This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TallBoy

Hej packbackers,

Jeg rejser til Thailand i 90 dage og billetterne er købt. Nu står jeg og skal have et turist visum for 60 dage (+ et par indrejser fra nabolandene), så jeg skal have fundet de 30 ekstra dage..

Vil ambassaden/konsulatet i Danmark kunne udstede turist visum for de 60 dage, selvom jeg har billet til en rejselængde på 90 dage?

Jeg tror det kan lade sig gøre, men ikke sikker, så håber på et godt svar.

Jeg har været inde på ambassadens hjemmeside i KBH og Hvide Sande, men informationerne derinde er ringe.

På forhånd tak.

Anonym Anonym

Hej.
    Det skulle ikke være noget problem – har selv prøvet det samme.

Anonym Anonym

Ved udfyldelse af visum formularen til ambassaden skal der skrives et antal dage for “formodet varighed af ophold”. Skal det være de 60 dage som turist visumet gælder eller de 90 dage jeg har tænkt mig at rejse?

Jeg undrer mig over proceduren for det kan får deres perspektiv være suspekt at de giver mig 60 dages visum, men jeg først udrejser efter 90 dage. Jeg går ud fra at de skal have en kvittering på flybilletten hjem?

Anonym Anonym

Tak for svarene. Jeg vil give konsulatet et kald 🙂

Anonym Anonym

Du skal kun skrive 60 dage på formularen. Det er jo det max antal dage, du kan søge.

Hvis du klikker på

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=visa

fremgår det, at du kan søge om flere indrejser til Thailand. Ophold efter hver rejse, må max være 60 dage.
    Jeg tror ikke, at du skal vise nogen dokumentation for din flybillet, men jeg ville ringe til konsulatet eller ambassaden for at være helt sikker.

Anonym Anonym

Har talt med konsulatet som oplyste at visum + indrejser er GRATIS indtil d. 4 marts, så hvis andre skal ha visum, så send det afsted så konsulatet/ambassaden har brevet inden d. 4.

Behandlingstiden sagde de var et par dage.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account