This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym FTMARKET

Hej alle sammen.

Jeg står overfor at skulle arrengere en ordentlig backpacker tur til Asien og omegn i omkring 6 måneder.

Da der er første gang jeg skal ud i den store verden ville jeg da lige høre:

1. Er det NØDVENDIGT at få f.eks Kilroy til at strikke sin rejse sammen? – Af hensyn til adventure og diverse?
    – Hvis ikke. Hvordan finder man så frem til de forskellige “forlystelser” og seværdigheder/byer hvor mange andre backpackere samles og tager busserne eller toget rundt til stederne hvor tingene nu sker?

2. Hvordan foregår det med fly-billetterne?
    Skal man bestille alle sammen hjemme fra med eksagte afgange, og så være afhængige af dem resten af rejsen? – f.eks hvis nu man skulle blive forelsket i et sted som man pludselig vil være i noget længere.
    – Kan man ikke bare dukke op i en tilfældig lufthavn og tage det nærmeste og billigste fly til den destination man nu gerne vil til? – er det ulemper?

Anonym Magnus

1. Det er ikke nødvendigt at bestille alt på forhånd. Du kan finde rejseinspiration i guidebøger (Lonely Planet, Rough Guide m.fl.) film, på nettet eller ved at snakke med rejsende og lokale, som du møder på din rejse. Kilroy kan også være en god kilde til inspiration. Snak evt. også med Jysk Rejsebureau. De har også nogle gange foredrag. I guidebøgerne finder du information om busser, tog og anden transport – ellers spørg på dit hotel eller på et turistkontor. Det kan være en fordel at have en løs ide om, hvilke lande du gerne vil besøge, f.eks. mht. visum og især hvis du ikke har rejst før, men det er ingen nødvendighed. Visum kan du igen købe på forhånd eller undervejs.

2. Flybilletter er som regel billigst hvis du køber dem tidligt, men det giver dig mere fleksibilitet at købe dem under din rejse. Du kan som hovedregel ikke købe billetter i lufthavnen kort før rejse.

http://www.airasia.com er et af de store billigselskaber i Sydøstasien, men der findes mange andre:
    http://wikitravel.org/en/Discount_airlines_in_Asia

Til slut et råd, som du senere vil takke dig selv for at følge: Begræns din bagage kraftigt. Rejs med en taske på max. 10 kg./ 60 L – og lad vandrestøvlerne blive hjemme 🙂 Tjek evt. http://www.onebag.com for hvordan du pakker fornuftigt. Jo mindre bagage des mere ubesværet kan du rejse.

God tur!

Anonym Anna pigen

Kom lige forbi siden her.
    Magnus hvorfor anbefaler du, at man lader vandrestøvlerne blive hjemme????

Anonym Brian Blensner

Er både enig og uenig med Magnus.
    Mht information, inspiration osv er jeg enig med Magnus. Du er startet det helt rigtige sted, med at spørge andre der har været ude at rejse. Inden vores 1-årige jordomrejse benyttede vi os af Jysk´s foredrag, Lonely Planet, diverse forums og internettet. Derefter havde vi en plan for hvor vi ville starte derefter et åbent sind, for du vil møde mange andre backpackere, som kan give gode åd for nye oplevelser, og sikkert også nogle som du ikke havde hørt om. Lad være med at lægge dig for fast på et program for det er meget nemmere at rejse rundt i Asien end du på forhånd kan forestille dig.
    Flybilletter i Asien er heller ikke noget problem, mange gange vil du kunne bestille fra den ene dag til den anden. Der er flere asiatiske selskaber, men airasia hører vist til toppen.
    Mht vandrestøvlerne er jeg klart uenig. De er ganske vist tunge og fylder meget, men det vil jo i hvertfald begrænse udfoldelsesmulighederne. Dvs om du skal lade dem blive afhænger af hvad du vil opleve. Vi vandrede Annapurna rundt (Nepal) udover vores daglange vandreture forskellige steder i Asien hvor jeg ikke ville have undværet støvlerne. Såååå, der skal du nok vide lidt om du er til vandreture. God tur

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account