This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mykness

Hey alle.
    Jeg er lige rejst fra Siem Reap (cambodia) til bangkok via poipet. Tog afsted med bus kl.07.oo og skulle ha vaeret i bangkok kl.15.00. Jeg ankom kl 23.30! grunden til dette er at der er en bro der er styrtet sammen mellem siem reap og Sisophon. Busselskaberne ved godt dette (den styrtede sammen for 4 dage siden) men saelger billetter alligevel, korer dig ud til broen og spiller meget forbloeffede. Du faar at vide at det tager mindst 8 timer for der kommer en ny bus, saa hvis du vil naa thailand inden graensen lukker maa du selv finde en vej dertil! dette indebaerer ture bag i en lastbil, motorcykler og pick ups ( som du selv skal betale for). Det er selvfolgelig spaendene at rejse paa den maade, men det er sure penge for busbilletten, som firmaet “amazing’ angkor tours stikker lige ned i lommen.
    Syns lige at jeg ville advare.
    Knus kasper

Anonym tln

Hej Kasper

Tak for advarslen

GoForIt

Nej, broen er ikke styrtet sammen. Det er en klassisk scam fra tour-operatørenes side, både i Thailand og Cambodia, at fortælle rejsende at broen er styrtet. Faktum er, at de får kommision fra lastbilerne; motorcyklerne osv. Både på Thai- og Cambodia-siden af grænsen har guesthouse-ejerne en deal med buschaufførerne om, at så mange rejsende som muligt skal strande i grænseområdet.
    Jeg boede tre måneder i Poipet og broen var ALDRIG styrtet sammen! Det er en scam! Der er sgu’ ikke nogen betydningsfuld bro at krydse, så det kan ikke ske.
    Et godt råd er: tag ikke med busserne fra Khao San/Phnom Pehn/Phan Ngu Lao. Tag almindelige busser, og man er fremme dobbelt så hurtigt på den halve tid.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account