del i lande uden så god infrastruktur. Her kan det især være svært at tage til yderkantsområder i specielt Cambodja og Laos.
Når det så er sagt, så synes jeg I skal holde jer til 1 land når I kun har 5 uger (til nøds 2). Og hvis I vil dykke udelukker det jo så Laos.
Har I overvejet at tage til Indonesien i stedet? Her er der ikke regnsæson, der er de mest fantastiske dykke-muligheder, masser af flot natur og det ville passe fint med 5 uger.
26. april 2011 kl. 11:20 #3537711Anonym
Malaysia er også et rigtig godt bud. På østkysten er det rigtig godt vejr i juli og august og der er god mulighed for dykning – vestkysten har regntid.
Jeg har tidligere været i Filippinerne i juli – det var ok og vi oplevede gode ting, men jeg vil nu anbefale vinterhalvåret. Der er så mange flere muligheder.
Celina
27. april 2011 kl. 6:45 #3537712Claus
Hvis I planlægger lidt, hvad I gerne vil se, så er det altså ikke urealistisk med kun 5 uger til rådighed at besøge Vietnam, Cambodia og Laos.
Tjek Airasia.com
mvh
Claus27. april 2011 kl. 7:05 #3537719Mie
I kan sagtens nå både Vietnam, Cambodja og Laos på de 5 uger..
27. april 2011 kl. 8:07 #3537713Lrose
Tusind tak for jeres svar, det hele giver godt stof til eftertanke.
28. april 2011 kl. 7:06 #3537739Jens
Kommer an på jeres temperement. I kan umuligt nå at se alt i tre lande på 5 uger, men hvis I bare vil se de vigtigste ting, har alt planlagt på forhånd, flyver rundt etc, så kan det godt lade sig gøre.
Men i mine øjne skal der bruges 5 uger bare på Cambodja. Og der er endnu mere at se i Vietnam.
28. april 2011 kl. 8:24 #3537726Nicki Hansen
Vi har før været i Thailand i August, og der er vejret også lækkert på østkysten (Koh Samui, Koh Phangan og Koh Tao)
29. april 2011 kl. 2:36 #3537743Anonym
Jeg vil klart anbefale jer at rejser til Filippinerne og bruge alle 5 uger der. Da Filippinerne er spredt ud over et stort omraade, grundet alle deres oeer, tager det tid at komme rundt. Jeg har sammenlagt brugt 3 maaneder paa Filippinerne og det er bestemt ikke min sidste tur derud.
Filippinerne har i mine oejne langt de bedste strande i sydoest asien, fantastisk dykning, bjerge og rismarker man ikke finder lignende andre steder. Samtidig er omfanget af turister langt mindre en de andre lande i naevner. De lokale snakker engelsk og jeg mener Filippinere er et af de mest imoedekommende og hjaelpfulde folkefaerd jeg har stoedt paa. -
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.