This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MissAdventure

Jeg har fløjet med Emirates mange gange…Jeg har også ø i mit efternavn… og jeg har hver gang tastet oe… der er aldrig blevet spurgt til det eller kommenteret på det 🙂
    MVH MissAdventure

Anonym bodil-louisa

Hej 🙂

Jeg prøver på at bestille en flyrejse gennem Emirates, og deres system er ikke kompatibelt med æøå.
    Jeg er den heldige ejer af et ø i mit navn, og efter to samtaler med deres hotline er jeg stadig ikke blevet klogere på hvordan jeg skriver mit navn.
    Jeg har hørt rigtig meget om at folk bliver afvist i lufthavnen hvis deres navn er stavet forkert.

Hvad gør jeg?

jeg hedder høst, er det så hst eller hoest?

på forhånd tak

Mvh Bodil

Anonym Anonym

Hey.

Jeg hedder Jørgensen, og jeg plejer bare at skrive mit navn Jorgensen eller Joergensen. Jeg bliver sjældent spurgt om det, men de få gange, hvor det er blevet kommenteret af personalet i en lufthavn under en af mine mange rejser, har jeg bare kort forklaret, at det er fordi bogstavet ø ikke eksisterer i deres alfabet, derfor står mit navn skrevet med o i stedet. Det er der aldrig nogen der har brokket sig over, så tror ikke du skal være bekymret. Bare stav dit navn “Host”, og hvis de så spørger, så forklar. Længere er den ikke. Æøå er jo ikke de eneste bogstaver i verden, som ikke kan udfyldes af flyselskabernes maskiner og det ved de godt i lufthavnen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account